کد خبر: 794106
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
تيم ملي واليبال ايران در رده دهم ليگ جهاني ايستاد
هفته دوم ليگ جهاني واليبال با شکست براي تيم ملي ايران به پايان رسيد. واليباليست‌هاي کشورمان در آخرين ديدار خود در هفته دوم اين رقابت‌ها به مصاف صربستان بدون شکست رفتند و با قبول باخت 3 بر يک از اين تيم، صربستاني‌ها رکورد نباختن خود را حفظ کردند.
شيوا نوروزي
شاگردان لوزانو در اين دور دو شکست و تنها يک پيروزي مقابل بلغارستان به دست آورده‌اند. با پايان يافتن دور دوم، تيم ملي ايران در رده دهم سطح A قرار گرفت. اين در حالي است که صربستان با شش پيروزي ضمن صدرنشيني در گروه صعودش به مرحله بعد را نيز قطعي کرده است.

تيم ملي ايران در هفته سوم ليگ جهاني با ايتاليا، آرژانتين و صربستان هم گروه است و در تهران ميزباني اين تيم‌ها را برعهده دارد. شاگردان لوزانو در اولين بازي خود روز جمعه به مصاف صربستان مي‌روند.
 
سرمربي تيم ملي تمرکز نداشتن را علت اصلي شکست بازيکنانش در مصاف با صربستان عنوان کرد. رائول لوزانو با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «بازي سطح خوبي داشت اما در نهايت ما مغلوب اين ديدار بوديم. علت آن هم اين است که تيم ما تمرکز لازم را در ابتداي ست‌ها نداشت و همين موضوع باعث ايجاد اختلاف امتياز بين دو تيم شد. زماني که اختلاف امتياز زياد مي‌شود بازيکنان تحت فشار قرار مي‌گيرند تا نتيجه را جبران کنند. اين موضوع عملکرد آنها را تحت تأثير قرار داد و جبران نتيجه را سخت کرد. دو تيم در خط دفاع در يک سطح قرار داشتند و از عملکرد بازيکنانم راضي هستم. نقطه قوت حريف سرويس‌هاي قدرتمند است که موفق شدند برابر برزيل هم 20 امتياز از سرويس به دست آوردند اما ايران تنها هشت امتياز سرويس به صربستان داد چرا که ما موفق شديم دريافت‌هايمان را به خوبي انجام بدهيم و سرويس‌ها را کنترل کنيم. در بازي برابر صربستان از بازيکناني که کمتر در ميدان بودند، استفاده کرديم. اين تعويض‌ها به حفظ هماهنگي تيمي کمک کرد و در کل از تعويض‌ها راضي هستم.»
  
ايران شايسته حضور در المپيک
سرمربي صربستان بازيکنان ايراني را شايسته حضور در المپيک خواند. نيکولا گربيچ از اينکه تيمش به ششمين پيروزي متوالي در ليگ جهاني دست يافت ابراز خوشحالي کرد: «از قبل هم مي‌دانستيم که بازي دشواري برابر ايران داريم اما از روز اول اين نگرش را در شاگردانم پرورش دادم که براي هر امتياز و هر توپ، هر بازي و هر ستي تا آخرين نفس بکوشند و بجنگند. از ابتداي مسابقات هم با همين ديدگاه پيش رفتيم. مهم نيست که حريف چه تيمي است. مهم نيست که شرايط ورزشگاه چگونه است. چه نور کافي باشد يا نباشد. پس مهم نيست شرايط چگونه است و حريف که باشد. هر تيمي که شجاع است بايد بداند که با وجود همه اين سختي‌ها بايد نتيجه بگيرد. خوشحالم که اين نگرش در شاگردانم ريشه دوانده و در هر شش بازي نتيجه گرفتيم.»گريچ گفت: «تيم ايران هر سال نسبت به سال‌هاي گذشته پيشرفت دارد و شايستگي حضور در المپيک را دارد. مي‌دانم که هفته سوم ليگ جهاني در ايران بسيار دشوار است و ترکيب کنوني تيم ايران را بازيکنان فوق‌العاده قدرتمندي شکل داده‌اند. تيم ايران آنقدر قدرتمند است که قادر است هر تيمي را شکست دهد. براي تيم ما حضور تيم قدرتمندي مثل ايران نويدبخش است.»
  
جبران شکست در تهران
سعيد معروف به هواداران واليبال‌دوست اطمينان داد که تيم ملي در هفته سوم نتايج ضعيف دو هفته گذشته ليگ جهاني را جبران مي‌کند. کاپيتان تيم ملي با تأکيد بر اين موضوع گفت: «باخت در هر تورنمنت و مقطعي خيلي خوشايند نيست، اما اين بازي‌ها که قبل از المپيک برگزار مي‌شود، مي‌تواند به تيم ايران براي آماده‌سازي کمک کند. بعد از تورنمنت انتخابي المپيک در توکيو طبيعي است که تيم ايران حالت عادي خود را نداشته باشد. هدف‌گذاري‌ها براي تيم ايران مشخص است و فکر نمي‌کنم در آينده چنين مشکلاتي پيش بيايد. ايران نقاط ضعفي دارد که بايد روي آنان کار کنيم تا در آينده برطرف شود و بهتر شويم و به اهداف تيم برسيم. تلاش مي‌کنيم تا در تهران بازي‌ها را با برد به پايان برسانيم. در تهران شرايط متفاوت است. با توجه به جو سالن و حضور هواداران شرايط تيم ما بهتر است. مسابقات تهران همانند تورنمنت آماده‌سازي براي تيم ايران است. سه بازي ايران در تهران همانند ديدارهاي آماده‌سازي براي بازي‌هاي المپيک است، چون بعد از ليگ جهاني ديگر مسابقه تدارکاتي نخواهيم داشت و بايد حداکثر استفاده را از اين سه مسابقه ببريم. به نظر من تيم ايران بعد از ليگ جهاني با يک هفته استراحت و شروع دوباره تمرينات به حالت اوليه خود باز مي‌گردد. صربستان در المپيک حضور ندارد و ليگ جهاني برايش حکم مرگ و زندگي دارد و با تمام توان در تهران شرکت مي‌کند. ايتاليا  از شهريور‌ماه سال گذشته تورنمنت مهمي نداشته است. مطمئناً مسابقه با اين حريفان در هر مقطعي سخت خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار