محمد پور فخری در خصوص اهمیت سرعت و حجم بارگیری در خطوط
ریلی استان گفت: راه اندازی سازه تخلیه دستی مختص خطوط ریلی در مناطق ویژه اقتصادی
صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت گرفته است و با راهاندازی این سازه، ظرفیت
تخلیه مواد معدنی در بارکو به 70 واگن در روز افزایش پیدا کرد.
مدیرکل راه آهن هرمزگان تصریحکرد: سه شاخص مهم در راه آهن،
بارگیری، تخلیه و میزان حمل و نقل می باشد که راه آهن استان هرمزگان، مقام اول را
در زمینه تخلیه و میزان حمل و نقل در بین 19 اداره کل، دارا است.
همچنین پور فخری افزود: راه آهن هرمزگان در حوزه بارگیری
رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده که با توجه به افق روشن بندر شهید رجایی و این
اداره کل دست یافتن به مقام اول دور از تصور نیست و نیازمند تلاش و همت در این
زمینه است.