کد خبر: 793542
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
برخی از خصوصیات جسمی انسان ها با طرزی باور نکردنی با حیوانات گیاهخوار مشابه است و بهتر است در رژیم غذایی هم مانند آنها رفتار کند تا سلامت بماند.
تحقیقات جدید توسط دانشمندان نشان می دهند که بدن انسان برای خوردن گوشت مانند حیوانات گوشتخوار رشد نیافته  و بیشتر به لحاظ خصوصیات ظاهری مانند حیوانات گیاهخوار است.

از جمله تفاوت های بین حیوانات گوشتخوار و گیاهخوار که در خصوص انسان نیز قابل تعمیم است 
می توان نمونه های زیر را نام برد:

حیوانات گوشتخوار دارای پنجه هستند اما حیوانات گیاهخوار پنجه ندارند که انسان نیز دارای پنجه نیست.

حیوانات گوشتخوار هیچ منفذی روی پوست برای تعریق ندارند اما انسان ها و حیوانات گیاهخوار دارای منافذ تعریق هستند.

حیوانات گوشتخوار دارای دندان های جلوی تیز برای پاره کردن شکار هستند اما حیوانات گیاهخوار و انسان ها دارای دندان های آسیاب برای جویدن گیاهان و میوه ها هستند.

حیوانات گوشتخوار دارای اسید معده به نام اسید هیدروکلریک بسیار قوی هستند اما حیوانات گیاهخوار و انسان ها دارای اسید معده بسیار ضعیف به میزان یک بیستم گوشتخواران هستند.

حیوانات گوشتخوار دارای غدد بزاقی در دهان خود برای هضم مواد غذایی نیستند اما در گیاهخواران و انسان ها غدد بزاقی برای هضم میوه و سبزیجات تشکیل شده است و تا قبل از رسیدن به معده بخش زیادی از این مواد غذایی هضم می شود.

کارشناسان براساس فیزیک بدن اعتقاد دارند که انسان در دسته گیاهخواران قرار دارد و برای گوشتخواری بدن او شکل نگرفته است.

اکنون در دنیا افرادی که گیاهخوار هستند دارای تناسب اندام عالی، دستگاه گوارش سالم، عدم وجود مشکلاتی چون یبوست، بالا رفتن چربی و فشار خون، پوست و موی زیبا و نیز عدم ابتلا به مشکلات قلبی عروقی به نسبت افراد گوشتخوار هستند.

کارشناسان بر این اساس به افراد توصیه می کنند تا حد امکان از خوردن گوشت قرمز خودداری کنند و در عوض سعی کنند از پروتئین های گیاهی استفاده کنند، درست کردن غذاهای گیاهی زمان کمتری به نسبت غذاهای گوشتی می گیرد و هضم آن نیز سریعتر صورت می گیرد.

گیاهان معمولاً در معده به طورکامل هضم می شوند اما گوشت و فرآورده های گوشتی به دیواره های روده می چسبند و اگر فرد دچار یبوست باشد تا چند روز در روده او باقی می مانند و باعث مسمومیت غذایی و ورود مواد سمی به خون می شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار