کد خبر: 794317
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
دبير اجرايي طرح «آينه و شمعدان»
در تمام شهرها و روستاهاي كه اين طرح را عنوان كرده‌ايم و اگر مسجدي تحت عنوان طرح ما پولي را از سوي مردم جمع‌آوري كرد و خودش در همان محل كسي را مستحق كمك دانست بايد همان‌جا آن كمك‌ها را هزينه كند.
تهيه جهيزيه 75 هزار نوعروس طرحي ملي استعليرضا نائيني، دبير اجرايي طرح آينه و شمعدان در گفت و گو با «جوان آنلاين» گفت: مسئله طرح آينه و شمعدان يك هفته قبل از ماه مبارك رمضان توسط آقاي فتاح، مدير كميته امداد امام خميني(ره) مطرح شد كه دختراني عقد كرده‌ تحت پوشش كميته امداد 6 ماه در صف دريافت جهيزيه هستند و بضاعت كافي براي آغاز زندگي را ندارند و شروع زندگي آنها متوقف شده فقط به دليل اينكه اين دختران توانايي تهيه جيهزيه را ندارد. اين مسئله بسيار مهمي است و كميته امداد هم هر ساله قدم‌هاي بزرگي در اين مسير برمي‌دارد اما در بخش‌هاي مختلف با محدوديت‌هاي بسياري هم همراه است.

نائيني ادامه داد: ما به اين طرح به عنوان يك طرح و فراخوان ملي مي‌نگريم و مردم را متوجه اين داستان مي‌كنيم كه 75 هزار نو عروس محتاج جهيزيه حداقلي هستند و شروع زندگي آن به تاخير افتاده است تا مردم هم كمك‌هاي خير خود را براي اين دختران انجام دهند.

وي افزود: اجراي اين طرح به معني يك فضا سازي رسانه‌اي تحت حمايت‌هاي نقدي مردمي است. برنامه‌ريزي ما اين است كه نهايت استفاده را از فرصت ماه مبارك رمضان داشته باشيم و در خصوص برنامه‌هاي بعدي پس از ماه مبارك رمضان تصميم‌گيري خواهد شد.

دبير اجرايي طرح آينه و شمعدان همچنين يادآور شد: هدف این نیست که همه کمک های نقدی به مردم از طریق روش های موجود در طرح آینه شمعدون به ستاد مرکزی منتقل شود. لذا در تمام شهرها و روستاهاي كه اين طرح را عنوان كرده‌ايم و اگر مسجدي تحت عنوان طرح ما پولي را از سوي مردم جمع‌آوري كرد و خودش در همان محل كسي را مستحق كمك دانست بايد همان‌جا آن كمك‌ها را هزينه كند. در واقع ما مي‌خواهيم در ماه مبارك رمضان گفتماني شكل بگيرد و حمايت‌هاي اجتماعي در زمينه ازدواج تقويت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار