نائيني ادامه داد: ما به اين طرح به عنوان يك طرح و فراخوان ملي مينگريم و مردم را متوجه اين داستان ميكنيم كه 75 هزار نو عروس محتاج جهيزيه حداقلي هستند و شروع زندگي آن به تاخير افتاده است تا مردم هم كمكهاي خير خود را براي اين دختران انجام دهند.
وي افزود: اجراي اين طرح به معني يك فضا سازي رسانهاي تحت حمايتهاي نقدي مردمي است. برنامهريزي ما اين است كه نهايت استفاده را از فرصت ماه مبارك رمضان داشته باشيم و در خصوص برنامههاي بعدي پس از ماه مبارك رمضان تصميمگيري خواهد شد.
دبير اجرايي طرح آينه و شمعدان همچنين يادآور شد: هدف این نیست که همه کمک های نقدی به مردم از طریق روش های موجود در طرح آینه شمعدون به ستاد مرکزی منتقل شود. لذا در تمام شهرها و روستاهاي كه اين طرح را عنوان كردهايم و اگر مسجدي تحت عنوان طرح ما پولي را از سوي مردم جمعآوري كرد و خودش در همان محل كسي را مستحق كمك دانست بايد همانجا آن كمكها را هزينه كند. در واقع ما ميخواهيم در ماه مبارك رمضان گفتماني شكل بگيرد و حمايتهاي اجتماعي در زمينه ازدواج تقويت شود.