کد خبر: 794600
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
مطالعات محققان آمریکایی به تئوری جدیدی می پردازد که نشان از تاثیر آب و هوای گرم بر افزایش جرم و رفتارهای خشونت آمیز دارد.
مطالعات محققان آمریکایی به تئوری جدیدی می پردازد که نشان از تاثیر آب و هوای گرم بر افزایش جرم و رفتارهای خشونت آمیز دارد.
 
محققان از سال های گذشته در تلاش برای توضیح چرایی افزایش جرم و جنایت و رفتارهای خشونت آمیز در نزدیکی خط استوا نسبت به سایر نقاط جهان بودند. اکنون گروهی از محققان امریکایی دانشگاه ایالتی اوهایو تئوری جدیدی را توسعه دادند که می تواند پاسخی برای این رفتار اجتماعی داشته باشد.
 
این تئوری بسیار ساده بوده و به ارتباط بین درجه حرارت بالا و رفتار تهاجمی اشاره دارد. محققان بر این باورند که آب و هوای گرم و تنوع کمتر دمای هوای فصلی بر تصمیم گیری سریعتر زندگی، تمرکز کمتر بر وقایع و همچنین کاهش خویشتن داری تاثیر داشته که در نهایت منجر به افزایش جرم و جنایت و همینطور رفتارهای خشونت آمیز می شود.
 
 Brad Bushman یکی از محققان آمریکایی دانشگاه ایالتی اوهایو در رابطه با این تحقیقات می گوید: «نوع آب و هوا به زندگی ساکنان منطقه شکل می دهد. آب و هوا به شکلی غیرقابل باور می تواند بر فرهنگ تاثیر داشته باشد.» این مدل و تئوری جدید CLASH (CLimate Aggression, and Self-control in Humans) نام دارد. مطالعات متعددی نیز پیش از این بر افزایش رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگری در مناطقی با آب و هوای گرم خبر داده بودند.
 
در ادامه این مطالعه آمده است، افراد زمانی که در هوای گرم از منزل خارج می شوند، تعامل بیشتری با دیگران داشته که می تواند منجر به درگیری و نزاع شود. اما این مدل نمی تواند توضیحی برای این موضوع داشته باشد که چرا خشونت در دمای ۳۵ درجه سانتی گراد نسبت به ۲۴ درجه سانتی گراد و با وجود اینکه ساکنان دو منطقه مدت زمانی را در بیرون از منزل به سر می برند ، بیشتر است.
مدل CLASH  نه تنها توضیحی برای افزایش خشونت در دمای هوایی گرم تر است بلکه به ارتباط بین کاهش تنوع آب و هوایی و افزایش خشونت و جرم و جنایت نیز می پردازد.
 
با توجه به اینکهCLASH  یک تئوری جدید است نیاز به مطالعات بیشتری دارد. نتایج این مطالعه در مجله Behavioral and Brain Sciencesبه چاپ رسیده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار