کد خبر: 792972
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان خبرداد:
مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: اجرای طرح سمپاشی کانون ها و نواحی پر خطر از نظر آلودگی انگلهای خارجی دام آغاز شد.

 دکتر محمد جانبازاظهارداشت: مبارزه با انگلهای خارجی دام در بحث پیشگیری از بیماریها از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا که انگل های خارجی میزبان واسط برای میکروارگانیسم های بیماریزا متعددی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: میکروارگانیسم های مذکور در بدن انگل های خارجی خاص می توانند چرخه تکامل خود را طی نموده تکثیر شوند ویا به میزبان اصلی (دام یا انسان)انتقال یابند.


این مسوول تصریح کرد: با حذف انگل های خارجی که عموماً این امر از طریق سموم امکان پذیر است باعث می شود که در موارد زیادی بروز یک بیماری بکلی متوقف شود و با به حداقل برسد

دکترجانبازعنوان کرد: اهمیت مصرف صحیح سموم با در نظر گرفتن یکسری اصول مربوطه به تعداد، نوع و زمان مصرف آنها در جلوگیری از انتشار بیماری های مذکور بسیار بالاست .

وی بااشاره به اینکه بعضی  از بیماریهای مورد نظر جزء بیماری های مهم مشترک نیز قرار می گیرند گفت: صرف هزینه در این بخش و جلوگیری از هزینه های تابعه جزء سیاست های اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان است و طرح خرید سم مذکور نیز در راستای اجرای چنین سیاستی در حال اجراست.
مدیر کل دامپزشکی هرمزگان بیان کرد :با توجه به محدودیت سم موجود، سایر دامداران با مراجعه به داروخانه های دامپزشکی می توانند سم مورد نیاز خود را تامین کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار