کد خبر: 793658
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
آغاز مرحله يك‌هشتم نهايي جام ملت‌هاي اروپا
رقابت‌هاي يورو 2016 از امشب با آغاز مرحله يك هشتم نهايي پيگيري مي‌شود و در سه بازي امشب، سوئيس به مصاف لهستان مي‌رود، ولز با ايرلند شمالي روبه‌رو مي‌شود و كرواسي مقابل پرتغال قرار مي‌گيرد.
سعيد احمديان
چهارشنبه شب گذشته با انجام بازي‌هاي پاياني مرحله گروهي، چهره 16 تيم راه يافته به مرحله يك هشتم نهايي جام ملت‌هاي اروپا مشخص شد. در بازي‌هاي شب آخر مرحله گروهي، در گروه E ايتاليا كه با دو برد صعودش را قطعي كرده بود، به مصاف ايرلند رفت. ايتاليايي‌ها كه در دو ديدار قبلي پيروز شده بودند و صعودشان به مرحله بعد به عنوان تيم اول قطعي بود، در اين ديدار با تركيبي از بازيكنان ذخيره به ميدان رفتند و در نهايت با يك گل مغلوب ايرلند شدند.

مارتين اونيل، سرمربي ايرلند پس از پايان بازي گفت: «با تلفيق بازيكنان و هواداران توانستيم به جمع 16 تيم حاضر در يورو 2016 دست پيدا كنيم.» كونته، سرمربي ايتاليا هم گفت: «مقابل ايرلندي بازي كرديم كه اين ديدار حكم مرگ و زندگي را برايش داشت و به همين دليل با انگيزه مضاعفي با ما بازي كردند.»
در ديگر بازي اين گروه هم تيم سوئد يك بر صفر مغلوب بلژيك شد تا بلژيكي‌ها به عنوان تيم دوم به يك‌هشتم نهايي صعود كنند و ياران زلاتان خداحافظي تلخي با يورو داشته باشند. زلاتان ابراهيموويچ، مهاجم تيم ملي سوئد كه بازي با بلژيك آخرين بازي ملي‌اش بود، عنوان كرد كه خاطرات زيبايي از بازي در اين پيراهن در ذهنش شكل گرفته است. اريك هامرن، سرمربي سوئد پس از شكست مقابل بلژيك و حذف شدن از اين رقابت‌ها گفت: «اين شكست براي ما نااميدكننده بود. من پيش از بازي اميد زيادي را براي بازيكنانم داشتم.» مارك ويلموتس، سرمربي تيم‌ملي بلژيك هم گفت: «آمده بوديم تا پيروز ميدان باشيم. ما پس از شكست مقابل ايتاليا مورد سرزنش بوديم. اما با اين پيروزي موفق شديم به مرحله بعد صعود كنيم اگرچه 9 امتياز بهتر از 6 امتياز است.»

در گروه F هم در يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي شب پاياني مرحله گروهي، پرتغال در يك بازي پرگل مقابل مجارستان به تساوي 3 – 3 رسيد. كريس رونالدو هم با زدن دو گل در اين مسابقه نشان داد كه در حال نزديك شدن به روزهاي خوبش است. مجارستان با پنج امتياز به عنوان صدرنشين و پرتغال با اين نتيجه با سه امتياز به عنوان تيم سوم راهي يك‌هشتم نهايي شدند.سانتوس سرمربي پرتغال بعد از تساوي گفت: «رونالدو همان چيزي بود كه همه ديدند. او هميشه بايد گلزني كند. چون هميشه كريس يك برنده ذاتي است.» برند استورك، سرمربي مجارستان هم گفت: «بازي را براي رسيدن به پيروزي آغاز كرديم و هر چقدر كه گلزني كرديم پرتغال آنها را جبران كرد.» در ديگر بازي اين گروه هم ايسلند با گلي كه در دقايق تلف شده نيمه دوم به ثمر رساند 2 بر يك اتريش را شكست داد تا با پنج امتياز به عنوان تيم دوم صعود كند. كم جمعيت‌ترين كشور اروپا در اولين حضورش در يورو توانست به مرحله حذفي صعود كند. نكته جالب اينكه حدود يك هشتم از جمعيت 320 هزار نفري ايسلند در ورزشگاه استادوفرانس از نزديك صعود تاريخي تيم‌شان را تماشا كردند.
 
امشب؛ آغاز مرحله حذفي
با پايان بازي‌هاي مرحله گروهي، از امشب مرحله يك‌هشتم نهايي جام ملت‌هاي اروپا با برگزاري سه مسابقه آغاز مي‌شود. در اولين بازي امشب از ساعت 17:30 سوئيس به مصاف لهستان مي‌رود. در دومين مسابقه از ساعت 20:30 ولز كه با گلزني‌هاي گرت بيل يكي از تيم‌هاي آماده يورو نشان داده، به مصاف ايرلند شمالي مي‌رود. در حساس‌ترين مسابقه امشب هم از ساعت 23:30 پرتغال با كرواسي روبه‌رو مي‌شود. پرتغال در حالي به مصاف كروات‌ها مي‌رود كه باز شدن پاي رونالدو به گلزني در بازي آخر مرحله گروهي مقابل مجارستان، خبر خوبي براي هواداران پرتغال است. البته پرتغالي‌ها حريف آساني پيش‌رو ندارند. كرواسي با شكست دادن اسپانيا در آخرين بازي مرحله گروهي و صعود به عنوان تيم اول گروه، يكي از شگفتي‌سازان يورو بوده است. با اين حال ستاره پرتغالي فوتبال جهان مي‌گويد كه نگران نتايج كرواسي نيست. رونالدو مي‌گويد: «هر ‏تيمي نمي‌تواند اسپانيا را شكست بدهد؛ بنابراين ما به آنها احترام مي‌گذاريم. ما از قدرت مان آگاه هستيم. ‏ما ارزش‌هايمان را مي‌دانيم و با سري بالا مقابل آنها قرار مي‌گيريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار