کد خبر: 793918
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
كارگردان مزارشريف:
عبدالحسن برزيده، فيلمساز كشورمان خواستار تعامل و همكاري بيشتر بانيان و حاميان سينماي دفاع مقدس با فيلمسازان انقلابي شد .
كارگردان فيلم‌سينمايي «پرواز خاموش» با اشاره به تأثيرگذاري كلام حضرت امام(ره) بر تمامي نسل‌ها گفت: من معتقدم فرمايشات ايشان براي نسل جوان امروزي بسيار جذاب است و اين روند براي نسل‌هاي بعدي نيز ادامه خواهد داشت؛ به طوري كه اگر اين بيانات در مرحله عمل قرار گرفته بود، امروز شاهد جمعيت گسترده‌تري از شيفتگان واقعي انقلاب اسلامي بوديم. برزيده افزود: ساخت فيلم براي مخاطب جوان امروز به امري دشوار تبديل شده است، اما با كمك و تعامل هر چه بيشتر متوليان سينماي دفاع مقدس مي‌توان به پرورش ايده‌هايي جذاب و نو در اين زمينه پرداخت و اين مسير را به استقبال هر چه بيشتر نسل جوان كشور از توليدات سينمايي دفاع مقدس و مقاومت سوق داد.
وي افزود: قطعاً با اين اقدامات حمايتي و ايجابي مي‌توان مانع از تحريف برخي آرمان‌ها و انديشه‌هاي انقلابي شد.

كارگردان «مزار شريف» تأكيد كرد: براي رساندن موقعيت سينماي دفاع مقدس و مقاومت به جايگاه والا و شايسته خود بايد به دور از هر سوءتفاهمي و با ياري گرفتن از تجربه فيلمسازاني كه فضاي انقلاب را به خوبي درك كرده‌اند، طرحي نو در اندازيم و شروع به ساخت آثاري با ايده‌هايي نو و درخور توجه كنيم؛ بي‌شك اين امر زماني واقعي مي‌شود كه با اعتماد مسئولان اين حوزه به فيلمسازان همراه باشد.
وي همچنين با اشاره به اهميت برگزاري جشنواره‌ها، آن را موقعيتي ويژه براي ارزيابي كارشناسانه كمي و كيفي توليدات سينمايي خواند و بيان كرد: جشنواره، محلي است براي تعامل همگاني سينماگران كشور كه با حضور خود و نقد و بررسي تازه‌ترين توليدات فيلمسازان، به بهبود هر چه بيشتر وضعيت سينماي كشور كمك كنند. كارگردان فيلم «دولت مخفي» در ادامه گفت: جشنواره دفاع مقدس و مقاومت مي‌تواند از ويژگي موضوعي بودن خود استفاده كند و قضاوت دقيقي از جايگاه فعلي سينماي دفاع مقدس نسبت به ژانرهاي ديگر سينماي كشور داشته باشد. وي با تأكيد بر اين نكته كه سينماي دفاع مقدس، سينماي ملي كشور محسوب مي‌شود، عنوان كرد: با توجه به اهميت موضوع سينماي دفاع مقدس، برگزاركنندگان جشنواره تا آنجا كه مي‌توانند بايد از افتادن در دام جريان‌هاي جناحي و جهت‌دهي‌هاي سليقه‌اي برحذر باشند.
برزيده در خاتمه با ارائه راهكار‌هاي متفاوتي در ارتباط با برگزاري موفق‌تر جشنواره‌ها افزود: برگزاري نشست‌ها و جلسات نقد و كارشناسي فيلم و همچنين برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي براي فيلمسازان جوان، يكي از نتيجه بخش‌ترين قسمت‌هاي اجرايي جشنواره‌ها است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار