کد خبر: 794166
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه مشي قوه قضائيه بر اساس موازين اسلامي و قانوني است، گفت: رسانه‌ها بايد از مشي دستگاه قضا تمکين کنند و با بزرگنمايي مفاسد اقتصادي اعتماد مردم را به نظام مخدوش نکنند.
به گزارش رسا، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني، در برنامه گفت‌و‌گوي زنده تلويزيوني درباره کارنامه دستگاه قضايي در سال گذشته، با بيان اينکه مجموع پرونده‌هاي قضايي ما در سال حدود 15 ميليون پرونده است، گفت: اگرچه ورودي پرونده‌ها اين مقدار نيست ولي بر اساس کد يکتا که به پرونده‌ها داده شده ورودي پروند‌ها بيش از 6 ميليون به دستگاه قضايي و حدود 4 ميليون به شوراي حل اختلاف است و اين در کنار خدماتي است که سازمان‌هاي تابعه مانند سازمان ثبت و ديگر سازمان‌ها و ادارات انجام مي‌دهند.

رئيس قوه قضائيه  در پاسخ به اين سؤال که در حوزه نظارت مستمر بر قضات جهت جلوگيري از انحراف چه اقدامي صورت گرفته، خاطرنشان کرد: بحث سلامت قضايي نه تنها در کشور ما بلکه در همه دنيا وجود دارد و ما به مردم اين اطمينان را مي‌دهيم که دستگاه‌هاي نظارتي به صورت سيستماتيک نظارت مي‌کنند و در برخورد با قاضي متخلف هيچ ملاحظه‌اي نمي‌شود. وي ابراز داشت: عمده قضات ما انسان‌هاي قانعي هستند و اگر موردي هم پيدا مي‌شود ما سعي داريم با پالايش اين افراد دستگاه قضايي را از اين اتهامات مبرا کنيم، گاهي هم اينکه قاضي فاسد است ناشي از شايعات است و اتهام مي‌زنند ولي در عين حال ما در همين سال نزديک به 50 نفر را از دستگاه قضايي منفصل کرده‌ايم. وي با بيان اينکه در بحث مفاسد اقتصادي نمي‌شود قبول کرد که برخوردها کم بوده است، ابراز داشت: برخوردهايي که در اين مفاسد انجام مي‌شود بسيار خوب است و مشي قوه قضائيه اين است که بايد با اتقان عمل کند و نمي‌تواند تحت فشار گروه‌هاي مختلف قرار بگيرد. رئيس قوه قضائيه  يادآور شد: قوه قضائيه در برخورد با مفاسد اقتصادي بسيار قاطعانه عمل کرده است و نشان داده که تمام افراد در هر پستي که هستند نمي‌توانند احساس ايمني از اين برخورد‌ها داشته باشند و ازطرف ديگر نبايد بار قوه قضائيه زياد شود و بقيه قوه‌ها و ارگان‌ها خود را مسئول ندانند.

 وي افزود: ما بحث پرونده 3 هزار ميلياردي را داشتيم، در بحث مؤسسه ثامن‌الحجج کاري کرديم که پرونده قضايي نشود، نظارت بر بانک‌ها کار قوه اجرايي است و در زمين خواري هم همينطور که حالت بي‌مرزي و بي‌قانوني احساس مي‌شود و در گردنه حيران يک نهاد کوچک مانند بخشداري تصميم گرفته است که فضاي روستا گسترش يابد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينکه من فساد سيستماتيک را در سيستم اداري کشور قبول ندارم، خاطرنشان کرد: بازرسي کل کشور کارهاي خوبي انجام مي‌دهد و دولت هم کارهاي خوبي براي جلوگيري از اين مشکلات انجام داده و اميدواريم اين مشکلات با عزم جزمي که در مسئولان است، برطرف شود. رئيس قوه قضائيه در خصوص حقوق‌هاي نامتعارف اظهار داشت: اصل اين حقوق‌هاي نامتعارف حتي اگر جرم هم نباشد نادرست است و حساسيت نسبت به اين مسئله درست است و بايد مديري که اين حقوق‌ها را گرفته، کنار گذاشت و پول را به بيت‌المال برگرداند. وي افزود: بحث ديگر بحث فضاي عمومي جامعه است و بايد توجه داشت که اعتماد مردم سرمايه اجتماعي کشور است و نبايد با هر موضوعي اين اعتماد را از بين برد؛ نبايد فضايي درست کرد که همه مديران متهم شوند، اگرچه که بايد قاطعانه با اين مسئله برخورد شود ولي بايد سياه‌نمايي نکنيم و مسئله ملي درست نکنيم و اعتماد مردم را مخدوش نکنيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار