کد خبر: 794622
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
بیش از ۱۲ روز از حادثه شهران می‌گذرد. بستن لوله فلکه گاز هوشمند ۴۰ دقیقه زمان برد. گروه نجات برای خروج راننده گرفتار زیر آوارهای تونل مترو ۱۷۲۸۰ دقیقه زمان صرف کرد. حال اگر زلزله‌ای در تهران ۸ میلیونی رخ دهد چقدر زمان برای خروج اجسادش لازم است؟
ساعت 4 و 30 دقیقه صبح روز جمعه ۲۸ خرداد 95 انفجار خط لوله شمال غرب تهران(شهران) گزارش شد.
 
صدای مهیب انفجار لوله گاز هشت اینچی مردم را هراسان به خیابان‌ ها کشاند.
 
مسدود کردن فلکه اصلی گاز محله شهران بیش از 40 دقیقه به طول انجامید و این مساله موجب افزایش خسارات این حادثه که خیلی بزرگ هم نبود شد.
 
در ابتدای حادثه اعلام شد که فقط یک نفر زیر آوار مانده است. این کارگر که افغان بود، پس از ۳ روز جستجو بالاخره از زیر خروارها خاک پیدا شد.
 
مسئولان شهری به جد معتقد بودند که فرد دیگری نمرده است چرا که تونل مترو فعالیت نداشته است.
 
حفاری تونل مترو به اتمام رسیده بود اما لاینیگ آن(که مقاوم سازی دیواره تونل است) انجام نشده بود و عده ای کارگر در آنجا مشغول به کار بودند.
 
بعد از ۱۲ روز خبر رسید که نیروهای امدادی جسدی یکی دیگر از کارگران مترو که راننده لودر بود را از زیر آوار بیرون آوردند . بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی در همان ساعات اولیه حادثه این فرد جان خود را از دست داده بود.
 
در ابتدای حادثه  عیسی فرهادی، فرماندار تهران تاکید دارد که 2 تن در این حادثه در زیر آوار محبوس شده و جان خود را از دست داده اند و محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران بزرگ نیز تاکید کرده که 2 کارگر در این حادثه مفقود شده اند که یکی از آنها ایرانی و دیگری افغان است.
 
 مسئولان شهری در اظهار نظری دیگری گفتند که یک کارگر ایرانی که راننده بیل مکانیکی بوده زیر آوار مانده اما خبر محبوس شدن کارگر افغان تایید نشد.
 
همچنین اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت که فرد محبوس در زیر آوار راننده لودر بوده و زمانی که متوجه حادثه می شود برای آوردن لودر خود اقدام کرده و در زیر آوار گرفتار می شود.
 
مسئولان شهری فقط محبوس شدن یک نفر را تایید می کردند ولی تاکنون ۲ جسد خارج شده است و معلوم نیست بعدها چه اتفاقی رخ دهد؟
 
این کارگران در تونلی بودند که به گفته مسئولان شهری عملیاتی در داخل آن انجام نمی شده و ۲ ماه قبل از وقوع حادثه کارها به اتمام رسیده بود.
 
حتی معاون شهردار تهران نیز که مترو زیر مجموعه فعالیتش است فقط محبوس شدن یک نفر را زیر آوار تایید می‌کند.
 
سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همچنین گفت: در این حادثه 5 نفر به صورت سطحی دچار مصدومیت شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند. اما یک راننده بیل مکانیکی داخل تونل محبوس شده که فعلاً خبری از آن نداریم ساعت بروز حادثه زمان صرف سحری و استراحت کارگران بوده و برای آنها مشکلی پیش نیامده است.
 
این در حالی است که ۲۸ ساعت پس از حادثه جسد یک کارگر افغانی را خارج کردند که اصلا مسئولان از حضورش مطلع نبودند و انکار می‌کردند و فقط خبر راننده لودر را می‌دادند.
 
نکته دیگر حادثه این است که هنوز مقصر حادثه پیدا نشده است و هر سازمان مسئولیت را برگردن دیگری می اندازد مترو می گوید مشکل از حفاری نبوده، اداره گاز و آب هم هنوز تکلیفشان معلوم نیست و به گفته پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر به نظر می رسدمقصر این حادثه اجنه هستند.
 
اگر زلزله‌ای در تهران ۸ میلیونی رخ دهد که دیگر معلوم نیست چه بر سر مردم می اید؟ وقتی در حادثه کوچکی مانند شهران خروج یک جسد ۱۲ روز طول می کشد در زلزله تهران به نظرتان برای خروج اجساد چقدر زمان لازم است؟
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار