کد خبر: 794431
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
محمدرضا سرشار:
رئيس انجمن قلم ايران با اشاره به ظرفيت بالاي تكنولوژي روز و فضاي مجازي براي ترويج كتابخواني، پويش «كتابخوان مجازي» را نمونه بارزي از اين موضوع دانست...
حميد بهشتي
رئيس انجمن قلم ايران با اشاره به ظرفيت بالاي تكنولوژي روز و فضاي مجازي براي ترويج كتابخواني، پويش «كتابخوان مجازي» را نمونه بارزي از اين موضوع دانست و گفت: وقتي اين حركت توأم با ايده‌پردازي‌ها و ابتكاراتي انجام شود و از آن شيوه‌هاي رايج سنتي فاصله بگيرد، مي‌تواند باعث جلب توجه عده‌اي از مخاطبان به كتابخواني شود.

محمدرضا سرشار در گفت‌وگو با «جوان» درباره وضعيت ترويج كتابخواني در فضاي مجازي گفت: به تعبير محققان و كارشناسان امروزي ما در دوره‌اي واقع شديم كه دوره انفجار اطلاعات و پيشرفت تكنولوژي است كه اين موضوع در همه عرصه‌ها تأثيرگذار بوده است اما متأسفانه در حوزه تبليغ و ترويج كتاب، كمتر شاهد ظهور و بروز اين تكنولوژي بوده‌ايم و حتي مي‌توانيم بگوييم كه برخي از مخاطبان كتاب و ادبيات داستاني به همين واسطه از كتاب دور شده و به سمت مختصرخواني و تيترخواني رفته‌اند. وي افزود: به عبارت ديگر در اينكه تكنولوژي‌هاي جديد به‌خصوص براي نسل جوان بسيار جذاب است و بخش مهمي از اوقات آنها را به خود اختصاص داده و همچنين در مواقعي باعث تضييع فرصت كتابخواني آنها شده است، ترديدي نيست. تكنولوژي‌هاي جديد نيز مانند هر پديده تازه وارد ديگري، تا بخواهد جايگاه خود را در جامعه پيدا كند و در برنامه زندگي مردم جايي ثابت بگيرد، زمان مي‌برد.

به همين دليل تصور مي‌كنم در ادامه و به مرور زمان مقداري از تب و تاب و جذابيت آن كاسته خواهد شد؛ نه اينكه از بين برود بلكه جايگاه طبيعي خود را پيدا مي‌كند. رئيس انجمن قلم ايران با اشاره به جنبه ديگر اين موضوع ادامه داد: اما از سوي ديگر معتقدم كه مي‌توان از ابزارهاي جديد و تكنولوژي‌هاي اطلاع‌رساني در جهت رونق بخشيدن به كتاب و كتابخواني بهره‌هاي بسياري برد. اگر ما تا به امروز نتوانسته‌ايم به اندازه كافي از تكنولوژي جديد در بحث كتاب و كتابخواني استفاده كنيم به اين دليل است كه روش‌هاي مناسب آن را پيدا نكرده‌ايم. سرشار با اشاره به يكي از معدود اقدامات مؤثر در اين حوزه گفت: اخيراً حركتي در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي به راه افتاده با عنوان «پويش كتابخوان مجازي» كه نمونه‌اي بارز از تلاقي تكنولوژي روز و موضوع كتابخواني است. رئيس انجمن قلم تأكيد كرد: طبعاً اگر كساني كه در امر مطالعه و كتابخواني دلسوز هستند، از حالا بنشينند و براي آينده فكر كنند، مي‌توانيم به جاي دنباله‌رو بودن در آينده، مبتكر و خلاق باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار