کد خبر: 794245
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
دیدار نخست وزیر انگلستان با رهبران اتحادیه اروپا، رای گیری اپوزیسیون درباره طرح استیضاح رهبر حزب کارگر و سخنرانی وزیر اول اسکاتلند درباره مضرات «برگزیت» از مهمترین مسائل امروز انگلستان است.
مهر: به نقل از بی بی سی، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان قرار است امروز سه شنبه برای نخستین بار از زمان اعلام رای تاریخی مردم کشورش مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، با رهبران این بلوک اقتصادی – سیاسی روبرو شود.

وی قرار است در این ملاقات راه و روش جدایی انگلستان را پیش از برگزاری نشست اتحادیه که قرار است به زودی در بروکسل انجام شود، به بحث و بررسی بگذارد.

رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا به عنوان سه قدرت برتر اتحادیه اروپا در نشستی که دیروز دوشنبه داشتند، وعده دادند مادامی که انگلستان تصمیم قاطعانه و رسمی خود را برای اجرای ماده ۵۰ با موضوع «خروج» اعلام نکند، این اتحادیه نیز هیچ گونه مذاکره اعم از رسمی یا غیر رسمی را در این زمینه آغاز نخواهد کرد.

از دیگر مسائل مهمی که امروز در ادامه پس لرزه های «برگزیت» یا همان جدایی انگلستان از اتحادیه اتفاق خواهد افتاد، رای گیری اعضای اپوزیسیون پارلمان انگلستان در خصوص برگزاری جلسه استیضاح «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر است حال آنکه خود وی هیچ انگیزه ای برای ترک جایگاهش ندارد.

از سوی دیگر، «نیکلا استورجن» وزیر اول اسکاتلند قرار است امروز در پارلمان محلی این منطقه در خصوص تاثیر «برگزیت» بر آینده اسکاتلند سخنرانی کند. اسکاتلندی ها که در همه پرسی هفته گذشته اغلب به ماندن در اتحادیه رای دادند، می گویند در صورت خروج بریتانیا از این بلوک، چاره ای جز برگزاری همه پرسی جدایی از انگلستان برایشان باقی نمی ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار