کد خبر: 794310
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
رويت گفت: 75 هزار دختر وجود دارد كه عقد كرده و منتظر جهيزيه هستند و همين موضوع باعث ايجاد طرح آينه و شمعدان شد.
براي تهيه جهيزيه 75 هزار نوعروس نيازمند كمك‌هاي اجتماعي هستيم
جوان‌آنلاين: اين روزها در برخي از بيلبوردهاي شهر جمله‌اي با عنوان «لباسشويي بامن» يا «جهيزيه با من» و... ديده مي‌شود. اين طرح آينه و شمعدان است كه با حمايت كميته امداد و ديگر نهاد از كمك‌هاي مردمي براي تهيه جهيزيه 75 هزار دختر عقد كرده نيازمند، استقبال مي‌شود. در ادامه براي اطلاع از چند و چون اين طرح با مدير طرح آينه و شمعدان به گفت‌و‌گو نشستيم.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمين رضا رويت، مدير طرح آينه و شمعدان كميته امداد در خصوص اين طرح گفت: كميته امداد سابق و اكنون كمك اوليه‌اي را به زوج‌هاي مددجوي خود دارد. وقتي مددجويان كميته امداد به سن ازدواج مي‌رسند كميته امداد كمك اوليه‌اي را در حد دو ميليون براي نو عروسان در نظر مي‌گرفت. اكنون طبق آماري را كه از كميته امداد گرفتيم 75 هزار نفر دختر وجود دارد كه عقد كرده و منتظر جهيزيه هستند و همين موضوع باعث ايجاد طرح آينه و شمعدان شد.
 
رويت ادامه داد: قبلا كميته امداد اعلام كرده بود اين توانايي را دارد كه با ارتباط‌گيري اصناف با سه ميليون جهيزيه كاملي را براي شروع يك زندگي فراهم كند. اين در حالي است كه بضاعت كميته امداد در اين حد نبود كه سه ميليون در اختيار همه زوج‌ها قرار دهد، لذا براي اينكه اين دختران خيلي در انتظار كمك كميته امداد نمانند از يك مجموعه مردم نهاد كه در اين حوزه فعال بودند دعوت شد در اين امر خير شركت كنند و با مبالغ اندك خود حداقلي جمع شود و تبديل به چندين ميليون جهيزيه شود تا زوجي زندگي مشترك خود را آغاز كنند.
 
مدير طرح آينه و شمعدان افزود: اين كمك‌ها مالي است و موسسات خيري هم پاي كار هستند، به اين ترتيب با پول‌هايي كه از سوي مردم جمع‌آوري مي‌شود، براي نوعروسان جهيزيه تهيه مي‌كنند.
 
وي در خصوص همكاري نهادها با طرح آينه و شمعدان گفت:  رايزني اين طرح با همكاري كميته امداد شروع شد. شهرداري تهران با تبليغات و فضاهايي كه در اختيار دارد در اين زمينه كمك كرده و صدا و سيما نيز در تبليغات و اطلاع‌رساني قول همكاري داده است. بايد از فضاهاي مختلفي كه موجود است استفاده كرد مثلا بسيج اصناف قول همكاري داده كه از اين طريق كمك‌هاي مردمي را جمع‌آوري كند. همراه اول هم قرار است فضايي در اختيار قرار دهد كه مردم كمك‌هاي خود را واريز كنند. تا كنون با هر ظرفيتي كه موجود بوده، مثل كانون‌هاي مساجد ارتباط گرفتيم تا آنها هم ظرفيت‌هاي خود را پاي كار بياورند و تا آنجا كه ممكن بوده همه پاي كار آمده‌اند اما باز هم جاي كار دارد و بسياري از استان‌هاي مختلف هنوز پاي كار نيامده‌اند.  
 
رويت تاكيد كرد: بايد اطلاع‌رساني كاملي صورت گيرد تا با مشاركت همه مردم اين كمك‌هاي حداقلي جمع شود و 75 هزار دختري كه اكنون عقد كرده‌ هستند و منتظر جهيزيه 3 ميليون توماني، زندگي خود را آغاز كنند.

مدير طرح آينه و شمعدان در خصوص ويژگي اين طرح گفت:  مجري اين طرح كميته امداد و مجموعه‌هاي مردم نهاد در حدود 50 مركز است كه به پشتيباني كميته امداد آمده‌اند تا با جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي كه در اختيار كميته امداد قرار مي‌گيرد، كمك‌ها چندين برابر شود و در اختيار زوج‌ها قرار گيرد چرا كه اين مسئله نياز جامعه و جوانان است.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار