کد خبر: 793758
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
یک سناتور آمریکایی گفته او از رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد خواست مسائل مربوط به برنامه موشکی با ایران را در توافقی موسوم به «برجام 2» حل کند.
فارس: یک سناتور دموکرات آمریکایی می‌گوید که او از رئیس‌جمهوری بعدی امریکا خواهد خواست که مذاکره بر سر توافق «برجام 2» را جهت رفع «نگرانی‌ها درباره برنامه موشک بالیستیک ایران» آغاز کند.

سناتور «کریس کونز»، روز پنجشنبه در نشستی در شورای روابط خارجی آمریکا اجرای برنامه جامع اقدام مشترک یا «برجام» را موفقیت‌آمیز توصیف کرد. وی گفت که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بایستی اجرای این توافق هسته‌ای را در صدر اولویت‌هایش قرار دهد.

این قانونگذار آمریکایی تهدیدهای دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب‌جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بربازنگری در برجام با مذاکره مجدد بر سر آن را کم‌اهمیت جلوه داد و احتمال وقوع آن را «دور از ذهن» توصیف کرد.

«کریس کونز» علاوه بر این روز جمعه با المانیتور هم مصاحبه کرد. وی در این مصاحبه کانال‌های ارتباطی شخصی بین مقام‌های ایران و آمریکا را برای حفظ کانال‌های ارتباطی دو کشور مهم توصیف کرد.

وی رابطه بین جان کری و محمد جواد ظریف، وزرای خارجه آمریکا و ایران و همچنین علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا را به عنوان نمونه‌ای از چنین کانال‌های شخصی برشمرد و گفت: «ما باید این را حفظ کنیم.»

«کونز» افزود: «رئیس‌جمهور بعدی هر کسی که باشد، وزیر خارجه و وزیر انرژی آمریکا بایستی در این روابط مستقیم سرمایه‌گذاری کنند.»

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا می‌تواند با ایران به توافقات بیشتری برسد، به موضوع برنامه‌ موشک‌های بالیستیک ایران اشاره کرد و گفت که تهران، در صورتی که دست از تلاش برای توسعه موشک‌های با قابلیت حمله سلاح‌های هسته‌ای بردارد، می‌تواند از منافع اقتصادی بیشتری بهره‌مند شود.

سناتور آمریکایی گفت: «این، برجام 2 می‌شود.» وی در پاسخ به این سوال که آیا از رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد خواست که دور جدیدی از مذاکرات را با ایران آغاز کند، گفت: «بله این کار را انجام می‌دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار