کد خبر: 793464
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
حادثه براي 3 اتوبوس مسافربري با 19 كشته و 50 زخمي
اتوبوس حامل سربازان وظيفه بعد از ترك پادگان05 كرمان راهي اهواز شد، اما در ني‌ريز به دره ‌سقوط كرد و حادثه‌اي مرگبار رقم خورد.
اتوبوس حامل سربازان وظيفه بعد از ترك پادگان05 كرمان راهي اهواز شد، اما در ني‌ريز به دره ‌سقوط كرد و حادثه‌اي مرگبار رقم خورد. آمار قربانيان اين حادثه 19 كشته و 38 زخمي اعلام شده است تا یک‌بار دیگر جنگ جاده‌ها قربانی بگیرد و این‌بار سربازان بی‌گناه را.  در جريان دو حادثه‌اي ديگر كه براي دو اتوبوس مسافربري رقم خورد 12 نفر زخمي شدند.

اولين حادثه ساعت 1:20 بامداد ديروز در محور سيرجان به ني‌ريز اتفاق افتاد كه در جريان آن اتوبوس مسافربري ولوو از مسير خود خارج شد و به دره سقوط كرد. اين اتوبوس با 57 سرنشين كه بسياري از آنها سربازان ليسانس وظيفه پادگان صفر يك ارتش كرمان بودند به سمت پادگاني در اهواز در حركت بود كه در گردنه لارزي دچار حادثه شد. سرهنگ نادر رحماني، رئيس پليس مركز كنترل ترافيك راه‌هاي كشور به خبرنگار ما گفت: وقتي پليس و امدادگران در محل حاضر شدند و امدادرساني را شروع كردند، مشخص شد كه 14 نفر به علت شدت جراحت در محل فوت شده‌اند. 38 نفر ديگر كه دچار جراحت شديد  شده بودند، راهي بيمارستان شدند كه پنج نفر هم در بيمارستان جان باختند. وي گفت عده‌اي از سرنشينان اتوبوس مسافران غيرمجاز بودند كه اين موضوع در حال بررسي است.
 براساس اين گزارش، ‌در بررسي‌هاي پليس مشخص شده است كه راننده دو افغاني و مقداري كالاي قاچاق را هم در باك زاپاس اتوبوس جاسازي كرده بود. يكي از مجروحان حادثه گفت: لحظاتي قبل از حادثه، راننده در يكي از پيچ‌هاي مسير سبقت غيرمجاز گرفت. بعد از آن به شاگردش گفت كه ترمز بريده است. شاگرد اتوبوس به طرف عقب ماشين آمد و گفت كه ترمزها بريده و راننده مستأصل شده است. بعد هم حادثه سقوط اتفاق افتاد. وقتي كه چشم باز كردم، خودم را در بيمارستان ديدم.  راننده سالخورده اتوبوس كه از حادثه جان به در برده و در بيمارستان بستري است، گفت: ناگهان ترمز از زير پايم خالي شد و نتوانستم خودرو را كنترل كنم و به داخل دره سقوط كرديم.

سرهنگ محمدحسين حميدي، فرمانده پليس راه شمال استان فارس علت حادثه را ناتواني راننده در كنترل خودرو براثر تخطي از سرعت مطمئنه اعلام كرد.

در جريان حادثه‌اي ديگر كه ساعت 5 و 35 دقيقه روز گذشته اتفاق افتاد يك اتوبوس مسافربري اسكانيا در كيلومتر 80 محور شيراز به قائميه در اطراف شهرستان سروستان واژگون شد. سرهنگ كسري سيروسي، فرمانده پليس راه شمال استان فارس گفت: در جريان اين حادثه كه به علت بي‌توجهي به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده اتفاق افتاد، شش نفر زخمي و به بيمارستان منتقل شدند. وي ادامه داد: بررسي پيرامون ديگر عوامل مؤثر در وقوع اين دو حادثه از جمله قاچاق كالا و انسان در دست بررسي است.

ساعت 22 شامگاه سه‌شنبه هم اتوبوس حامل 36 مسافر كه از تهران راهي بوشهر بود در آزاد راه اميركبير، كيلومتر 70 جاده كاشان به نطنز واژگون شد.  
سرهنگ جهانگير كريمي، معاون اجتماعي استان اصفهان، شمار مجروحان را شش نفر و علت حادثه را بي‌‌توجهي به جلو و خروج از جاده اعلام كرد.  بي‌توجهي به قوانين راهنمايي و رانندگي از مهم‌ترين دلايل بروز سوانح رانندگي كشور اعلام شده است. سال گذشته 16 هزار و 584 نفر در جريان اين سوانح جان خود را از دست دادند و 313 هزار و 17 نفر هم مجروح و روانه بيمارستان شدند.
 
هر چند پليس نسبت به بروز تخلف‌هاي صورت گرفته به رانندگان متخلف هشدار مي‌دهد، اما بروز سوانح نشان مي‌دهد كه بخش مهمي از هشدارهاي پليس در حد حرف باقي مي‌ماند. اين موضوع كه رانندگان متخلف نسبت به هشدارهاي پليس توجه نشان نمي‌دهند، خود مي‌تواند دليلي براي اين موضوع باشد.
 
در جريان حادثه‌واژگوني اتوبوس حامل سربازان اعلام شده است كه راننده دو مرد افغان به همراه مقداري كالاي قاچاق را در باك يدك خودرو جاسازي كرده بود. اين موضوع حكايت از اين دارد كه تخلف‌هايي از اين دست در خواب پليس در جريان است و بروز سوانحي از اين دست مي‌تواند فارغ از تخلف‌هاي صورت گرفته به لايه‌هايي پنهان هم ورود پيدا كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار