کد خبر: 794668
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
صرب‌ها اسير حملات تروريستي تركيه
هفته سوم رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال از فردا به ميزباني ايران و در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار مي‌شود و شاگردان لوزانو ساعت 21 جمعه، در نخستين ديدار خانگي خود به مصاف صربستان، صدرنشين بدون باخت اين رقابت‌ها مي‌روند.
دنيا حيدري
نتايج ايران در هفته‌هاي اول و دوم ليگ جهاني چنگي به دل نزد و آن چيزي نبود كه انتظار مي‌رفت، اما هفته سوم، ايران ميزبان ليگ جهاني است و انتظارات از شاگردان لوزانو در ديدارهاي خانگي به مراتب بالاتر از آن چيزي است كه در برزيل و صربستان به نمايش گذاشتند. هرچند كه تيم ملي ايران در نخستين ديدار خانگي خود بايد به مصاف صدرنشين بدون باخت اين رقابت‌ها برود. تيمي كه در هفته دوم ليگ جهاني ايران را با حساب 3 بر يك شكست داد اما بايد ديد در نخستين بازي هفته سوم هم مي‌تواند پيروزي برابر ايران را تكرار كند يا هفتمين مصاف دو تيم به سود ياران لوزانو به پايان مي‌رسد.
 
تهران، ميدان آزمون و خطا نيست
كارشناسان معتقد بودند كه لوزانو بايد در دو هفته ابتدايي ليگ جهاني از بازيكنان جوان استفاده مي‌كرد و به بازيكنان اصلي و با تجربه تيم استراحت مي‌داد تا هم مصدوماني چون غفور روي دست تيم نمانند و هم جوان‌ترها نيز تجربيات لازم را به دست آورند اما ‌به گفته قوچان‌نژاد، كارشناس واليبال، هفته سوم و بازي در ايران ميدان آزمون و خطا نيست، چراكه هواداران انتظار کسب نتيجه و جبران شكست‌هاي دو هفته گذشته را دارند.
 
صدرنشين بدون باخت
اما گرفتن امتياز برابر صربستان كار آساني نيست. اين تيم كه تاكنون 19 مرتبه در ليگ جهاني شركت كرده و از اين حضور پنج نقره و سه برنز به دست آورده، با توجه به عدم راهيابي به رقابت‌هاي المپيك ريو، به دنبال كسب نخستين قهرماني در ليگ جهاني است. ضمن اينكه نتايج شاگردان نيکولا گربيچ در شش بازي گذشته كه با شش برد و كسب سه امتياز كامل تمام ديدارها بوده نشان مي‌دهد كه صرب‌ها با 18 امتياز و صدرنشين بدون باخت، مي‌توانند يكي از اصلي‌ترين مدعيان قهرماني باشند. کوواسويچ، پودراشچني و آتناسويچ سه بازيكن تأثيرگذار صرب‌ها هستند كه در صدرنشيني اين تيم با 18 امتياز از شش بازي گذشته نقشي پررنگ داشته‌اند.
 
تلاش براي جايگاهي بهتر
شاگردان لوزانو از شش بازي قبلي خود در هفته‌هاي اول و دوم، چهار شكست و دو پيروزي برابر آرژانتين و بلغارستان در كارنامه دارند و حال براي دست يافتن به جايگاهي بهتر از رتبه دهم ليگ جهاني بايد هر سه ديدار خانگي هفته سوم را با برد پشت سر بگذارند. ياران لوزانو اما در گام اول، ‌ساعت 21 جمعه بايد برابر تيم بدون باخت و صدرنشين ليگ جهاني به ميدان بروند. تيمي كه البته ايران پيش از اين سه مرتبه تجربه شكست آن را داشته و اميدوار است تا در ديدار خانگي فردا شب، با حمايت هواداران خود يك بار ديگر آن را شكست داده و باخت 3 بر يك برابر اين تيم در هفته دوم را نيز جبران كند. هواداراني كه در همان 15 دقيقه مرحله نخست فروش بليت‌ها، همه آنها را خريداري كرده و نشان دادند كه با چه اشتياقي انتظار تماشاي نمايش تيم ملي را برابر صربستان مي‌كشند.
 
حريف ايران درگير حملات تروريستي
در‌ حالي‌كه در ايران همه چيز مهياي برگزاري هفته سوم رقابت‌هاي ليگ جهاني است و بليت‌هاي بازي نيز به فروش رسيده و شاگردان لوزانو نيز خود را مهياي نمايشي متفاوت از هفته اول و دوم مي‌كنند، صرب‌ها در تركيه گير افتاده‌اند. نخستين حريف ايران در هفته سوم ليگ جهاني كه قرار بود از تركيه به ايران بيايد، در فرودگاه آتاتورك تركيه به دليل حملات تروريستي گير افتاده‌ و مشخص نيست چه زماني و به چه شكلي قرار است خود را به ايران برساند. هرچند اين مسئله به گفته مسئول امور رويدادهاي بين‌المللي فدراسيون واليبال باعث لغو، ‌يا عقب افتادن بازي‌هاي صربستان نمي‌شود. صرب‌ها سه‌شنبه عصر شهر بلگراد را به مقصد استانبول ترک کردند، اما تنها چند دقيقه قبل از حادثه بمب‌گذاري به فرودگاه آتاتورک استانبول رسيدند و شانس با آنها يار بود که هنوز بازيکنان از هواپيما پياده نشده بودند که اين حملات صورت گرفت. صربستاني‌ها قرار بود چند شب قبل به سوي تهران پرواز كنند كه ابتدا شرايط جوي نامناسب و سپس حملات تروريستي در تركيه برنامه آنها را تغيير داد. اين احتمال وجود دارد كه صرب‌ها با تغيير مسير هوايي، از فرودگاهي ديگر به تهران بيايند. طبق گفته‌ها، نخستين حريف ايران در هفته سوم ليگ جهاني به زودي وارد تهران مي‌شود اما بدون شك شاگردان نيکولا گربيچ در پي اتفاقات اخير و تغيير مسير اجباري كه داشتند، شوكه شده و با خستگي وارد تهران مي‌شوند و نخواهند توانست آنگونه كه در ديدارهاي قبلي به ميدان رفته بودند به بازي‌هاي خود در ليگ جهاني ادامه دهند. هرچند كه سرپرست اين تيم از شرايط خوب بازيكنان صربستان خبر مي‌دهد و تأكيد مي‌كند آنها بايد صبور باشند اما نمي‌توان مانع از تأثير منفي حمله تروريستي در فرودگاه آتاتورك تركيه روي بازيكنان اين تيم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار