کد خبر: 793353
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
روحانی در ضیافت افطار با اساتید و پزشکان:
رئیس‌جمهور گفت: دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان در خط مقدم تعالی و خدمت به جامعه و کشور هستند و به هیچ وجه نباید به دانشگاه و دانشجو با عینک امنیتی نگریست.

به گزارش جوان آ‌نلاين به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی سه شنبه شب در ضیافت افطار با اساتید و پزشکان اظهارداشت: اساتید دانشگاه ما برای پیروزی این انقلاب زندان ها متحمل شدند ودانشگاهیان در متن انقلاب حضوری فعال داشتند و امروز نیز دانشگاه ، اعضای هیات علمی و دانشجویان در خط مقدم تعالی و خدمت به جامعه و کشور هستند و به هیچ وجه نباید به دانشگاه و دانشجو با عینک امنیتی نگریست.

رییس جمهوری اظهارداشت: اگر می‌خواهیم شعار بدهیم، لطفاً از جیب مردم شعار ندهیم و از جیب خودمان شعار دهیم. اساس قانون اساسی این است که اداره کشور با مردم و رای آنان است و همه مقامها نیز با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب می شود. اگر این چنین است پس در اداره کشور باید رأی، نظر و خواست مردم مورد توجه ما باشد. همه تلاش دولت یازدهم بر این بوده که محیط دانشگاه‌های ما محیط آزادتر و امن‌تر باشد.

روحانی گفت: اینکه دانشجویی آگاهانه و آزادانه به سمت انقلاب، مصالح کشور و اسلام و اخلاق می رود و راه را باور می کند، مهم است. باور را مگر می‌شود با اجبار بوجود آورد؟ باور باید با آگاهی و آزادی شکل گیرد. نباید فراموش کرد که این دانشگاه‌ها در متن انقلاب بودند و اساتید ما در سالهای 41 و 42 بخاطر انقلاب به زندان رفتند. اکنون چطور می توان با نگاه دیگری به دانشگاه و اساتید نگریست .مگر می شود با عینک امنیتی به دانشگاه و دانشجو نگاه کرد؟

رییس جمهوری افزود: دانشگاه و اساتید ، اعضای هیأت علمی و دانشجویان ما در خط مقدم تعالی و خدمت به کشور و جامعه هستد. اگر ما می‌گوییم انقلاب، انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی. انقلاب به معنی داد کشیدن و سر و صدا نیست. انقلاب همان استقلال ، آزادی و نظام جمهوری اسلامی است و چیز دیگری نیست. اگر ما دنبال استقلال کشور و در مقطع فعلی دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم ، بدون علم، دانش و دانشگاه امکان‌پذیر نیست. چرا ما به دانشگاه اعتماد نمی‌کنیم بعد می‌خواهیم دانشگاه به ما اعتماد کند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه "باید به دانشگاه اعتماد کنیم"، افزود: دانشگاه امروز بار سنگینی را در مسیر توسعه کشور بر دوش دارد و دولتی می تواند موفق باشد که در تمام زمینه ها از دانشگاه استمداد طلبد و پیوند دانشگاه با دولت و دولت با دانشگاه باید مستحکمتر شود.

روحانی با طرح این پرسش که "مگر امکان پذیر است دولتی بخواهد مسایل اقتصادی را حل و فصل کند و در سیاست موفق باشد، اما از نظرات اساتید دانشگاه استفاده نکند؟"، گفت: بدون بهره گیری از دانش و تخصص دانشگاهیان نمی توان مسایل اساسی کشور را حل و فصل کرد.

رییس جمهوری به نقش برجام در تقویت ارتباط بهتر با مراکز علمی جهان اشاره کرد و با بیان اینکه "پیشرفت علم بدون ارتباط با جهان کند خواهد بود"، گفت:می گویند اگر اساتید ما با اساتید دیگر کشورها و اگر فناوری ما با فناوری خارج از کشور در ارتباط باشد، ممکن است خطراتی کشور را تهدید کند و باید این رابطه را قطع کرد و این در حالی است که نمی توان درهای کشور را بست و انتظار پیشرفت علمی و اقتصادی داشت.

روحانی افزود: امروز فضایی ایجاد شده و ما باید از این فضا استفاده کنیم . چرا هر روز یک مشکلی را در فضای رسانه ها برای دولت بوجود می آورند. ممکن است برخی ها از شرایط و گشایشی که برای کشور ایجاد شده خیلی عصبانی باشند و البته ما پاسخ آنها را به موقع خواهیم داد و برای مردم حقایق را روشن خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه طی پنج ماه وپنج روزی که از برجام می گذرد روزی نیست که گشایشی در مسیر منافع ملی و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور حاصل نشده باشد، گفت: دولت سال گذشته که سال بسیار سختی بود ، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را در عمل به پیش برد و پیشی گرفتن صادرات غیر نفتی بر واردات، جلوگیری از اثرگذاری کاهش شدید بهای نفت در اقتصاد کشور و تک رقمی کردن تورم، نشان دهنده موفقیت اجرای عملی سیاستهای اقتصاد مقاومتی بود.

روحانی اظهارداشت: دولت یازدهم مجری اقتصاد مقاومتی است و ما برای اینکه به نقطه مطلوب اهداف ملی برسیم، باید شجاعت امام حسن مجتبی(ع ) را داشته باشیم و از حرف و ناسزا برخی ها نهراسیم چرا که مردم در پای صندوق های رای نشان دادند که این تبلیغات بر آنان اثر گذار نیست.

رییس جمهوری تاکید کرد: خواست دولت یازدهم رابطه نزدیکتر همه اساتید و دانشگاه ها با دولت است و تلاش می کند فضای بازتری در دانشگاه ها ایجاد شود و اختیارات به دانشگاه ها و اساتید بازگردد چرا که شکی نیست اساتید انقلابی، متدین و دلسوز کشور ما بهتر می توانند راجع به مصالح دانشجو، دانشگاه و آینده علم و فناوری نظر بدهند و سیاستها را اجرا کنند.

روحانی در ابتدای این مراسم نیز با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) امام صلح و مهربانی و کریم اهل بیت گفت: شهامت ، شجاعت و ایستادگی در میدان جنگ و نبرد عمدتا مطرح می شود اما گاهی شجاعت و شهامتی بالاتر از دوران جنگ نیاز است و آن شجاعت صلح است.

رییس جمهوری افزود: رسول خدا در میدان جنگ بدر و احد ایستادند اما در صلح حدیبیه که قران آن را فتح المبین می نامد ، برخی از یاران به ظاهر نزدیک پیامبر زبان به اعتراض گشودند و گفتند چرا در این قرارداد، برخی از خواست های کفار را پذیرفتید.

روحانی افزود: متاسفانه برخی ها که هرگز میدان انقلاب و جنگ را ندیده اند به گونه ای از کشور و نظام حرف می زنند که انسان را دچار شگفتی می کنند . امام حسن مجتبی (ع) به ما درس مصلحت جامعه و امت اسلامی و کشور دادند.شعار دادن، سخن گفتن و فریاد زدن کار مشکلی نیست وبسیار آسان نیز هست اما حل مساله مهم است و اینکه باری را از دوش مردم برداریم.

غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
3
راست گفته است

روزي نيست كه روزي اي مانند حقوقهاي ميلياردي براي اين ملت ي كه نامشان مديران دولتي است داده شده باشد !!!

گشايش ازين بهتر و بيشتر ؟!!!
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
اقای رئیس لطفا بیش از این درما گشایش ایجاد نکنید.داریم از هم میگسلیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
1
آيا منظور ايشان از منافع ملي
همان حقوقهاي ميلياردي داده شده به مديران اين دولت است ؟!!!
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
مدیران نجومی نام دیگرشان منافع ملی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
2
'گشايشي ازين بالاتر كه در طول زمامداري اين آقاي كليددار .
هزاران كارخانه تعطيل و ميليونها كارگر بيكار شده اند !!!

فقط نمي دانيم كه چرا بعضي ها از مردم خجالت نمي كشند ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
گند ودولت قبل باعث بيكاري خيلي ها شد . ورشکستگی ارج حاصل مدیریت احمدی نژاد بود نه برجام/شرکت ارج از سال 86 ورشکسته شده است/تا قبل از سال 92 هفتاد درصد از پرسنل شرکت اخراج شدند.
ناشناس
| United Kingdom
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
گند دولت فعلی و دولت سابق و دولت اسبق در عدم تمکین به ولایت فقیه باعث ورشکستگی می شود و شده است
برجام را اگر خدا هم آورده باشد نمی تواند نتیجه ای نداشته باشد چون سخن ولی خدا بر زمین مانده است چه در دولت فعلی و چه قبلی

وقتی امام امت می فرمایند :«موضوع مذاکره فقط در موضوع هسته است» اما عده ای به دنبال برجام های 2 و 3 هستند
وقتی امام امت می فرمایند:"تضمین قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف مقابل تدارک شود. از جمله اعلام کتبی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم ها» و در مقابل عده ای در داخل به دنبال بزک کردن شیطان بزرگ هستند.
ناشناس
| United States
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
در دولت قبل رشد منفي وتعطيلي كارخانه ها آغاز شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
آقا ... آقا ....

سوزنت گير كرده ها ....

بابا الآن چكار كنيم ؛ ...

بنده ي خدا سه ساله داره حقوق هاي نجومي و وام هاي بدون بهره كلان و فلان و فلان امتياز رو به يه مشت دزد مي ده ...

اينو كه ديگه نمي شه انكار كرد ؛ سه ساله پشت داستان خيالي برجام شكم يه عده زالو رو داشته پر مي كرده ....
بله خدا لعنت كنه دولت هاي قبل رو ...

الآن اين آقاي كليد به دست هم همون مسير رو رفته ....
اگه همسايه ي من دزد بود من هم بايد دزد باشم ؟ اگ صاحب كارم دزد بود اگه همراهم دزد بود و اگه هاي ديگه ؛ آيا بايد من هم دزد باشم ؟ منم بايد دزدان رو همراهي كنم ؟
اين چه استدلال غلطي است كه شما داريد ؟
همه ي مردم با شما متفق القول هستند كه در گذشته هيچ دولتي كه به داد اين مردم رسيده باشد نداشته ايم و اگر هم بوده يا ناكارآمد بوده و يا جزئي .....

چه ربطي به اين گند كاري روحاني و وزرايش داره ؟
سه ساله دارن مي خورن و مي برن و با لات بازي ؛ گردن كشي هم مي كنند ....
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
2
جناب اقای رئیس جمهور ،رفع تهدیدات برون مرزی بوسیله برجام میتواند شرط لازم باشد ولی موفقیت دارای شروط کافی چندی است که باید همزمان اجرا گردد در صورت اجرای رهنمود ده گانه مقام معظم رهبری جهت خنثی سازی تهدیدات داخلی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی میتوان گفت تهدیدات را خنثی کرده ایم.
حسین پاک نهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
4
رئیس دولت راستگویان بسیار دروغ می گوید واگر نه چرابایددر مراسم افطاریش فتنه گران حاضر باشند وخود رئیس بگویداگر ما در انتخاباتي قهرمان نشديم، پهلوان شويم. پهلواني بالاتر از قهرماني است آیا معنای این حرف نپذیرفتن شکست نیست؟
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
حواس ایشان راپرت نکنید بگذارید دارند در شما وبرای شما گشایش ایجاد میکنند،ممکن است دستشان خط بخورد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
به كوري چشم دلواپسان گشايش صورت گرفته ورشد اقتصادي خيلي بهتر از موقع نفت 130 دلار هست وكاهش سود وامهاي بانكي نمونه موفقيت ايشان هست بسوز وبچاپ سانسور چي عزيز
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
4
كمي هم از خيانت هاي امريكا در برجام بگو
صفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
5
ارواح عمه ات , آخر دروغگویی حدی دارد.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
الان موقع گشایش است لطفا ارواح را وارد قضیه نکنید.
ناشناس
| United States
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
ادبيات احمدي نژادي وداعشي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
ارواح ...
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
1
1
خیلی دلم میخواد یه روزی منم برم پشت تریبون ببینم از اونجا مردم چطوری دیده میشن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
افشينك جان برو تو آينه به خودت نگاه كن انگار از پشت تريبون داري مردم رو مي بيني ؛ چون نگاه هر كسي به مردم اندازه ي فهم خودش از خودش است ؛ ولي مواظب باش .....
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
1
0
چرا از امام حسین هم درس نمی گیرید که حاضر شد شهید شود ولی ذلت را نپذیرد.
پاسخ ها
بي سوات بي بصييييييييييرت
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
شما چرا بقيه امامان را مثال نمي زنيد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟مرد هستيز ومنطق داري سانسورچي منعكس كن وجواب بده اگه سوات داري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
احسنت بر بيسوات بي بصيرت زدي به هدف
منافع برخي در جنگ وخونريزي هست تا صلح وآرامش
یه نفر
|
Russian Federation
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
1
1
هرکسی گشایش را از نظر خود تفسیر می کند یکی با دست بوسی دشمنان یکی با سر کار گذاشتن افراد نالایق یکی با گرفتن حقوق نجومی دوستان یکی با زیر پا گداشتن تمامی آرمانها یکی با از بین بردن امید یکی با دروغ گفتن های پیاپی و ؟؟؟ فرض کردن مردم و یکی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
يكي هم با دين فروشي وعوام فريبي وملت را غارت كردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
منم همينو مي گم ؛
شما يه دولت نشون بديد كه بدرد مردم خوردند ؟ انصافاً ...
بياييد اين حرف ها رو ول كنيد

اينقدر به اين جوان نگيد سانسورچي ؛ هر مزخرفي رو كه به زبان و عقلت مي رسه كه نمي تونه انتشار بده ؛ كمي انصاف داشته باش ؟
هر چي مي خواي بگو ولي ادبياتش رو تغيير بده كه بشه انتشارش داد ولي معني اش هموني باشه كه تو مي خواي ؛ تو تغيير بده ما خودمون اينور ترجمه اش مي كنيم و مي گيم ... واي اي بي تربيت ...
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
هدف از بر جام عادی سازی روابط با دنیا بود اما جنگ طلبانی که نونشان از بوی باروت میاد و و با شعار مرگ بر امریکا دور و برشان را گرم نگهداشتنداز اول شیطنت و سنگ اندازی میکنند باید سیاتستهای تهدید و کمک به خشونت طلبان را قطع کنیم و با تمام دنیا منافع ملت را دنبال کنیم ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار