کد خبر: 794042
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
دبیرکل سازمان ملل در کویت با طرفین یمنی حاضر در مذاکرات دیدار و آنها را به همکاری برای رسیدن به یک راه‌حل تشویق کرد.
فارس: «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل یکشنبه (دیروز) وارد کویت شد و هیأت انصارلله و هیأت وابسته به ریاض دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الحیات»، بان در این دیدار طرفین یمنی را به اتخاذ یک «نقشه راه» برای اصول و نیز تعهد به آتش‌بس فراخواند و در ادامه از وضعیت متشنج کنونی ابراز نگرانی کرد.

وی سپس در حضور نماینده سازمان ملل در امور یمن «اسماعیل ولد الشیخ» از طرفین درگیر در یمن درخواست کرد وضعیت را پیچیده‌تر نکنند و به مسئولیت خود برای رسیدن به یک راه‌حل فراگیر در یمن تلاش کنند.

بان گفت: وضعیت نگران‌کننده کنونی در یمن تاکید می‌کند که طرف‌های یمنی حاضر در مذاکرات یک مسئولیت بزرگ بر عهده دارند؛ وی سپس ابراز امیدواری کرد دو طرف با ادامه مذاکرات مستمر در ماه مبارک رمضان برای رسیدن به یک راه‌حل نهایی تلاش کنند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: موضع جامعه بین‌الملل در یمن واضح است و به توقف این درگیری  و ورود به مرحله سیاسی فرا می‌خواند.

بان‌کی‌مون هم‌چنین با «صباح احمدجابر الصباح» امیر کویت دیدار کرد و وی را در جریان آخرین تحولات مذاکرات کویت خبر داد.

همزمان منابع دیپلماتیک از تمدید دو ماهه مذاکرات یمن برای حل اختلافات و رسیدن به راه‌حلی که مورد قبول طرفین باشد، خبر دادند.

ولدالشیخ در مذاکرات کویت یک «نقشه راه» برای حل مساله یمن به طرفین مذاکره‌کننده ارائه داد که شامل مقدمات امنیتی بر اساس قطعنامه 2216 سازمان ملل بود و عقب‌نشینی نظامیان از شهرهای یمن، تحویل سلاح و نیز تشکیل دولت وحدت ملی ار مطرح می‌کرد اما این طرح عکس‌العمل‌های متفاوتی داشت.

نشست صلح یمن نزدیک به 70 روز است که آغاز شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار