کد خبر: 794438
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
عادل الجبير: اسد بايد از قدرت كنار برود
نيروهاي ارتش سوريه با پشتيباني هوايي جنگنده‌هاي روسيه با پيشروي در مقابل تكفيري‌ها در حلب بخش‌هايي از اين شهر را به كنترل خود در‌آوردند. همزمان وزير خارجه عربستان بار ديگر لفاظي‌هاي خود عليه دولت سوريه را تكرار كرد و مدعي شد بشار اسد بايد از قدرت كنار برود.
نيروهاي ارتش سوريه و حزب‌الله لبنان كه از هفته گذشته عمليات آزادسازي حلب را كليد زده‌اند به پيشروي‌هاي خود در مقابل تكفيري‌ها ادامه مي‌دهند. يك منبع نظامي گفت كه ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت با پشتيباني جنگنده‌هاي روسي در حومه شمالي حلب پيشروي كرد و منطقه الاسامات واقع در بخش شرقي مزارع الملاح را به كنترل خود درآورد.  دوشنبه شب دست‌كم 15 فروند هواپيماي بمب‌افكن سوري و روسي طي عملياتي مشترك مواضع از پيش شناسايي شده تروريست‌ها را به‌شدت هدف قرار دادند. برخي منابع رسانه‌اي سوري از سيطره ارتش اين كشور بر مناطقي در اطراف حي بني زيد در شمال حلب خبر داده‌اند اما منابع ميداني نزديك به ارتش از تداوم درگيري‌ها ميان دو طرف خبر مي‌دهند. سرتيپ سهيل الحسن، فرمانده ارتش سوريه گروه‌هاي مسلح را به حملات شديدتر تهديد كرده و گفت كه «آنچه تاكنون از بمباران‌هاي هوايي و گلوله‌باران‌هاي توپخانه‌اي ديده‌ايد تنها بخش كوچكي از جهنمي است كه برايتان تدارك ديده‌ايم.» عمليات حلب يك هفته پس از نشست وزراي دفاع ايران، روسيه و سوريه در تهران انجام شد كه براي هماهنگي عمليات عليه تكفيري‌ها برگزار شده بود.  
  
الجبير: اسد بايد برود
وزراي خارجه فرانسه و عربستان روز سه‌شنبه در كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كردند كه در ديدارشان با يكديگر درباره آخرين تحولات منطقه از جمله پرونده‌هاي سوريه، يمن، عراق، لبنان، ليبي و مسئله داعش در اين كشورها و تلاش‌ها براي جنگ با اين گروه تروريستي گفت‌وگو كردند. به گزارش شبكه اسكاي نيوز، عادل الجبير، وزير خارجه عربستان در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با همتاي فرانسوي خود بار ديگر اتهامات خود عليه دولت سوريه را تكرار كرد و مدعي شد: «سوريه همانطور كه قبلاً هم گفته‌ام دو راه بيشتر ندارد يا حل بحران از طريق سياسي يا  نظامي و در كل اسد بايد بركنار شود و موضع عربستان تغييرناپذير است. هدف عربستان ساختن آينده جديد براي سوريه و حفظ تماميت ارضي آن است. ما خواهان ساختن سوريه‌اي جديد بدون اسد هستيم.» عربستان كه خود حامي اصلي تكفيري‌هاست و به تشديد تنش‌ها در سوريه دامن مي‌زند در سال‌هاي اخير بارها مدعي شده است تنها راه حل بحران سوريه كناره‌گيري بشاراسد، رئيس‌جمهور سوريه از قدرت است؛ چيزي كه واكنش تند روسيه و ايران را در پي داشته است. ايران و روسيه اسد را خط قرمز خود اعلام كرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار