کد خبر: 794154
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
شيخ عبدالله دقّاق، نماينده آيت‌الله شيخ عيسي قاسم در قم تأكيد كرد كه حكومت آل‌خليفه براي اخراج شيخ عيسي قاسم از بحرين بايد از روي جنازه تمام تحصن‌كنندگان مقابل منزل اين عالم بزرگ بگذرد.
به گزارش العالم، شيخ عبدالله دقّاق اظهار داشت: شيخ عيسي قاسم مردي خستگي ناپذير است و از حقوق مردم كوتاه نمي‌آيد، بنابراين از بحرين نخواهد رفت و مردم را در اوج محنت نااميد نخواهد گذاشت، مردم نيز او را در اين شرايط سخت، تنها نخواهند گذاشت و حكومت براي دسترسي به او بايد از روي جنازه همه تحصن‌كنندگان بگذرد. شيخ دقاق سپس از دولت بحرين خواست به جاي راه انداختن حمام خون، به منطق عقل برگردد، زيرا شيخ عيسي قاسم، نماينده منطق عقل و گفت وگو در بحرين است. وي با بيان اينكه تصميم براي سلب تابعيت از شيخ عيسي قاسم، تصميمي سعودي، انگليسي و آل‌خليفه‌اي بوده است، آن را اقدامي بررسي نشده ارزيابي كرد كه پيامدهاي آن، گريبان عاملان آن را خواهد گرفت. شيخ دقاق در ادامه تصريح كرد: اگر حكومت آل‌خليفه به اخراج شيخ عيسي قاسم از بحرين مبادرت كند، اين اقدام به سرنگوني اين حكومت شتاب خواهد داد.

مردم و تحصن‌كنندگان عزم خود را جزم كرده‌اند تا جان خود را فداي شيخ عيسي قاسم كنند. وي گفت: ديروز كاروان وزير كشور به تحصن‌كنندگان نزديك شد و مردم گمان كردند كه حكومت قصد حمله به آنان را دارد، به همين سبب همگي خود را براي شهادت آماده كردند و وقتي نيروهاي وزارت كشور عقب نشستند، بسياري از جوانان به گريه افتادند، زيرا آنان عاشق شهادت بودند و فرصت شهادت را از دست دادند. در همين حال، شبكه خبري الميادين از حضور گسترده نيروهاي امنيتي رژيم آل‌خليفه در ورودي‌هاي منطقه الدراز محل برگزاري تحصن صدها تن از شهروندان بحريني مقابل منزل آيت‌الله عيسي قاسم خبر داد. رژيم آل‌خليفه هفته گذشته، تابعيت شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته شيعه اين كشور را لغو كرد. اين اقدام رژيم آل‌خليفه با واكنش‌هاي داخلي و بين‌المللي بسياري همراه شده است و بحريني‌ها در واكنش به آن خواستار برگزاري تظاهرات گسترده شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار