کد خبر: 793180
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
فلاحت پيشه نماینده اسلام آبادغرب در مجلس :
نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرگ تدریجی 12 میلیون نفر در غرب و جنوب کشور بدلیل آثار ریزگردها، گفت: اینکه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده نشان می‌‎دهد که مرگ این 12 میلیون نفر برای مسئولین مهم نیست.
مرگ 12 میلیون ایرانی برای مسئولین خوش نشين مهم نیست!

حشمت الله فلاحت پیشه ، با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولین کشوری به وضعیت ریزگردها در جنوب و غرب کشور، ادامه داد: متاسفانه مسئولین ما خوش‌نشین شده‌اند و حاضر نیستند حتی برای بررسی اوضاع مردمان مناطق غرب و جنوب غرب کشور سفری به این مناطق داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از جمعیت کشور در حال خفه شدن هستند، گفت: متاسفانه این بی‌توجهی مسئولین قابل قبول نیست و حتی معتقدم مردمان غرب کشور می‌توانند از این بی توجهی مسئولین به دیوان عدالت کشور شکایت کنند.

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت در قبال ریزگردها همواره ساده‌ترین راه را انتخاب کرده و گناه را گردن کشور عراق می‌اندازد، بدون اینکه خودش بخواهد اقدامی در این زمینه انجام دهد.

فلاحت پیشه اظهار کرد: یکی از اقداماتی که دولت می‌تواند در این خصوص انجام دهد این است که در قراردادهای "ترجیحی" که به نفع دولت عراق با این دولت می‌بندد پیش شرطی قرار دهد که عراق در آن با دغدغه‌های زیست محیطی ایران همراه شود و همکاری داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه شاهدیم مسئولین کشوری نوعی فراموشی نسبت به مشکلات و مسائل غرب و جنوب کشور گرفته‌اند که این فراموشی از راه آهن غرب کشور و زیر ساخت‌های اقتصادی تا مسائل زیست محیطی که درحال حاضر باعث خفگی بخش زیادی از جمعیت ایران شده را در برمی‌گیرد.

فلاحت پیشه اظهار کرد: در اقدام بعدی وزارت بهداشت موظف است که دستگاه‌های مرتبط و مربوطه را در بیمارستانهای غرب کشور مستقر و هزینه‌های بیماری‌ها و درمان‌های مرتبط با ریزگردها را در این مناطق رایگان کند و سوال من این است که آیا می‌شود این کوتاهی را هم گردن دولت عراق انداخت.

وي با بیان اینکه ریزگردها مرگ تدریجی 12 میلیون نفر را در غرب و جنوب کشور رقم زده، گفت: متاسفانه مرگ این انسانها برای مسئولین مهم نیست و آقایان بجای اینکه برای خود دغدغه انسانی تعریف کنند حوزه سیاسی تعریف کرده‌اند که این جرم است و خلاف اصلی توسعه انسانی است که درهمه جای دنیا در اولویت است.

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر منفی ریزگردها در سایرحوزه‌ها، گفت: ریزگردها فقط مشکلات بیماری و به خطر انداختن سلامت انسانها را ندارد، بلکه اقتصاد، گردشگری، کشاورزی و به ویژه سرمایه گذاری‌های بلندمدت در مناطق غرب و جنوب را هم به خطر انداخته‌اند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار