کد خبر: 793221
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
جهانگيري كميته سه نفره تشكيل داد، وزير اطلاعات از رسانه‌ها تشكر كرد
ماجراي حقوق‌هاي چندصدميليوني برخي از مديران دولتي در حالي هر روز با افشاي يک فيش تازه، ابعادي جديد به خود مي‌گيرد که در سوي ديگر برخي مي‌کوشند با القاي رنگ و بوي سياسي به اين پرونده، از اهميت آن بکاهند.
جعفر تکبيري
موضوع درست از روزهاي مياني ارديبهشت آغاز شد؛ جايي که تصوير فيش‌هاي حقوقي برخي مديران بيمه مرکزي با ارقام نجومي فضاي مجازي را درنورديد و اين در حالي بود که هنوز قانون بودجه در پيچ و تاب بهارستان باقي مانده بود و به‌رغم آغاز سال جديد، بسياري از کارمندان دولتي حقوق و مزايايي مطابق احکام سال پيش خود را دريافت مي‌کردند؛ حقوق‌هايي که بسياري از آنها پايين‌تر از خط فقري بود که براساس برآوردهاي نهادهاي مختلف در خصوص ايران منتشر و باعث شده بود که افکار عمومي به سؤال از دولت بابت اين پرداخت‌هاي کلان بپردازند.

اما آتش اين جنجال با بازگرداندن اضافه دريافتي‌هاي مديران به خزانه و حتي استعفاي مديرکل بيمه مرکزي نيز پايان نيافت و کمي بعدتر يک به يک فيش‌ حقوقي‌هاي نجومي و غيرمتعارف مديران دستگاه‌هاي مختلف بود که در فضاي مجازي دست به دست مي‌چرخيد تا مطالبه عمومي در ميان اقشار مختلف شکل بگيرد که چرا دولت تاکنون در اين حوزه نظارتي نداشته و حتي با سکوت خود با اين اقدامات همراهي کرده است.

 مطالبه‌اي که هيچ ارتباطي به گرايش سياسي چهره‌ها نداشت و حتي برخي اصلاح‌طلبان نيز اين اقدام مديران دولتي را مايه شرم خود عنوان کردند، به عنوان نمونه علي‌اصغر شفيعيان، مديرمسئول سايت اصلاح‌طلب انصاف‌نيوز پس از افشاي دريافتي‌هاي نجومي صفدر حسيني، رئيس صندوق توسعه ملي که با جنجال‌هاي زيادي در فضاي مجازي همراه بود، در توئيتر خود نوشت: «خدا کند که فيش حقوقي صفدر حسيني واقعيت نداشته باشد که اگر واقعي باشد مايه‌ آبروريزي ما اصلاح‌طلبان است که مراقب نبوده‌ايم.»
اگرچه در اين ميان برخي نيز کوشيدند با القاي رنگ و بوي سياسي به اين پرونده و مطالبه ملي، نه تنها از اهميت آن بکاهند بلکه مانع از گسترش سونامي افشاي فيش‌هاي حقوق نجومي ديگر مديران بشوند. دولت هم در اين بين تنها با مواضعي شعارگونه با اين چالش برخورد مي‌کند و هنوز هيچ اقدام عملي در خصوص برخورد با دريافت‌کنندگان حقوق‌هاي نجومي ديده نشده است.
‌ 
پويشي فرخنده
از سوي ديگر کاربران فضاي مجازي در اقدامي تحسين‌برانگيز خواستار انتشار فيش‌هاي حقوقي مديران دولتي شدند که تاکنون تنها رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي به اين پويش پيوسته و فيش حقوقي خود را در فضاي مجازي منتشر کرده است. اگرچه برخي از نمايندگان سابق مجلس نيز به اين پويش پيوسته‌اند.
 
همزمان با اين اقدام نيز برخي از کاربران فضاي مجازي هم با انتشار فيش‌هاي حقوقي خود، به اعتراض نسبت به پرداخت‌هاي کلان به مديران دولتي برخاستند. اين در حالي بود که برخي اخبار غيررسمي که در محافل رسانه‌اي دست به دست مي‌شد، حکايت از آن داشت که اطلاعات مربوط به حقوق برخي مديران بنگاه‌هاي اقتصادي وابسته به دولت نظير بانک‌ها از دسترس خارج شده است.
‌  
چالشي براي نظام
اما در گير و دار کش و قوس‌ها در خصوص پرداخت‌هاي نجومي به مديران دولتي، آن چيز که از نظرها دور مانده، چالشي است که نظام در اين خصوص با آن دست و پنجه نرم مي‌کند. واقعيت امر آن است که در ديدگاه ناظران خارجي، دولت و نظام عنصري يکپارچه هستند که بروز اين اتفاق تلخ، تنها به حساب دولت نوشته نمي‌شود و در نظر آنان موضوعي عام براي نظام جمهوري اسلامي ايران است؛ نظامي که با داعيه برقراري حکومتي اسلامي و با شعار برابري و برادري به الگويي الهام‌بخش براي ديگر مسلمانان جهان تبديل شده بود؛ الگويي که حالا با چالشي جدي دست و پنجه نرم مي‌کند که چطور فاصله دستمزدي ميان يک مدير و يک کارگر، به فاصله ميان زمين و آسمان تبديل شده است.
از اين‌رو دولت نه تنها بايد به طور صريح و قاطع با کساني که تا به امروز حقوق‌هاي نجومي از دولت دريافت کرده‌اند، برخورد كند بلکه لازم است با ايجاد قوانين و ساز و کار بازدارنده مانع از وقوع چنين رويدادهايي شود.
‌  
جهانگیری خواستار گزارش تخلفات شد
تنها اقدام دولت در این حوزه درخواست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای تشکیل کمیته‎ای سه نفره برای رسیدگی و تطبیق دریافتی مدیران دولتی با قوانین و مقررات بود.
 براین اساس به دنبال ارسال فهرست مجموعه حقوق های دریافتی متوسط یک‌سال اخیر مدیران ارشد دستگاه های اجرایی از سوی اعضای هیئت دولت به دفتر معاون اول رئیس جمهور،  وی ‌ از کمیته مذکور خواست در اسرع وقت با بررسی دقیق فهرست های دریافت شده از دستگاه ها، موارد تخلف در پرداخت‌های صورت گرفته را برای اقدامات بعدی به وی گزارش کنند.
‌  
تشکر وزير اطلاعات از رسانه‌ها
اما در ارتباط با موضوع دريافت‌هاي نجومي مديران دولتي، حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات، با تشکر از رسانه‌ها که موضوع حقوق‌هاي نجومي برخي مديران دولتي را افشا کردند، خاطرنشان کرد: اين افشاگري موجب شد که دست دولت در رسيدگي به اين مسئله باز شود، اگر دولت خود به اين مسائل مي‌پرداخت، ممکن بود بگويند که دولت به حساب‌هاي شخصي افراد سرک کشيده است، اما الحمدلله با عنوان شدن اين مسئله دست دولت براي برخورد باز شد و رئيس‌جمهور دستور قاطع به معاون اول در اين‌باره دادند و جلساتي تا الان تشکيل شده است.
وي افزود: به ياري پروردگار با اين مسئله به‌صورت جدي برخورد مي‌کنيم؛ همان‌طور که در اين دولت با اختلاس‌هاي 3 هزار ميليارد توماني و 8 هزار ميليارد توماني امثال بابک زنجاني برخورد شد، با حقوق‌هاي 253 ميليون توماني نيز برخورد خواهد شد.
وزير اطلاعات با اعلام اينکه به‌عنوان يک وزير يک‌بيستم اين مبالغ نيز حقوق نمي‌گيرد، تصريح کرد: پرونده‌اي در اين‌باره تشکيل شده که ان‌شاءالله از طريق معاون اول رئيس‌جمهور راجع به آن اطلاع‌رساني خواهد شد.
‌  
منتظر عزل مديران دولتي متخلف هستيم
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري، دادستان کل کشور نيز در مورد برخورد دستگاه قضا در موضوع فيش‌هاي حقوقي کلان گفت: متأسفانه فيش‌هاي حقوقي ابزاري براي برخوردهاي جناحي شده است. وي ادامه داد: دولت و قوه قضائيه در پي آن هستند که با اين موضوع برخورد جدي کنند، اما انتظار از دولت اين است که با مديران خود برخورد کند و همانگونه که رئيس‌جمهور گفته ما منتظريم تا ببينيم چند نفر از مديراني که با اسناد و مدارک تخلفشان ثابت مي‌شود، عزل مي‌شوند.
منتظري خطاب به مردم گفت: اين مسئله نبايد جناحي و سياسي شود و يک جناح فيش‌هاي جناح ديگر را منتشر کرده و آنها را بکوبد. دادستان کل کشور تأکيد کرد: قطعاً مقامات عاليه نظام در حل اين مسئله عزم جدي دارند تا شاهد تبعيض در جامعه نباشيم و اعتمادها به مردم باز گردد.
‌  
بهانه‌اي از دولت نيست
الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي هم در جمع خبرنگاران به موضوع حقوق‌هاي نجومي واکنش نشان داد و گفت: اگر اين مسائل به دوران گذشته بازمي‌گردد، از دولت پذيرفته نيست با اين بهانه اين حقوق‌ها را بدهد؛ بايد در طول سه سال گذشته دولت جديت به خرج مي‌داد و به موضوع رسيدگي مي‌کرد.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه ما عذر دولت درباره حقوق‌ها را نمي‌پذيريم، تصريح کرد: دولت بايد با برخوردهاي جدي موضوع را پيگيري مي‌کرد. وي تصريح کرد: برخي مديران در 15 يا 20 هيئت مديره و حتي 30 هيئت ‌مديره عضو هستند، اين هم يکي از موضوعاتي است که دولت بايد به صورت داوطلبانه به آن بپردازد و هر کس بايد يک مسئوليت داشته باشد .
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
3
باسلام
برخي مديران در 15 يا 20 هيئت مديره و حتي 30 هيئت ‌مديره عضو هستند، اين هم يکي از موضوعاتي است که دولت بايد به صورت داوطلبانه به آن بپردازد و هر کس بايد يک مسئوليت داشته باشد .

چرا؟
مگر قرار نشد کارکنان دولت فقط یک شغل داشته باشد. اشکال قانونی در کجاست که چنین اتفاقی رخ می دهد.

با تشکر
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
طبق اخرین نظریه های علمی مدیریت هیچ مدیری قادر به اداره بیش از 7 حوزه نیست،مگر اینکه ماشین امضاء باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
قانون اشكال ندارد جانم ؛ اشكال در درون خود مجلس است ؛ اين مجلس فشل و ناتوان است كه دولتي ها هر كاري دلشان بخواهد مي كنند ؛ مجلسي ها خيلي شان چند شغله هستند ؛ خيلي شان در شركت هاي مختلفي با خيلي از مديران دولتي شريك هستند ؛ خيلي از مجلسي ها جزو هيئت مديره ي شركت هاي داخلي و خارجي هستند كه فقط نامشان در آن جاست و حقوق هاي كلان مي گيرند ؛
اينكه يك مجلسي و يا دولتي مي آيد فيش 4/5 ميليوني حقوق نماينده بودنش را نشان مي دهد و گردنش را هم كج مي كند ؛ اين در حقيقت دارد به شعور مردم توهين مي كند ؛
اينقدر ساده لوح نباشيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
5
زخم از او - سوزن از او - نشتر از او
ما و جوي خون و اميد رفو

چقدر ساده ايد كه به اميد كساني هستيد كه خود . مايه مشكلات اند
و تازه از آنان . اميد رفع مشكلات را هم داريد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
دمت گرم ؛ موضوع دقيقا همين است ديگه ؛
خود مجلسي ها ؛ خود قضات ( البته نصف شان ) فاسدند ؛ آلوده اند ؛
خانه از پاي بست ويران است
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
2
2
جناب اقای معاون اول بجای اینکه هرروز دنبال مشکلات بدوید که هرگز هم به حل یکباره همه انها نخواهید شد،مدیران دولت را متحول نمائید اموزش دهید تا به بصیرت برسند وسازمانهای دولت را متحول نمائید تا قابلیت اجرای اقتصادمقاومتی را پیدا نمایند.تحول هم تعاریف مشخصی در علم مدیریت دارند.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
مدیری که تخلف میکند وقانون را دور میزند لیاقت خدمت ندارد .حتی اگر مدیری سالم باشد ولی بصیرت نداشته باشد قادر به اجرای اقتصاد مقاومتی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
داودي جان مديري كه سالم باشد كه قانون را دور نمي زند ؛ اين دور دور هاي قانوني در حال حاضر اول تو خود مجلسي ها داره اتفاق مي افته ؛ به دعواهاشون نگاه نكن زرگري است .
24 خردادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
4
✍کسانی که حقوق های آن چنانی گرفته اند باید داوطلبانه آن ها را به بیت المال برگردانند
:اشخاص حامی دولت نیز موظفند بامحکوم کردن آن،گرچه میراث قبل باشد، مانع شکل گیری طبقه جدید شوند
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
باید سیستم کنترل داخلی هر سازمان بگونه ای باشد که هرگز هیچ پرداخت خلاف قانونی صورت نگیرد.اداره کل ذیحسابی وزارت دارایی چشمش را باز کند،دیوان محاسبات حداقل هر ششماه طبق قانون تفریق بودجه بخواهد.بودجه ودرامد وهزیه باید انلاین وشفاف برای کل ملت باشد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
1
3
هر کاری ابزار و وسائل خود را میخواهد و بطور مثال با کت و شوار نمی‌شود رفت کوه!‌ با وجود برخی عناصر،‌ انتظار برخورد با مفاسد بطور عام و دریافت کنندگان حقوقهای نجومی بطور خاص انتظار نابجایی است! عنصری که خودش پرونده مفسده اقتصادی دارد و نیز در سال گذشته بودجه دفترش ۵ برابر شده!‌ نمیتواند با این موضوع برخورد کند و افاضاتش تنها لغلغه زبان است و منتظر نتیجه نباشید!
درضمن درخصوص نظرسنجی بهتر بود گزینه چهارم بعنوان «همه موارد» درنظر میگرفتید زیرا بنظر بنده نظر درست‌تر اینست که درکنار اصلاح قوانین، عزل دریافت کننده و بازگرداند دریافتی به بیت‌المال هم صورت گیرد.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
جناب معاون اول ساختارهای سازمانهای دولتی باید در خدمت اهداف دولت (اقتصاد مقاومتی)باشند نه اینکه اهداف دولت در خدمت ساختارهایی باشد که قادر به اجرای اهداف نیستند.
مال مردم خور
| United States
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
ضمن تایید نظرعلی اقا ... اضافه کنید پیگیری قانونی برای تخلف کنندگان حقوق بیت المال!!! احتراما عرض میکنم نظر سنجی ها باید دارای همه موارد قابل انتخاب باشد..
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
کسی که پرونده مفسده اقتصادی دارد نباید کار اجرایی داشته باشد تا پرونده اش تعیین تکلیف گردد،بخصوص رده مدیریتی و حساس.
ناشناس
| United States
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
بودجه برخي نهادها كه بيشتر شده وفيشهايشان هم امنيتي شده خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
1
3
یکی از روزنامه ها نوشته بود حقوق 4800000 کارگر در جیب 16 مدیر با خودم گفتم حتما" بر استکبار جهانی پیروز خواهیم شد شاید هم تا حالا پیروز شده ایم ولی خودمان نمیدانیم در جنگ یه روز به آینده خوب جوانان فکر میکردم ولی اشتباه بوده من وامثال من از وجود فرصت طلبان بی خاصیت زالو صفت اطلاع نداشتیم دوکارخانه بزرگ اصفهان 3 ماهه حقوق نداده اند این بود آن چیزی که وعده دادید
کاظم
|
-
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
باسلام-این مسئولین که اقدام به اختلاس میکنن از کشور دیگه ای نیومدن بلکه مردم با آرا خودشون اوناذو مسئول میذارن.مردم بیشتر دقت کنن که افراد فاسد با آراء اونها مدیر نشدن که خودشون در فسادشون شریک هستند.التماس دها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
2
485 میلیون تومان! کارانه سیدمحمد جهرمی وزیر کار و رییس بانک صادرات دولت پاکدستان در سال 89.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
نگو روزنامه جوان ناراحت ميشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
واقعا متاسفم برادر ناشناس بجاي اينكه بگويي هم ان فرد در دولت قبل وهم اين افراد در دولت فعلي بايد مجازات شوند مساله را فورا سياسي مي كني و ربطش مي دهي به دولت قبل . برادر من پول اين ملت در حال چپاول است و تو به فكر انتقام از دولت قبل . اگر اهل حق بايد هر دو طرف را محكوم مي كردي نه فقط دولت قبل را .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
من مثال زدم براي كساني كه از اين فيشها برعليه دولت روحاني استفاده مي كنند درحالي كه قبلا به بزرگتر از اين تخلفها ايرادي نمي گرفتند مگر نه تخلف از هر كسي بد مي باشد وبايد محكوم كرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
این پرچم آمریکا چیه ؟
میشه توضیح بدی ناشناس جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
پرجم آمريكا نشانه استفاده از فيلتر شكنه .مگر نه من از ايران پيام مي گذارم البته دلواپسها هم از ما بيشتر از فيلتر شكن استفاده مي كنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
اوه ....
به قول آمريكا پرستا تو ايران ... اوكي
7 اسفندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
شهرداری تهران در این روزها اقدام به انتشار بنرهایی کرده است که بیشتر گل به خودی بود و موج شدیدی از انتقادها را در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی در پی داشت.

گزیده ای از این واکنش ها که بعضا طنز آمیز نیز هستند:

‏آیا می دانستید8 شهر آمریکا جز«50 شهربرتردنیا»هستند و تهران در لیست بدترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی 28 است؟

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانستید تنها با باز بودن مترو و بی آر تی به صورت شبانه روزی شب های تهران خیلی امن تر میشد؟

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانید شهرداری تهران حتی برای اراذل و اوباش هم ایجاد اشتغال کرده

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانید حقوق رفتگران شهرداری زیر خط فقر است؟!

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانید بچه های زن های خیابانی پیش خرید می شود؟!

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانستید ایران از لحاظ شاخص شادی در بین 158 کشور 110اُم است و آمریکای جهانخوار 15ام؟

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آيا مى دانستيد؟ آخ اگه مى دانستيد...
بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانید در آمریکایی که تو بیلبورد به ۴۰٪ شون گفتن ...زاده، ۲٬۵۹۵٬۰۰۰ نفر مسلمان وجود دارد؟

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانید اکثر خود پردازهای بانک شهر وسط پیاده رو است اما شهرداری چرخ لبو فروش را سد معبر می داند؟

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران شهرداری

‏مي دانيد كه در ايران ديگر چيزي به اسم اختلاف طبقاتى وجود ندارد و خيلى وقت است كه ملت از گسل طبقاتي رنج مي برد؟

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانستید من لیسانس آی تی و متاهل و 18 سال سابقه فعالیت هنری دارم و بیکارم؟ سربازی هم رفتم

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می‌دانستید، معلولین در تهران هیچ حقی برای آمد و شد ندارند؟

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آیا می دانستید 37٪ ورودی‌های 87 کارشناسی برق شریف بلافاصله بعد از اتمام تحصیل به آمریکا مهاجرت کردند؟

بنر_پیشنهادی_برای_شهردار_تهران

‏آيا مي دانستيد قيمت خودرو در ايران ٢.٥ برابر ميانگين جهاني و متوسط حقوق يك پنجم ميانگين جهاني است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
روزنامه ایران: دکل های گم شده در دولت احمدی نژاد، زیر پرونده فیش های حقوقی دفن شدند / شاید برای یک شهروند ساده این تفاوت خیلی فرقی نکند. اما آنها که در فضای «قدرت» و «سیاست» هستند، فرق "میلیون دلار" و "میلیون تومان" را خوب می‌دانند. آیا قرار است پرونده‌های چند ده و چند صد میلیون دلاری دوره‌های قبلی زیر سایه حقوق چند ده میلیون تومانی قرار بگیرد؟ سکوت دیروز و سر و صدای امروز مخالفان دولت هیچ گمانه‌ای جز این باقی نمی‌گذارد.
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
:
Mehdi:
طرف هزار هزار میلیارد اختلاس کرده
گفته کابینه من خط قرمزه
حاضر نشده کسی رو برکنار کنه
چند سال گذشته هنوز قرونی بر نگشته تو خزانه
.
.
چند تا فیش حقوق چند ده و صد میلیونی نه از بدنه دولت بلکه اکثرا از مدیران بانکهاافشا شده که جدید هم نبوده و قبلا پیگیری نمیشده
وزیر اطلاعات گفته از این افشاگری ها استقبال می کنیم
رییس جمهور دستور پیگیری سریع و کامل میده و میگه دولت در پذیرفتن اشتباهات خودش لکنت ندارد
چندین مدیر بلند مرتبه در مدت زمان کوتاهی برکنار میشن
در عرض یک هفته بیش از یک میلیارد تومان پول به خزانه برمیگرده
و...

فرق از زمینه تا اسمون
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
تفاوت اصلاح طلبی با اصول گرایی
اصول همیشه ثابت و غیر قابل تغییر هستن پس در نتیجه به مرور زمان بخاطر ایستایی و عدم پویایی منجر به ارتجاع میشود و نتیجه این ارتجاع میشود خفقان دیکتاتوری و اضمحلال
اصولگرایی، یعنی یک نگاه کمال گرا یعنی من کامل و بری از هرگونه اشتباه هستم من مبنا و اصول را تشخیص و تجویز میکنم، همه باید از این اصول پیروی کنن تا نجات یابند و گرنه راهی جز تباهی و سیاهی نثارشان نخواهد شد. اصولگرایان چون فکر می کنند اصول را بهتر میشناسند و به آن پایبند هستند پس میتوانند جامعه را به سمت خیر و نیکی هدایت کنند، خود را چون نگهبانان بهشت میدانند سعی میکنن حتی اگر شده به زور اسلحه بقول معرف با توسری یا روسری، مردمی که از نظر آنها قدرت تشخیص درستی ندارند و چون طفل صغیر برای همه امور نیاز به قیم دارند را به راه راست هدایت کنند.
اصلاح طلبی یعنی تغییر حرکت پویایی و بازیابی و ترمیم مداوم ضعف ها و اصلاح امور در جهت رسیدن به کمال چون خود را کامل نمی داند راه را برای پویایی و اصلاح خودباز می گذارد تا هر نسل بر اساس نیاز و توان خود آن را اصلاح و بهبود بخشد و برای این هدف نیاز به همکاری مداوم و مستمر همه ارکان و اعضای جامعه است. چون اصلاح طلبی خود را نیاز روز جامعه می داند نه سوای آن پس در تعامل مداوم با مردم و برای اصلاح خود و جامعه حرکت خواهد کرد.
پس دوستان تفاوت بین اصلاح طلبی و اصول گرایی در نوع نگرش آن است؛ یکی ثابت و بدون تغییر و دیگری پویا و قابل تغییر متناسب با شرایط و نیاز جامعه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار