کد خبر: 793870
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آثار مكتوب و ديجيتال بخش حوزوي بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن را ارزشمند توصيف كرد و گفت: فيش‌هاي پژوهشي و مطالعاتي كه در زمينه قرآني جمع‌آوري شده بود قابل تقدير است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آثار مكتوب و ديجيتال بخش حوزوي بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن را ارزشمند توصيف كرد و گفت: فيش‌هاي پژوهشي و مطالعاتي كه در زمينه قرآني جمع‌آوري شده بود قابل تقدير است.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر جمعه در بازديد از بخش‌هاي مختلف بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن از فعاليت‌هاي بخش حوزوي تقدير كرد. وي در حاشيه اين بازديد در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه كدام بخش از نمايشگاه براي شما بيشتر جالب بود، اظهار كرد: فعاليت‌هاي حوزه علميه قم جالب بود كه ازجمله مي‌توان به آموزش‌هاي حوزوي و آثار ارائه شده در غرفه‌هاي اين بخش اشاره كرد. البته شهر مقدس قم مركز توسعه معارف ديني و قرآني است و انتظار مي‌رود كه چنين فعاليت‌هايي داشته باشد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آثار مكتوب و ديجيتال بخش حوزوي نمايشگاه بين‌المللي قرآن را ارزشمند توصيف كرد و گفت: فيش‌هاي پژوهشي و مطالعاتي كه در زمينه قرآني جمع‌آوري شده بود قابل تقدير و جالب است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پاسخ سؤال خبرنگاري درباره برگزاري گالري‌هاي بدون مجوز، توضيح داد: هرجايي كه مشخص شود گالري‌هاي هنري مجوز ندارند و ما متوجه شويم از طريق نيروي انتظامي برخورد مي‌كنيم.

   آشنايي با ترجمه‌ها و تفسيرهاي جديد در نمايشگاه
جنتي ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف نمايشگاه قرآن چون حوزوي، دانشگاهي، مؤسسات قرآني و بين‌الملل، بخش مكتوب و نهادها، در ارزيابي خود از برپايي نمايشگاه امسال اظهار داشت: هدف از برپايي نمايشگاه قرآن توسعه فرهنگ قرآن است كه هر ساله در ماه رمضان برپا مي‌شود و وسيله آشنايي مردم با فهم قرآن است. وي افزود: مردم در اين نمايشگاه مي‌توانند با ترجمه‌ قرآن‌ها و تفاسير جديد، همچنين موضوع‌هاي قرآني و آثار خوشنويسي آشنا شوند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: فعاليت‌هاي خوبي در نمايشگاه قرآن براي كودكان و نوجوانان صورت گرفته و آنان مي‌توانند از طريق بازي‌ها با موضوعات قرآني آشنا شوند. وي درباره شعار نمايشگاه كه «به سوي فهم قرآن» است خاطرنشان كرد: سال‌هاي قبل چنين شعاري نداشتيم ولي امسال براي اهميت فهم قرآن بخش‌هاي مختلف نمايشگاه را به نوعي طراحي كرده‌ايم كه بر اين مسئله تأكيد دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار