کد خبر: 794658
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
در ضيافت افطار با مسئولان نيروهاي مسلح
رئيس‌جمهوري انگيزه والا، محبوبيت مردمي، داشتن فرماندهي معنوي و كارآزمودگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين نيروها در عرصه جهاني دانست و تأكيد كرد كه نيروهاي مسلح ايران اسلامي هرگز به فكر تجاوز به حقوق ديگران نبوده و نيستند اما مصمم به دفاع مقتدرانه هستند.
رئيس‌جمهوري انگيزه والا، محبوبيت مردمي، داشتن فرماندهي معنوي و كارآزمودگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين نيروها در عرصه جهاني دانست و تأكيد كرد كه نيروهاي مسلح ايران اسلامي هرگز به فكر تجاوز به حقوق ديگران نبوده و نيستند اما مصمم به دفاع مقتدرانه هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در ضيافت افطار با مسئولان نيروهاي مسلح، با تأكيد بر حمايت همه‌جانبه دولت يازدهم از تقويت نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي مقتدرانه در برابر دشمنان ايستاده‌اند و هميشه اين آمادگي خود را حفظ خواهند كرد. رئيس‌جمهوري با قدرداني از آمادگي نيروهاي مسلح و اقتدار معنوي، ايماني و اسلامي اين نيروها، به نقش انگيزه معنوي اشاره و تصريح كرد: ما در عين آمادگي براي دفاع مقتدرانه، هرگز به فكر تجاوز به حقوق ديگران نبوده و نيستيم و انگيزه دفاع از تماميت ارضي، شرف، ملت و نظام در ميان نيروهاي مسلح، يك انگيزه بزرگ معنوي را در ميان آنان ايجاد كرده است. دكتر روحاني با تأكيد بر محبوبيت نيروهاي مسلح در ميان مردم اظهارداشت: مردم ما مردمي وظيفه‌شناس و قدرشناس هستند و مي‌دانند امنيت كشور در يك منطقه ناامن، در سايه ايستادگي، آمادگي و مقاومت نيروهاي مسلح ايجاد شده است و هيچ نيروي مسلحي در جهان به اندازه نيروهاي مسلح ما محبوب و مردمي نيست.
رئيس‌جمهوري سپس از كارآزمودگي به عنوان ويژگي سوم نيروهاي مسلح ياد كرد و ادامه داد: كمتر كشوري وجود دارد كه نيروهاي مسلح آن در يك جنگ هشت ساله چنين افتخارات بزرگي آفريده باشند. دكتر روحاني با اشاره به افتخارآفريني‌هاي رزمندگان اسلام و همچنين فراز و نشيب‌هاي طبيعي دفاع هشت ساله، اظهار داشت: نيروهاي مسلح در طول جنگ ايستادگي و كسب تجربه كرده‌ و هر روز ابتكارات جديدي به ارمغان آورده‌اند و اكنون اين ابتكارات و كارآزمودگي در صحنه دريا، زمين، هوايي، زرهي و غيرزرهي به شكل جديد و به نسل جوان منتقل شده است.

  شرايط پيچيده منطقه
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه ويژگي چهارم نيروهاي مسلح داشتن فرماندهي كه تضمين‌كننده اتصال نيروهاي مسلح با معنويت و ايمان است، گفت: اكنون نه تنها نيروهاي سه‌گانه بلكه ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج با يكديگر هماهنگ هستند و اين افتخاري ملي است كه فرمان فرماندهي كل قوا تنها نظامي نبوده بلكه جنبه ديني، اسلامي و معنوي دارد. دكتر روحاني با اشاره به شرايط پيچيده منطقه، تأكيد كرد: اطمينان مي‌دهم كه دولت يازدهم همواره در كنار نيروهاي مسلح بوده و خواهد بود و تلاش خود را براي تقويت و تجهيز بيش از پيش توان دفاعي كشور به‌كار خواهد گرفت. رئيس شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: دولت موظف است نيروهاي مسلح را پشتيباني كند و وظيفه ديني، ملي و انقلابي نيروهاي مسلح نيز اين است كه به خوبي از كشور و نظام، حراست و حفاظت كنند. رئيس‌جمهوري در ادامه با تأكيد بر اينكه حفظ امنيت منطقه و توجه به خواست مردم اين منطقه مورد تأكيد جمهوري اسلامي ايران است، گفت: مبارزه ما با گروه‌هايي است كه امنيت اين منطقه را نمي‌پسندند و به دنبال ناامني هستند. دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه امنيت كشورهاي منطقه به يكديگر پيوند خورده است و وظيفه خود مي‌دانيم كه به ملت‌هاي ديگر منطقه همانند امروز كمك كنيم، ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران به دنبال رابطه صميمي با همه همسايگان است و خواهان تنش با هيچ يك از كشورهاي همسايه نيستيم. رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه ما آغازگر تنش نبوديم و خواهان امنيت براي كشورهاي همسايه هستيم، گفت: خواست ما براي همه همسايگان، خواست ملت‌هاي آن كشورهاست و در هر كشوري مردم‌سالاري و نظر مردم بايد حاكم شود.
   قصد دخالت در امور هيچ كشوري را نداريم
دكتر روحاني ادامه داد: ما قصد دخالت در امور هيچ كشوري را نداريم و نه مي‌خواهيم كه كشور ديگري در امور داخلي كشورهاي منطقه دخالت كند و بايد مردم منطقه نسبت به سرنوشت خود تصميم‌گير باشند. رئيس شوراي عالي امنيت ملي تأكيد كرد: مبارزه جمهوري اسلامي ايران با گروه‌هايي است كه امنيت منطقه را نمي‌پسندند و ناامني و نبود آرامش را براي ملت‌هاي منطقه مي‌خواهند. ما حامي امنيت مردم منطقه و در كنار آنان براي مبارزه با گروه‌هايي هستيم كه به دنبال ترور و ناامني هستند.
 رئيس‌جمهوري در ابتداي سخنان خود با بيان اينكه شب مقدس و مبارك قدر، شبي است كه به تعبير خداوند، از هزار ماه بالاتر است، گفت: به تعبير پيامبر اكرم(ص) از شب قدر بالاتر شب مرزباني است كه از مرزهاي وطن اسلام دفاع مي‌كند و نمي‌داند تا صبحگاهان زنده مي‌ماند يا به فيض شهادت نائل مي‌شود. دكتر روحاني با اشاره به افتخارات والاي رزمندگان در طول انقلاب اسلامي و به ويژه دفاع مقدس، گفت: نيروهاي مسلح در تمام اين سال‌ها به خوبي اقتدار نظام جمهوري اسلامي را به رخ دشمنان و جهانيان كشاندند. رئيس‌جمهوري افزود: بعد از دفاع هشت ساله نيز روزهاي سختي داشتيم كه مي‌توانست براي منطقه و مرزهاي منطقه تهديد باشد، اما اقتدار نيروهاي مسلح و آمادگي آنان كه البته بزرگ‌ترين آن اقتدار معنوي، ايماني و اسلامي است، كشور را از ناامني‌هاي منطقه رهايي داد.
دكتر روحاني با بيان اينكه ماه رمضان براي افزايش اقتدار معنوي است، افزود: همواره نيروي مسلحي مي‌خواهيم كه مقتدرانه در برابر دشمن ايستادگي داشته باشد و آمادگي خود را در همه شرايط حفظ كند چراكه اگر اقتدار، مقاومت و آمادگي در كنار هم قرار گيرد بر دشمنان پيروز خواهيم شد. پيش از سخنان رئيس‌جمهوري سردار سرتيپ پاسدار دكتر حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، امير دريادار دكتر حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و دريادار پاسدار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گزارشي از برنامه‌ريزي‌ها، اقدامات و عملكرد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در مسير تقويت ثبات و امنيت كشور، افزايش اقتدار دفاعي و آموزش و توسعه فرهنگ جهادي ارائه كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار