کد خبر: 794657
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
معاون سابق وزارت خارجه:
مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس و معاون سابق وزارت خارجه عنوان كرد: به‌جاي اينكه ما امريكايي‌ها را در مجامع بين‌المللي به جرم ارتكاب جنايت‌هاي بي‌شمار عليه ملت‌ها محاكمه كنيم، آنها با كمال جسارت از ايران طلبكار هستند.
به گزارش فارس، حسين شيخ‌الاسلام كارشناس مسائل بين‌الملل، درباره ماهيت حقوق بشر امريكايي گفت: امريكايي‌ها مانند اسرائيلي‌ها تجاوزگر و اشغالگر هستند. وي افزود: آنها آمده‌اند سرزمين كشور امريكا را كه سرخ‌پوست‌ها مالك آن بودند، با جنايت و كشتار غصب كرده‌اند و در حال حاضر نيز تعدادي از سرخ‌پوستان را كه باقي مانده‌اند در اردوگاه‌هاي خاص قرار داده‌اند و حقوق اين افراد را به رسميت نمي‌شناسند و همچنين سرزمين مادري آنها را غصب كرده‌اند. شيخ‌الاسلام گفت: امريكايي‌ها، قراردادهايي با جنگ و خونريزي و تحميل خسارت با آنها منعقد كرده‌اند كه در نهايت اين قراردادها به نفع امريكايي‌ها و به ضرر سرخپوستان بومي بوده و است.
وي با اشاره به اينكه برخي از نزديكي امريكا به رژيم صهيونيستي تعجب مي‌كنند، اظهار داشت: اين نزديكي به‌دليل اين است كه ذات و ماهيت امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها يكي است، يعني هر دو اشغالگر و زياده‌خواه هستند. مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه امريكا بر اساس اشغالگري و زورگويي و بيرون كردن مردم از سرزمين مادري‌شان، ايجاد شده است، گفت: امريكايي‌ها در طول زمان، همين روش را در صحنه بين‌المللي به نفع خودشان پياده كرده‌اند.
شيخ‌الاسلام با ذكر اين نكته كه امريكا مي‌خواهد مانند زورگو و قلدر محله، كسي جرئت مقابله با او را نداشته باشد، گفت: مي‌توان اين رفتار زورگويانه امريكا را در همه جاي دنيا ديد. وي در ادامه به رفتار امريكايي‌ها با ملت ايران پس از انقلاب اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: امريكايي‌ها بعد از شكست سياست‌هاي خود در ايران و به‌دنبال پيروزي انقلاب اسلامي، هيچ‌گاه دست از دشمني با نظام و ملت ايران برنداشتند تا آنجا كه شاه معدوم را پناه دادند و با توطئه‌چيني، پشتيباني از گروه‌هاي تروريستي، دخالت نظامي در واقعه طبس و راه‌اندازي جنگ بين ايران و عراق، انهدام سكوهاي نفتي ايران، هدف قرار دادن هواپيماي مسافرتي و تحريم اقتصادي ايران از سال 57 تا كنون به بهانه‌هاي مختلف، سعي كرده‌اند در اراده ملت ايران خدشه وارد كنند. شيخ‌الاسلام در ادامه گفت: دولت امريكا به بهانه نقض حقوق بشر در ايران به دنبال پيشبرد اهداف خبيثانه خود است و به جاي اينكه ما امريكايي‌ها را در مجامع بين‌المللي به جرم ارتكاب جنايت‌هاي بي‌شمار عليه ملت‌ها به‌ويژه ملت شريف ايران، محاكمه كنيم، آنها با كمال جسارت، از ايران طلبكار هستند. وي اظهار داشت: امريكايي‌ها با زورگويي و قلدري، برخي كشورها را با خود همراه كرده‌اند، يعني دلايل و رفتار امريكايي‌ها منطق ندارد بلكه با فشارهاي اقتصادي، فرهنگي و حتي نظامي به‌دنبال پيشبرد اهداف خود هستند كه خوشبختانه انقلاب اسلامي ايران با منطق و برهان ماهيت استكباري و خبيث امريكا و نوچه‌هايش مانند انگليس و رژيم صهيونيستي را در بين ملت‌هاي آزادي‌خواه روشن و نمايان كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار