کد خبر: 794592
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
مدیرعامل شرکت آب‌ و ‌فاضلاب آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداري از تصفیه خانه‌های فاضلاب در 9 شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «جوان»، علیرضا ایمانلو با بیان اینکه اولویت مهم شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی حفاظت از منابع آب و ترویج مصرف بهینه آب است، بر لزوم مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: اگر 5 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود آب مرتفع می‌شود.

وي پیک مصرف آب در استان را 9 متر مکعب عنوان کرد و افزود:  تصفیه خانه ها در فرایند جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهم و بسزایی را ایفا می کنند، گندزدایی و بازگرداندن آب های آلوده حاصل از پساب شهری به صورت تصفیه شده و استفاده مجدد از این آب ها در بخش کشاورزی و صنعت از محل ایجاد تصفیه خانه ها محسوب می شود.

این مسئول ادامه داد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اهمیت ویژه ای برای اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام مبذول داشته؛ به طوری که در حال حاضر در 9 شهر استان تصفیه خانه های فاضلاب با روش های نوین SBR و UBSR در حال بهره برداری هستند.

اينانلو گفت: تصفیه خانه های فاضلاب شهری بناب و شهر جدید سهند با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال احداث بوده که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز به زودی به بهره برداری می رسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار