کد خبر: 794411
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
زورگيران خشن كه در پوشش مسافربر از مردم اخاذي مي‌كردند، بعد از سوار كردن مردي میانسال در حال خالي كردن جيب‌هاي او بودند كه متوجه شدند خودروي‌شان بنزين تمام كرده بنابراين بعد از سوختگيري، مسافر خود را رها كردند و گريختند.
زورگيران خشن كه در پوشش مسافربر از مردم اخاذي مي‌كردند، بعد از سوار كردن مردي میانسال در حال خالي كردن جيب‌هاي او بودند كه متوجه شدند خودروي‌شان بنزين تمام كرده بنابراين بعد از سوختگيري، مسافر خود را رها كردند و گريختند. با شكايت اين مرد، مأموران پليس دوربين‌هاي مداربسته پمپ بنزين را بررسي و اعضاي باند را شناسایی و دستگير كردند.

به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل مرد ميانسالي وحشت‌زده به اداره پليس رفت و از چهار مرد خشن به اتهام آدم‌ربايي و زورگيري شكايت كرد. شاكي كه هنوز در چهره‌اش ترس موج مي‌زد، گفت: من بازنشسته اداره دولتي هستم و خانه‌ام در شهرستان كرج است. امروز براي انجام كار‌هاي بازنشستگي‌ام به تهران آمدم تا اينكه ساعتي قبل از ميدان آزادي سوار خودروي پژويي به مقصد كرج شدم. داخل پژو علاوه بر راننده جوان سه مرد ديگر هم به عنوان مسافر در صندلي جلو و عقب نشسته بودند. من در صندلي عقب نشستم كه راننده به راه افتاد. پس از طي مسافت كوتاهي ناگهان يكي از سرنشينان خودرو چاقويي زير گلويم گذاشت و تهديد كرد هيچ حركتي نكنم.

در حالي كه ترس تمام وجودم را گرفته بود، متوجه شدم در دام چهار مرد زورگير گرفتار شده‌ام. با التماس و گريه خواستم مرا رها كنند، اما دو مردي كه كنار من نشسته بودند به شدت مرا كتك زدند و خواستند هر چه پول و اموال قيمتي دارم به آنها بدهم. مردان خشن از من يك ميليون و 500 هزار تومان پول نقدي را كه همراه داشتم به زور گرفتند و حتي انگشتر و ساعت گرانقيمتم را نيز از دستم بيرون آوردند. فكر كردم با گرفتن اموالم مرا رها مي‌كنند، اما وقتي متوجه كارت عابرم شدند قرار شد ابتدا در عابر بانكي پول‌هاي كارتم را به حساب ديگري انتقال دهند و بعد رهايم كنند .
   
خودروي زورگيران بنزين تمام كرد
وي ادامه داد: با خودروي سارقان در حال رفتن به عابر بانكي بوديم كه راننده گفت خودرواش بنزين ندارد به همين دليل قبل از اينكه به عابر بانك برويم، ابتدا به پمپ بنزين رفتيم و راننده خودرواش را بنزين زد. همانجا تصميم گرفتم كه از رهگذران و كارمندان پمپ بنزين درخواست كمك كنم كه مردان آدم‌ربا به شدت مرا كتك زدند و با چاقو تهديد به قتل كردند. در نهايت آنها رمز عابرم را به زور از من گرفتند و 3 ميليون تومان پولي را كه داخل كارتم بود، به حساب ديگري منتقل كردند و پس از آن در حالي كه خودرو در حال حركت بود، مرا داخل خيابان خلوتي از خودرو به پايين انداختند و از محل گريختند.
با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي آرش سيفي بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي در اختيار تيمي از كارآگاهان مبارزه با آدم‌ربايي پليس آگاهي قرار گرفت.

مأموران در نخستين گام به پمپ بنزين مورد نظر رفتند و دريافتند دوربين‌هاي مدار بسته تصوير خودروي آدم‌ربايان را ضبط كرده است. بررسي‌ها نشان داد خودرو متعلق به مرد جوان سابقه‌داري به نام نعمت است. سپس مأموران نعمت را شناسايي و بازداشت كردند. متهم در بازجويي‌هاي اوليه منكر زورگيري شد و در ادعايي گفت: مدتي قبل يكي از دوستانم مرا به خانه‌اش دعوت كرد. وقتي وارد خانه او شدم، دو نفر ديگر از دوستانش هم كه همگي اوباش محل هستند، حضور داشتند. آنها از من خواستند تا با خودروام به سرقت برويم، اما من قبول نكردم. پس از اين آنها مرا به شدت كتك زدند و خودروام را به زور از من گرفتند تا اينكه چند روز بعد خودروام را پس دادند و من نمي‌دانم آنها در اين چند روز با خودروي من چه جرمي مرتكب شده‌اند.
   
دومين شكايت
در حالي متهم منكر جرم خود بود كه زن جواني به اداره پليس رفت و از صاحب خودروي پژويي كه در بررسي‌ها مشخص شد متعلق به نعمت است به جرم زورگيري و آدم‌ربايي شكايت كرد. وي گفت: چند روز قبل در يكي از خيابان غرب تهران براي رفتن به خانه‌مان سوار خودروي پژويي شدم كه راننده آن مرد جواني بود. راننده پس از طي مسافت كوتاهي ناگهان مسيرش را تغيير داد. وقتي به او اعتراض كردم با چاقويي مرا تهديد كرد تا هر چه اموال دارم به او بدهم و من هم از ترس يك ميليون و 500 هزار تومان پولي را كه داخل كيفم بود، به او دادم. پس از اين راننده مرا داخل خيابان خلوتي از خودرو به پايين انداخت و از محل گريخت. وي در پايان گفت: وقتي راننده فرار كرد، موفق شدم شماره پلاك آن را يادداشت كنم. بررسي‌هاي پلاك نشان داد خودرو متعلق به نعمت است. بنابراين نعمت دوباره مورد بازجويي قرار گرفت، اما اين بار هم وي منكر جرم خود شد. پس از اين مأموران نعمت را بين چند متهم جوان قرار دادند و از دو شاكي خواستند راننده خودروي پژو را شناسايي كنند. دو شاكي وقتي نعمت را بين چند متهم ديدند در حالي كه از ترس اشك در چشمانشان حلقه زده بود، او را شناسايي كردند.
   
شاكي زن، دختر مورد علاقه‌ام است
متهم وقتي با شاكيان روبه‌رو شد به زورگيري از مرد ميانسال اعتراف كرد، اما مدعي شد زن جوان دختر مورد علاقه‌اش است و از او زورگيري نكرده است.
وي گفت: ما چهار دوست صميمي هستيم كه مدتي قبل باند زورگيري در پوشش مسافركشي را تشكيل داديم، اما در اولين زورگيري شناسايي و دستگير شدم. وي درباره شكايت زن جوان گفت: او دختر مورد علاقه من است. مدتي قبل با او در پاركي آشنا شدم. قرار بود با هم ازدواج كنيم كه چند روز قبل مأموران مرا به جرم زورگيري از مرد ميانسال دستگير كردند. زماني كه دستگير شدم، دختر مورد علاقه‌ام متوجه شد و الان به دادسرا آمده و مدعي است من از او زورگيري كرده‌ام.
پس از اعتراف متهم، مأموران سه همدست وي را شناسايي كردند. متهمان دستگير شده در بازجويي‌ها حرف‌هاي نعمت را تأييد كردند. متهمان براي تحقيقات بيشتر و شناسايي شاكيان احتمالي به دستور قاضي آرش سيفي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار