کد خبر: 794541
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
قرمزی گونه ها در برخی کودکان می تواند علامت یک بیماری باشد که والدین با مشاهده آن باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.
محمدرضا بلورساز متخصص کودکان و نوزادان و رییس انجمن عفونی کودکان در خصوص علت سرخی گونه برخی کودکان اظهار کرد: قرمزی و تورم نشانه بیماری نیست و یک علامت از آن است که می تواند حساسیت و آلرژی، یا علامتی از یک عفونت میکروبی و ویروسی در کودک باشد. 

وی با بیان اینکه گاهی ضربه سرخی گونه ها را ایجاد می کند، گفت: در بعضی اوقات بیماری های مزمن قدیمی عامل ایجاد این حالت در کودک است بنابراین قرمزی شدید در گونه ها علامتی از یک بیماری خاص است و به تنهایی ارزشی برای تشخیص بیماری ندارد. 

رییس انجمن عفونی کودکان تصریح کرد: قرمزی گونه ها در کودک همراه با تب، گلودرد و عفونت است و در صورتی که گلوی وی دچار عفونت نشده باشد، تشخیص آلرژی و حساسیت غذایی داده می شود.  

وی با بیان اینکه قرمزی گونه ها همراه با کبودی لب ها و صورت می تواند نشانه بیماری قلبی و تنفسی در کودک باشد، افزود: قرمزی گونه های کودکان علامتی از یک بیماری است که مجموعه ای از علائم در کنار سرخی گونه ها به تشخیص بیماری در کودکان کمک می کند. 

بلورساز تاکید کرد: والدین به محض بروز مشاهده قرمزی گونه ها در کودک حتماً به پزشک مراجعه کنند که با معاینه کامل کودک به علت قرمزی گونه های او پی ببرند.

وی با اشاره به اینکه قرمزی گونه ها در نوزادی به علت پرخونی و بالا بودن گلبول های قرمز وی است، بیان کرد: اگر قرمزی ناگهانی در کودک ایجاد شده سریعا باید به پزشک مراجعه شود.

این متخصص کودکان و نوزادان درباره تاثیر اگزما در سرخی گونه های کودک اظهار کرد: کودکان در بدو تولد و بین یک تا 3 ماهگی دچار قرمزی، التهاب، تورم و زخم در ناحیه گونه ها می شوند و گاهی زخم ها با ترشحاتی همراه است و اگزمای شیرخوارگی نامیده می شود که والدین باید با مراجعه به موقع، داروهای لازم را برای بهبودی دریافت کنند.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار