کد خبر: 794153
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
همزمان با حضور بشار اسد در منطقه عملياتي آغاز شد
چند روز پس از سخنراني سيد حسن نصرالله منابع رسانه‌اي از آتش باري سنگين عليه مواضع تروريست‌ها در شهر شمالي حلب خبر دادند و در همين حال بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در يكي از مناطق نظامي حاضر شد و از نزديك با نيروهاي مسلح كشورش گفت‌وگو و افطار كرد.
بسيج مقاومت براي آزادسازي حلبرهبر جنبش مقاومت اسلامي لبنان روز جمعه  گفت که نبرد در حلب در راستای دفاع از سایر مناطق سوریه و دمشق و لبنان و عراق و نیز اردن انجام مي‌شود. وی همچنین تأکید کرد که حضور در حلب گسترده‌تر خواهد شد و عقبگرد جایز نیست. روزنامه السفير نزديك به حزب الله سخنان نصرالله را شبيه دستور جنگ به رزمندگان مقاومت توصيف كرد. بنابر نوشته السفير استفاده از عبارت‌های «جنگ ویرانگر»، «کاروان شهدا» و «شهادت حامل پیروزی است» به‌روشنی به نبرد بزرگ در حلب اشاره دارد به این معنی که سید نصرالله گفت که نبرد واقعی و راهبرد بزرگ سوریه و منطقه اکنون در حلب است. تقريباً يك هفته پس از نامه 51 ديپلمات‌ امريكايي كه در آن از كاخ سفيد خواسته شده به سوريه حمله نظامي كند، معاون رئيس‌جمهور امريكا با اشاره به حضور ايران و روسيه خاطر نشان كرد: نمي‌توان بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه را با زور بركنار كرد. 

«جو بايدن» معاون رئيس‌جمهور امريكا در مصاحبه با شبكه بلومبرگ در مورد موضوعات مختلف از جمله وضعيت عراق، بحران سوريه و همچنين تلاش واشنگتن براي مقابله با نفوذ منطقه‌اي ايران صحبت كرد. به گزارش فارس، معاون رئيس‌جمهور امريكا در پاسخ به اين سؤال كه چرا امريكا نسبت به ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه بي‌ميل است، گفت: «به دو دليل. اين كار هزينه مالي زيادي مي‌طلبد. رئيس‌جمهور در اتاق عمليات به ژنرال‌هايمان گفت تك تك گزينه‌ها، از جمله استفاده از قواي نظامي يا هرچيزي كه تصور مي‌كنيد نتيجه مي‌دهد را به من بگوييد. آنها گفتند كه ايجاد منطقه پرواز ممنوع يك اشتباه بزرگ است.» او در مورد مداخله نظامي در سوريه گفت: «براي آنكه با اسد برخورد كنيم، بايد با روسيه و ايران هم برخورد كنيم. روسيه توان آتش قدرتمندي آنجا دارد. روسيه سامانه راداري‌اي در سوريه مستقر كرده كه بخش بزرگي از اين كشور را تحت پوشش دارد، بنابراين بايد برويم و تأسيسات و هواپيماهاي روس‌ها را هم هدف قرار دهيم. مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم. موفق هم مي‌شويم. اما از شما مي‌پرسم، آيا ارزشش را دارد؟» معاون رئيس‌جمهور امريكا افزود: « وقتي مقامات را تحت فشار قرار مي‌دهيد، آنها هم مي‌گويند كه از ما مي‌خواهيد با اسد چه كنيم؟ كنار بزنيمش؟ خب، چطور بايد اين كار را كرد؟  مي‌گوييد از موشك‌هاي «تاماهوك» استفاده كنيد. يعني از ما مي‌خواهيد كه اعلام جنگ كنيم؟ پس عراق را در نظر بگيريد، آيا قرار است باز هم 100 هزار نيرو به آنجا (سوريه) اعزام كنيم؟ اين چيزي است كه از من مي‌خواهيد؟ چارلي، تو بگو كه آخر اين كار چه مي‌شود؟ مي‌داني، به فرض كه شما سناتور چارلي رز باشي. به من بگو كه آخرش چه مي‌شود؟»
  
افطار بشار اسد با سربازان سوري در غوطه شرقي
 خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اعلام كرد كه بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه با قهرمانان ارتش و نيروهاي مسلح در فرودگاه مرج السلطان در منطقه خرابو واقع در غوطه شرقي دمشق افطار كرد. اين فرودگاه در ۱۵كيلومتري شرق دمشق است. اسد در اين ديدار گفت: براي من اين لقمه حلال‌ترين لقمه در زندگي‌ام است. خبرگزاري سانا اعلام كرد كه اسد قبل از افطار از مراكزي در منطقه مرج السلطان بازديد كرد. صفحات رياست جمهوري سوريه در پايگاه‌هاي اجتماعي تصاويري از اسد را منتشر كردند كه لباس سفيد پوشيده و در ميان جمعي از افسران و سربازان ارتش بر سر سفره نشسته بود. همچنين تصاوير ديگري اسد را در حالي كه به حرف‌هاي سربازان ارتش گوش مي‌دهد، نشان مي‌دهند. ارتش سوريه و نيروهاي حزب‌الله لبنان اواسط دسامبر كنترل فرودگاه استراتژيك مرج السلطان را در دست گرفتند.
  
تسليحات «سيا» در بازار سياه اردن
تحقيقات دو رسانه نشان مي‌دهد تسليحاتي كه «سيا» و عربستان سعودي براي معارضان مسلح سوري ارسال كرده‌اند در بازارهاي سياه اردن فروخته مي‌شود. روزنامه امريكايي «نيويورك‌تايمز» و شبكه «الجزيره» در گزارشي به نقل از مقامات امريكايي و اردني گزارش كردند تسليحاتي كه سازمان اطلاعات مركزي امريكا (سيا) و عربستان سعودي براي گروه‌هاي مسلح و معارض سوري ارسال مي‌كنند به صورت سيستماتيك مورد سرقت عوامل اطلاعاتي اردن قرار مي‌گيرد و در بازار سياه به دلالان سلاح فروخته مي‌شود. برخي منابع اعلام كردند، مأموران دفتر تحقيقات فدرال (اف بي آي) بعد از ماه‌ها تحقيق به اين باور رسيدند برخي از تسليحات ربوده شده در تيراندازي ماه نوامبر كه به كشته شدن دو امريكايي و سه نفر ديگر در مركز آموزش نيروي پليس در «امان» منجر شد، مورد استفاده قرار گرفت. وجود اين سرقت تسليحات براي اولين بار به دنبال تحقيقات مشترك شبكه الجزيره و روزنامه نيويورك‌تايمز گزارش شده است. طبق اين گزارش، اين سرقت شامل ميليون‌ها دلار تسليحات مي‌شود و نمايانگر پيامدهاي برنامه‌هاي آشفته و نامنظم دولت امريكا در تسليح و آموزش معارضان مسلح است. مقامات اردني مي‌گويند، افسران اردني كه به سرقت اين سلاح‌ها متهم هستند، از پولي كه از فروش اين تسليحات به دست مي‌آوردند، كالاهاي گرانقيمتي همچون تلفن‌هاي هوشمند اپل، خودروهاي «اس يو وي» و ديگر اقلام لوكس خريداري مي‌كردند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
سلام _ خداوند , ائمه معصومین , حضرت زینب پشت وپناهتان باشد... به نابودی کفار , آمین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار