کد خبر: 792698
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
سومین رقم از علوفه زودرس کشت دیم کشور با عنوان ماشک علوفه ای لامعی در استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با اعلام این خبر گفت: این رقم علوفه مناسب  برای کشت پاییزه در مناطق سردسیر و معتدل سرد کشور  است که با  تلاش محققان این موسسه طی 12 سال به سرانجام رسیده است.

صابر گلکاری افزود: محققان این موسسه  برای دستیابی به نتیجه لازم در استان های آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و خراسان شمالی طرح های تحقیقاتی را  انجام داده اند.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با بیان اینکه این رقم برای کشت متناوب با گندم و جو برای زمین های آیش معرفی شده است، یادآور شد: عملکرد این رقم در هر هکتار پنج تا 20 تن علوفه سبز و سه هزار و 573 کیلوگرم علوفه خشک است
گلکاری، ادامه داد: ماشک علوفه ای لامعی دارای میانگین ارتفاع بوته 34 سانتی‌متر و مدت زمان گلدهی آن حدود 220 روز بوده و تراکم بذر برای تولید علوفه 120 کیلوگرم در هکتار است.

وی گفت: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، خراسان شمالی، کرمانشاه و لرستان، مناطق کاشت علوفه نوع لامعی محسوب می شود

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور وابسته به سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد و ایکاردا، فعالیت‌های تحقیقاتی خود را از سال 1371 در پنج ایستگاه اصلی و 9 ایستگاه فرعی در مناطق مختلف اگروکلیمائی سردسیری، گرمسیری و نیمه سردسیری و معتدل دیم کشور آغاز کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار