کد خبر: 794325
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
رییس سازمان بهزیستی کشور از ابلاغ شهریه سال جاری مهدهای کودک به بهزیستی استانهای سراسر کشور خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: شهریه مهدهای کودک طی بخشنامه‌ای با 13 بند به تمام مدیران بهزیستی استانها ابلاغ و از تیرماه سال جاری اجرا می‌شود.

وی در ادامه به مفاد این بخشنامه اشاره کرد و گفت: شهریه ابلاغی شهریه پایه (شهریه مهدهای کودک یک ستاره مشروط ) بوده و طبق روال سنوات گذشته تعیین شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقاءکیفیت خدمات مهدهای کودک،انجام می‌شود؛ به این ترتیب شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته خواهد شد .


رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه شهریه فوق بدون احتساب هزینه صبحانه و ناهار است عنوان کرد: در صورتی که مهدکودک تغذیه (صبحانه و ناهار) ارائه کند حداکثر هزینه ماهیانه آنها 70 هزار تومان است.

بندپی ادامه داد: همچنین تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصرفی مهدکودک ( نظیر مایع دستشویی، دستمال کاغذی و... ) به عهده مهدکودک است؛ این درحالیست که تهیه لوازم التحریر مورد نیاز کودک بر عهده والدین خواهد بود اما به منظور رفاه حال والدین و در صورت رضایت آنان و پرداخت هزینه مربوطه می‌تواند توسط مهدکودک تهیه شود.

وی همچنین درخصوص اجرای فعالیت های فوق‌برنامه در مهد کودک های تمام وقت گفت: هر مهدکودک تمام وقت (مهدکودکی که از ساعت 7:30 لغایت 15:30 فعالیت می‌کنند) می‌تواند با بکارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری از مراجع ذیصلاح حداکثر 5 فعالیت را در قالب یکی از محورهای ورزشی، هنری (نمایش خلاق، سفالگری، نقاشی)، فرهنگی ( آموزش ویژه قرآن به کودکان و...) را کاملا منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان،ارائه دهند.


رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: شرکت کودکان در هر یک از فعالیت های فوق برنامه باید کاملا اختیاری و با رضایت کتبی والدین باشد و شهریه آن نیز جداگانه محاسبه شود  به طوریکه شهریه هر فعالیت حداکثر 5 درصد شهریه نهایی هر مهد کودک است.

بندپی در خصوص ساعت کاری فعالیت مهدهای کودک نیز اظهار کرد: ساعت فعالیت عادی مهدکودک تمام وقت 208، نیمه وقت 104، شبانه یا شبانه روزی براساس 8 ساعت نگهداری کودک 208 ساعت است.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهدکودک بطور جداگانه اخذ خواهد شد گفت: مهدهای کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس‌های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت و متعهد و ترجیحاً دارای راننده بانو با رعایت تعرفه‌های معمول هستند.

رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: دریافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان در قالب قرارداد با والدین به منظور ارائه خدمات ویژه و تخصصی و یا به هر شکل دیگری "ممنوع" است.

بندپی ادامه داد: مهدهای کودک مجاز هستند شهریه سالیانه مهدکودک را بصورت ماهیانه، فصلی و یا با توافق والدین به نحوه دیگری دریافت کنند و در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهدکودک مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل است.

وی در پایان گفت: بخشنامه شهریه مصوب که از سوی استان برای هرمهد کودک ارسال خواهد شد، باید در معرض دید عموم والدین قرار گیرد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار