کد خبر: 794145
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
پس از آزادسازي كامل فلوجه، خالد العبيدي، وزير دفاع عراق اعلام كرد كه داعش با عقب‌نشيني قابل ملاحظه‌اي در سراسر عراق روبه‌رو است و تنها 10 درصد مساحت كشور در اختيار داعش است.
به دنبال پيشروي نيروهاي عراقي در مواضع تكفيري‌هاي داعش و آزادسازي شهرها و آماده شدن براي نبرد نهايي در موصل، مركز خلافت خودخوانده داعش، مقامات عراقي مي‌گويند كه داعش در اين كشور تضعيف شده است. به گزارش خبرگزاري آناتولي، خالد العبيدي گفت: «داعش در سراسر عراق با شكست و پسروي روبه‌رو شده است و تنها 10 درصد مساحت كل عراق را در اختيار دارد در حالي‌كه دو سال پيش حدود 40 درصد از مساحت كشور را در اشغال خود داشت.» پيشتر استيو وارن، سخنگوي ائتلاف ضدداعش، گفته بود كه داعش 40درصد از مناطق تحت اشغال خود در عراق و سوريه را از دست داده است.

العبيدي در ادامه تأكيد كرد: «نيروهاي عراقي خسارت‌هاي زيادي به داعش وارد كردند كه آخرين آن كشته شدن هزار و 300 تن از نيروهاي داعش در محور مخمور در استان نينوا و در جنوب موصل بود.» وزير دفاع عراق در كنفرانسي مطبوعاتي در شهر مخمور واقع در جنوب موصل نيز با اشاره به اينكه عمليات در موصل برقرار است و پيشرفت‌هايي نيز حاصل شده، درباره عمليات آزادسازي شهر موصل تأكيد كرد، در صورتي كه نياز باشد مشاركت داوطلبان مردمي در اين عمليات بعيد نيست. وي درباره عمليات آزادسازي شهر فلوجه اظهار داشت: در اين عمليات دهها داعشي كشته   و خسارات مالي بسياري به آنها وارد شد. از سوي ديگر، به دنبال پايان عمليات ارتش عراق در فلوجه و پاكسازي كامل اين شهر از تروريست‌ها، حيدر العبادي، نخست وزير عراق طي اظهاراتي در شهر فلوجه گفت: «امروز، پيروزي در شهر فلوجه محقق شده است و كساني كه مي‌گفتند درگيري به طول خواهد انجاميد در تلاش بودند تا روحيه داعش را بالا برده و روحيه ارتش ما را تضعيف كنند اما نيروهاي مسلح ما در هر مكاني قادر به رويارويي خواهند بود و توانستند فلوجه را آزاد كنند و در عين حال عمليات تعقيب و گريز ميان نيروهاي عراقي و داعش در موصل ادامه دارد. پس هيچ جايي در عراق براي داعش نيست و پيروزي حتمي محقق خواهد شد.» هادي العامري، دبير كل سازمان بدر عراق با تبريك آزادي كامل فلوجه و با تأكيد بر وحدت همه نيروهاي عراقي، وعده آزادي كامل موصل را داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار