کد خبر: 794587
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
محمدرضاهاديلو

امروز ايلامي ها نفس شان بند آمده. خوزستاني ها روزگارشان تيره و تار شده و اراكي ها تا 6برابر حد مجاز در هواي تنفسي شان الاينده ها را به ريه هايشان هدايت مي كنند. اصفهان و چهارمحال و بختياري هم از دست اين ريزگردها اسايش ندارند و همداني ها و اذري ها و تهران و قم و سمناني ها هم روزهاي سختي را سپري مي كنند.

با اينكه تمام كارشناسان از راهكارها صحبت مي كنند و مردم منتظر اقدام و عمل دولتمردان در اين زمينه هستند اما گويي مسئولان امر هنوز ترجيح مي دهند توپ را به زمين يكديگر انداخته و با سياسي كردن موضوع از زير بار مسئوليت هاي خود شانه خالي كنند.

در شرايطي كه هفته هاست اكثر استان هاي ايران درگير گردوغبار شديدي هستند و شهروندان با هزار مشكل و بيماري به سختي روزگار مي گذرانند، روز گذشته معاون پارلمانی سازمان محیط زیست مدعي شده در مجلس نهم لايحه مهمي را به نمايندگان تقديم كرده اند كه تا كنون بررسي نشده است. لایحه هوای پاک است که مدت زمان زيادي هم روی آن کار شده بود!

معلوم نيست سازمان محيط زيست كه مي تواند براي هر مسئله كوچك و بزرگي رسانه ها را بسيج كرده و با تيم عظيم رسانه ايش به راحتي هر خواسته اي را به كرسي بنشاند، چرا تا كنون درباره موضوع حساسي همچون آلودگي هوا و لايحه اي با اين اهميت سكوت كرده و هرگز نخواسته تا پيگير مسئله باشد.

البته با اينكه معاون پارلمانی سازمان محیط زیست گفته : "علی‌رغم اینکه این لایحه با توجه به اصل 85 به تصویب رسید ولی کمیسیون مشترکی که در تصویب‌نامه لحاظ شده بود هیچ وقت تشکیل نشد و نوبت به طرح آن در صحن علنی مجلس نرسید و در لیست انتظار بیش از یک سال مجلس نهم باقی ماند. " اما همگان به خوبي مي دانند كه در حال حاضر بحث الودگي هوا جزو اولويت هاي دولت به شمار مي ايد.

چنين به نظر مي رسد سازمان محيط زيست ترجيح داده تا در يك فرار رو به جلو تمام تقصيرها را به گردن مجلسي كه ديگر وجود ندارد، بيندازد و با اين كار تا مدت ها خود را از زير فشار منتقدان برهاند. البته بجاست نمايندگان مجلس هم با بررسي اين ادعا، به افكار عمومي پاسخ دهند كه اگر لايحه هواي پاك به جلس آمده، چرا نمايندگان نسبت به ان بي تفاوت بوده اند؟ آيا سودي در اين لايحه نبوده يا سلامت مردم براي مجلسيان ارزشي ندارد؟

البته روز يكشنبه گذشته حشمت الله فلاحت پیشه با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولین کشوری به وضعیت ریزگردها در جنوب و غرب کشور، گفته بود كه "متاسفانه مسئولین ما خوش‌نشین شده‌اند و حاضر نیستند حتی برای بررسی اوضاع مردمان مناطق غرب و جنوب غرب کشور سفری به این مناطق داشته باشند كه نشان می‌‎دهد مرگ 12 میلیون نفر برای مسئولین مهم نیست."

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار