کد خبر: 794545
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
با شروع فصل تابستان و کلاس های آموزشی شنا توجه به سن مناسب کودکان برای این کلاس ها ضروری به نظر می رسد.
امیر مردانی متخصص پزشکی ورزشی در خصوص فواید شنا و انجام تمرینات در آب برای کودکان اظهار کرد: آموزش شنا برای همه افراد ضروری و تضمین کننده ایمنی افراد در مقابل خطرات غرق شدگی است و این ورزش فواید فراوانی برای کودکان دارد. 

وی با بیان اینکه شنا یک تمرین هوازی ایده آل است که باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می شود، گفت: تمرینات مستمر شنا باعث تقویت متوازن قدرت عضلانی و انعطاف پذیری می شود و حس تعادل را بهبود می بخشد و وضعیت بدن را تصحیح می کند. 

این متخصص پزشکی ورزشی درباره دیگر مزایای شنا عنوان کرد: شنا کردن باعث ارتقا سلامت روانی و کاهش استرس می شود و با توجه به اینکه شنا یک رشته ورزشی با تاثیر پایین است، آسیب های ورزشی به خصوص آسیب های حاد ناشی از آن نسبت به سایر ورزش ها کمتر است. 

مردانی اظهار داشت: سن مناسب آموزش شنا براساس شرایط کودکان و محیط رشد آنها و مشخصات والدین متفاوت است، اما در اغلب موارد سن 4 تا 5 سالگی مناسب ترین سن برای شروع آموزش شنا در کودکان است. 

این متخصص پزشکی ورزشی درباره شنا در فصل تابستان اذعان کرد: فصل تابستان انجام تمرینات در استخر روباز مزایای فراوانی نسبت به استخرهای سربسته دارد اما به شرط آنکه افراد مراقب آفتاب سوختگی های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب هم باشند که مصرف ضد آفتاب مناسب برای افراد توصیه می شود.

وی با بیان اینکه پوست ظریف و حساس کودکان نباید در مدت زمان طولانی در معرض نور مستقیم قرار گیرد، تصریح کرد: در صورت امکان بهتر است آموزش شنای کودکان در استخرهای جدا از استخر بزرگسالان انجام پذیرد. 

مردانی درباره شرایط آب استخر مناسب کودکان اظهار کرد: آب استخر علاوه بر زلالی و شفافی باید با درجه متعادل، حرارت مناسبی برای کودکان داشته و کمی از درجه حرارت بدن کمتر باشد. 
 
مردانی تصریح کرد: کودکان از خوردن و آشامیدن در استخر شنا بپرهیزند، هر شناگر باید از وسایل شنای اختصاصی و تمیز خود استفاده و از ورود به استخری نجات غریق در محوطه نیست، خودداری کند. 
 
این متخصص پزشکی ورزشی افزود: والدین در صورت ابتلای کودک به سرماخوردگی، هر نوع بیماری عفونی یا پوستی واگیردار فرزند خود باید از ورود آنها به استخر تا رسیدن به سلامتی کامل خودداری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار