کد خبر: 792171
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
نماينده سابق مجلس در واکنش به توقيف سايت جهان‌نيوز از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات گفت: مردم نبايد از علت تصميمات بزرگي مانند توقيف يک رسانه بي‌اطلاع نگاه داشته شوند.
دکتر احمد توکلي در واکنش به توقيف سايت جهان‌نيوز در مطلبي با عنوان «چرا شفاف برخورد نمي‌کنيد؟» که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، نوشت: «در خبرهاي امروز آمده است که سايت جهان‌نيوز توقيف شد. چرا؟ به درستي معلوم نيست. حتي بر اصحاب جهان‌نيوز! خبر اين است که دبيرخانه هيئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرده «اين هيئت براساس بند ١١ ماده ٦ و مستند به تبصره ذيل ماده ١٢ قانون مطبوعات، جهان‌نيوز را توقيف کرد»، همين و بس!

بند 11 ماده 6 مي‌گويد رسانه مجاز به «پخش‌ شايعات‌ و مطالب‌ خلاف‌ واقع‌ يا تحريف‌ مطالب‌ ديگران‌» نيست. در تبصره ماده 12 نيز براي تخلفاتي از جمله همين تخلف گفته است: «هيئت‌ نظارت ‌مي‌تواند نشريه‌ را توقيف‌ نمايد و در صورت‌ توقيف‌ موظف‌ است‌ ظرف‌ يک‌ هفته‌ پرونده‌ را جهت‌ رسيدگي‌ به‌ دادگاه‌ ارسال‌ نمايد.» توکلي با طرح شش پرسش از هيئت نظارت بر مطبوعات که دربرگيرنده ابهامات فراواني در نحوه برخورد با جهان‌نيوز است، نوشته است: اين طرز برخورد از جهات مختلف مغاير مصالح کشور است. وي سپس نوشته است: هيئت نظارت براي اين نحوه کار بايد از ملت عذرخواهي کند و براي زيان‌هايي که با اين رفتار به مصالح ملي وارد آورده توبه کند. در ماه مبارک رمضان، توبه از گناه بزرگ متهم ساختن نظامي برآمده از خون شهيدان و به نام اسلام عزيز، بهتر پذيرفته مي‌شود. » سايت خبري جهان‌نيوز روز 26 خرداد با تصميم هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
1
0
درود برجهان نیوز واقعا هر روز به این سایت مراجعه می کردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
0
دستگاه قضا چطوررررررررررررررررررررررررر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار