کد خبر: 794133
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
با انتشار آگهي واگذاري سالن «سرو»
سالن سرو كه قرار بود به عنوان تنها سالن تخصصي تئاتر مقاومت فعاليت داشته باشد، با تغيير رويكرد و اجراي سياست خودگرداني، اجاره داده مي‌شود تا بار ديگر تئاتر مقاومت بدون پايگاه ثابت شود.
محمدصادق عابديني
سال گذشته و همزمان با برگزاري پانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر مقاومت، اولين بلك باكس تخصصي تئاتر مقاومت در محوطه بنياد روايت در خيابان سپهبد قرني آغاز به كار كرد. تماشاخانه سرو كه ميزباني اجراهاي جشنواره مقاومت را بر عهده داشت بعد از جشنواره نيز در نقش محلي براي برگزاري نمايش‌هاي حوزه مقاومت و دفاع مقدس مطرح شد. روابط عمومي انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس که بعد از جشنواره تئاتر مقاومت متولي تماشاخانه سرو شده بود، اعلام كرد: سالن سرو را براي اجراي نمايش‌هايي با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت تجهيز كرده‌ايم و آثار ارزشي را در اين سالن روي صحنه خواهيم برد.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در ابتداي سال جاري در فراخواني از گروه‌هاي تئاتري خواست تا بر اساس سرفصل‌هایي كه رويكرد انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، مقاومت و بيداري اسلامي در آنها به چشم مي‌خورد براي اجراي تئاتر به تماشاخانه سرو بيايند. اما بعد از مدتي مديريت اين تماشاخانه از انجمن تئاتر دفاع مقدس گرفته شد و سياست خودگرداني اين مجموعه پيش آمد. روز گذشته «مهر» در گزارشي از انتشار يك آگهي تبليغاتي در مورد اجاره تئاتر سرو خبر داد. اين آگهي پيرو سياست استقلال مالي مجموعه سرو است، اتفاقي كه هم اكنون در مورد مجموعه فرهنگي هنري «اسوه» نيز اجرا شده و امكانات اين مجموعه جهت بهره‌برداري‌هاي گوناگون اجاره مي‌شود. مسئله خودگرداني اين مجموعه توسط دهنوي مدير فعلي تماشاخانه سرو نيز مورد تأیيد قرار گرفته است. به گفته دهنوي بودجه‌اي از طرف انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنياد روايت فتح به تئاتر سرو تعلق نمي‌گيرد. در عين حال اكنون شايد با سياست خودگرداني، بلك باكس تماشاخانه سرو بتواند هزينه‌هاي خود را تأمين كند اما نكته نگران‌كننده اين است كه رويكرد تجاري كه در قبال تماشاخانه اتخاذ شده باعث شود تا فضاي كار براي گروه‌هايي كه به صورت تخصصي در حوزه تئاتر مقاومت كار مي‌كنند، محدود شود. مسئله‌اي كه با روح راه‌اندازي تماشاخانه سرو در تعارض است. اصولاً راه‌اندازي تماشاخانه سرو به اين دليل بود كه ديگر سالن‌هاي تئاتر كشور به خاطر توجيه‌ اقتصادي نداشتن تمايل چنداني به همكاري با تئاتر مقاومت نداشته باشند و فعاليت هنرمنداني كه مي‌خواستند به تئاتر دفاع مقدس بپردازند با محدوديت سالن تمرين و اجرا روبه‌رو مي‌شدند. شرايطي كه ممكن است دامنگير تماشاخانه «سرو» نيز شود و عمر پايگاه تخصصي تئاتر مقاومت به يك سال نكشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار