کد خبر: 793537
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام برنامه های سالروز ورود کاروان نمادین حضرت رضا(ع) به نیشابور گفت: این مراسم در روزهای نهم، دهم و یازدهم تیرماه جاری در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، عباس کرخی اظهار کرد: کاروان نمادین حضرت رضا(ع) روزهای نهم در روستای فدیشه مرکز دهستان غزالی نیشابور که تاریخ به حضور حضرت در آنجا گواهی می‌دهد و در یازدهم در شهر قدمگاه رضوی مرکز بخش زبرخان نیشابور به حرکت در می‌آیند.

وی افزود: مراسم اصلی نیز روز دهم تیرماه ساعت 17 در میدان امام خمینی(ره) که بزرگ ترین میدان شهر نیشابور است برگزار می شود و پس از پایان مراسم، مردم در ضیافت افطار شرکت خواهند کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از حضور چهره های کشوری و لشکری در مراسم ورود امام رضا(ع) در نیشابور خبر داد.

وی با اشاره به رونمایی از پوستر «کاروان آفتاب» در روز پنجم تیر ماه گفت: پوستر مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به نیشابور با حضور مقامات محلی برگزار می شود.

کرخی با اشاره به شناسایی محل قرائت حدیث قدسی سلسله‌الذهب توسط حضرت امام رضا(ع)، تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌‌ایم از این روز برای ایجاد یک مجتمع بزرگ فرهنگی در محل قرائت حدیث استفاده کنیم در حالی که این موضوع می‌تواند ظرفیتی عظیم برای نیشابور بیافریند.

وی با اشاره به برگزاری میزگرد علمی با عنوان «هجرت تمدن ساز» در نهم تیرماه افزود: این میزگرد علمی نهم تیرماه با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و با حضور اساتید و چهره های علمی در محل حسینیه ابوالفضلی نیشابور برگزار می شود.

وی با اشاره به کتابت حدیث سلسله الذهب توسط خوشنویسان نیشابوری اظهار کرد: هر ساله در حاشیه مراسم سالروز ورود کاروان نمادین امام رضا(ع)، به نیشابور حدیث سلسله الذهب توسط هنرمندان خوشنویسی کتابت می شد که امسال در محل نمایشگاه قرآن و عترت نیشابور که دهم تیرماه در فرهنگسرای سیمرغ این شهر افتتاح می شود، این کتابت صورت می گیرد.

وی همچنین از برگزاری مراسم شب شعر «در مدار نور» با حضور شاعران آیینی در محل هیئت رضویه نیشابور خبر داد و گفت: این شب شعر دوازدهم تیر پس از افطار برگزار می شود.

کرخی با اشاره به اینکه حدود 300 هنرمند در کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به نیشابور ایفای نقش می کنند، گفت: تقریبا تمامی هنرمندان نیشابوری در این مراسم مشارکت دارند.

«غدیر دوم» در نیشابور

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از حضور و توقف امام رضا(ع) در نیشابور و قرائت حدیث مشهور سلسله الذهب با عنوان «غدیر دوم» در تاریخ تشیع نام برد و گفت: این اتفاق حماسی و تاریخ ساز باید نهادینه شده و به مردم معرفی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار