کد خبر: 794095
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
خانه سينما در ماه‌هاي اخير كم با انتقاد مواجه نبوده است؛ انتقاداتي كه بخش عمده آن درباره عدم توجه حلقه بالادستي اين نهاد به اصلي‌ترين هدف راه‌اندازي خانه سينما بوده است.
حامد مظفري
خانه سينما در ماه‌هاي اخير كم با انتقاد مواجه نبوده است؛ انتقاداتي كه بخش عمده آن درباره عدم توجه حلقه بالادستي اين نهاد به اصلي‌ترين هدف راه‌اندازي خانه سينما بوده است.
خانه سينما در ميانه دهه 60 و با هدف «بهبود وضعيت رفاهي و صنفي شاغلان سينما» تأسيس شد اما در ماه‌هاي اخير بيش از بهبود وضعيت رفاهي همچنان تلاش براي برگزاري جشن‌هاي مختلف بوده كه در كانون توجه قرار گرفته است!
جالب و البته دردناك است بدنه صنفي كه نهايتاً بيشتر از ۶ هزار نفر عضو ندارد هنوز كه هنوز است از داشتن يك بيمه درماني جامع رنج مي‌برد و در كل ايران يك مركز درماني وجود ندارد كه اعضاي اين صنف بتوانند با استفاده از كارت عضويت در خانه سينما، نه به صورت رايگان بلكه با تخصيص تخفيف از خدمات آن استفاده كنند.   تعداد اعضاي صنف خانه سينما زياد نيست اما در همه اين ماه‌ها نشده مانند تمامي صنوف ديگر در برهه‌هاي زماني مختلف، مقاديري اقلام رفاهي مانند بن‌هاي خريد كالا يا سبدهاي كالا به اعضاي صنف عرضه شود.  از همه ابزوردتر آن كه نام اين صنف خانه سينماست اما با كارت عضويت در آن حتي امكان تماشاي فيلم با درصدي تخفيف در يك سينماي خاص هم براي اعضا وجود ندارد.
  يك ميليارد هزينه بازسازي يك ساختمان استيجاري؟
اين شرايط كه البته با انتقادات رسانه‌ها مواجه شده موجب گشته در هفته‌هاي اخير مديران خانه سينما سعي زيادي كنند براي رهايي از پاسخگويي در چرايي عدم حل مشكلات رفاهي، درباره فعاليت‌هاي عمراني كه در خانه سينما انجام شده صحبت كنند و حتي رضا ميركريمي مديرعامل اين نهاد هم از صرف هزينه يك ميلياردي عمراني براي بازسازي خانه سينما سخن گفته است!
اين مديرعامل در گفت‌وگوي تازه‌اش هم باز بر اين صرف يك ميليارد بودجه براي بازسازي عمراني ساختمان خانه سينما به عنوان يك دستاورد تأكيد كرده و آن را در شمول فعاليت‌هاي مفيد خويش برشمرده است اما به اين سؤال پاسخ نداده است كه وقتي خانه سينما هنوز كه هنوز است ساختماني مختص و تحت مالكيت خود ندارد چه نيازي دارد به صرف يك ميليارد بودجه براي بازسازي؟
واقعيت اين است كه گذشته از ساختمان خانه سينماي ۲ كه مالكيت آن براي شهرداري است خانه سينماي يك هم يك ساختمان استيجاري است كه مالكيت آن در اختيار خانه سينما نيست و البته بابت آن اجاره هم پرداخت مي‌شود!
در اين شرايط اينكه يك ميليارد بودجه عمراني صرف بازسازي ساختماني استيجاري شود چه معنايي دارد؟
آيا صرف اينكه مي‌توانيم از ارگاني مانند شهرداري حمايت يك ميلياردي عمراني به نام سينما بگيريم اين توجيه را ايجاد مي‌كند كه اين يك ميليارد را تمام و كمال خرج بنايي كنيم كه مالكيتش از شخص ديگري است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار