کد خبر: 794333
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
با هدف استفاده هنرمندان در تولید آواها و نواهای رضوی صورت می گیرد
بانکی از اشعار موضوعی امام رضا(ع) برای استفاده هنرمندان در تولید آواها و نواهای رضوی در سایت جشنواره بارگذاری شده است.
به گزارش«جوان»، محمد حسین اسماعیلی قائم مقام دبیر جشنواره جشنواره آواها و نواهای رضوی با اعلام این خبرگفت:در دورنمای اهداف این جشنواره تعمیق و ترویج هنر آوایی معناگرا و تولید آثار هنری فاخر و ماندگار ترسیم شده است و استفاده از اشعار و قطعات ادبی و موضوعی می تواند به عنوان یکی از مهمترین عوامل نیل به این مهم باشد.

وی افزود: در این راستا با پیگیری ها و بررسی های انجام شده در حوزه متون ادبی و اشعار موضوعی امام رضا (ع) توانستیم از میان منابع شعری بسیار ،گزیده اشعار ناب و ماندگاری را از نویسندگان و شاعران معاصر سراسر کشور معرفی نماییم .

اسماعیلی با معرفی مجموعه شعر «شمیم بهشت» خاطر نشان کرد: این مجموعه حاوی بیش از یکصد قطعه اشعار برگزیده بیش از سی تن از شاعران معاصر کشور با موضوع رضوی و در فضایل و مناقب حضرت رضا (ع) می باشد که به همت انجمن ادبی رضوی وابسته به مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گردآوری شده است .

دبیر تخصصی جشنواره تصریح کرد : با ارائه و معرفی این مجموعه شعر به اهالی هنر و هنرمندان عرصه موسیقی، رسالت تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری را نیز جامه عمل می پوشانیم .

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود : پیشنهاد می شود هنرمندان و اهالی موسیقی با استفاده از این مجموعه ی غنی که در سایت ویژه ی جشنواره به نشانی Tehran.shamstoos.ir قابل دسترسی است، در تولید آثار هنری و ارزشمند نقش مؤثری داشته باشند و به ماندگاری و غنای معنوی آن آثار بیفزایند .

جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه های موضوعی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) قرار است به طور همزمان با سایر استان های کشور در مرداد ماه سال 95 و مقارن با دهه کرامت به میزبانی استان تهران برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار