کد خبر: 793550
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
شمارش آرای رأی‌گیری تاریخی در پادشاهی متحده (انگلستان، ولز، اسکاتلند،‌ ایرلند شمالی) درباره خروج یا ماندن در اتحادیه اروپایی به پایان رسیده و مردم این کشور به پایان حضور در این نهاد اروپایی رأی داده‌اند.
جوان آنلاين: نتیجه نهایی شمارش آرای رفراندوم خروج یا ماندن پادشاهی متحده از اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که طرفداران خروج با تقریبا 4 درصد آراء بیشتر به پیروزی رسیده‌اند. میزان مشارکت در این همه پرسی 72 در صد اعلام شده است.

در میان کشورهای پادشاهی متحده انگلستان و ولز به جدایی از اتحادیه اروپایی و اسکاتلند و ایرلند شمالی به ماندن در اتحادیه اروپای رأی دادند. مسأله‌ای که می‌تواند بار دیگر مباحث مرتبط با استقلال کامل در این دو کشور را بار دیگر مطرح سازد.

ارزش پوند به کمترین میزان طی 30 سال گذشته رسید

پس از مشخص شدن نتایج رأی‌گیری و خروج پادشاهی متحده از اتحادیه اروپایی، ارزش پول رسمی این کشور (پوند) سقوط کرد. هم اکنون هر پوند انگلستان برابر با 1.3305 دلار آمریکا است که نشان از سقوط 10 درصدی دارد، رویدادی که از سال 1985 تاکنون بی‌سابقه بوده.

بانک مرکزی انگستان اعلام کرده که «تمام تحولات را از نزدیک زیر نظر داشته» و تمام «اقدامات مقتضی» را برای حمایت از ثبات پولی اتخاذ خواهد کرد.

قیمت نفت نیز در بازارهای جهانی سقوط کرده و نفت خام برنت با 5.2 درصد کاهش قیمت مواجه شده است.

نخست‌وزیر  انگلستان کناره‌گیری می‌کند

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس امروز جمعه پس از اعلام نتایج نهایی همه پرسی تاریخی خروج یا ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا گفت: باید به خواست مردم احترام گذاشته شود.

وی با بیان اینکه انگلیس به رهبری جدید نیاز دارد گفت: ما نیاز داریم که یک نخست وزیر جدید در ماه اکتبر (مهرماه) بر سر کار آید.

کامرون افزود: فکر نمی کنم این درست باشد که من کاپیتانی باشم که بخواهم کشور را به سوی مقصد بعدی هدایت کند. باید در نشست سالیانه حزب محافظه کار در ماه اکتبر، یک نخست وزیر جدید برای بریتانیا انتخاب شود.

نخست وزیر بریتانیا اظهار داشت: این تصمیمی نبوده که من با آرامی گرفته باشم ولی معتقدم که این تصمیم به نفع منافع ملی است تا دوران باثباتی داشته باشد و رهبر جدید مورد نیازش را پیدا کند.

واکنش‌ها به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

به‌دنبال اعلام نتایج همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رئیس پارلمان این اتحادیه اعلام کرد که انگلیس مسیر ویژه‌ای را انتخاب کرده است؛ ولی این مسیر بسیار سخت خواهد بود.

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «روزی ناراحت کننده» برای این اتحادیه است. اتحادیه به کار خود ادامه خواهد داد ولی باید برای کسب دوباره اعتماد مردم کار کرد.

رهبر حزب استقلال انگلیس تأکید کرد که خروج این کشور از اتحادیه اروپا پیروزی «شهروند عادی» در برابر «سرمایه داران» است.

همچنین رئیس حزب راست‌گرای افراطی فرانسه با استقبال از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواستار برگزاری همه‌پرسی مشابه در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی شد.

نخست وزیر و وزیر خارجه لهستان خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را «خبری بد» توصیف کردند.

مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا امروز جمعه در سخنانی تاکید کرد: «پادشاهی متحده تصمیم گرفته است تا در مسیر خودش حرکت کند. من فکر می کنم آمارهای اقتصادی امروز صبح نشان می دهد که این یک مسیر بسیار سخت خواهد بود.»

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی زد‌دی‌اف تصریح کرد: «تصور می کنم که مذاکرات درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خیلی سریع آغاز خواهد شد. نمی خواهم یورو نیز چنین تجربه مشابهی را داشته باشد.»

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
کامرون "با فساد مالی که بردوشت
سنگینی دارد"بهترین فرصت برایت
اینستکه "با استعفا "خیلی شیک از
دولت خارج شوید. مردم انگلیس متوجه
بودند"که هیچوقت درمسیر مردم "بلکه
درمسیر اهداف صیهونیست ها وامریکا
قدم برداشتید.
خجسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
این نظرسنجی ، باردیگر بی اعتمادی مردم را به حکومتها نشان داد ولی آیا سیاستمداران عبرت می گیرند؟ حضرت حافظ فرمودند:
صحبت حکام ظلمت شب یلداست
نور زخورشید جو بو که برآید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار