کد خبر: 791936
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی از آمریکا به علت ضبط و دستبرد به حدود دو میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی، به دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت کرده و خواستار محکومیت اقدام ضد ایرانی واشنگتن و جبران خسارات شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور که چهارشنبه شب در ضیافت افطار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران سخن می‌گفت، تصریح کرد: دولت یازدهم تا احقاق حقوق مردم و به دست آوردن اصل و خسارت وارده ، موضوع را دنبال خواهد کرد.

رئیس‌جمهور که اظهاراتش با تکبیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران تایید می‌شد، گفت: دنبال کردن حقوق ملت به معنای ادامه راه شهیدان است.

روحانی با بیان اینکه اموال این مردم که نزدیک به 2 میلیارد دلار بوده براثر یک بی احتیاطی در دسترس آمریکایی ها قرار گرفته بود، افزود: دادگاه های آمریکا با صدور احکامی غیرقانونی گفته اند که این اموال باید در اختیار آمریکایی هایی و خانواده کسانی قرار گیرد که در لبنان کشته شده اند و معلوم نیست آمریکایی ها در لبنان چه می کرده اند و این موضوع چه ارتباطی به ایران دارد.

وی اظهارداشت: در برابر این حادثه نباید ساکت بمانیم و دیروز به طور رسمی شکایت خود را در دیوان دادگستری بین المللی به ثبت رساندیم و این شکایت را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

روحانی در ادامه این نشست با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت در جامعه و در بین نسل جوان، اظهار داشت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم، بدون تردید در برابر سنگین‌ترین توطئه‌های دشمنان پیروز خواهیم بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر ملتی آماده ایثار و فداکاری نباشد، در برابر توطئه و فشار دشمن تسلیم خواهد شد، گفت: ملتی می‌تواند برای آرمان‌ها، ایمان، دین، ارزش‌ها، کشور، انقلاب و نظام‌ خود ایستادگی کرده و دشمن را از ادامه فشار و توطئه مأیوس کند که آماده جانبازی باشد.

وی در ادامه، ماه خرداد  را از ماههای خاطره انگیز در دوران نهضت انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: در جریان نهضت اسلامی اولین ایستادگی مهم در 15 خرداد رقم خورد و امام راحل نیز بر اهمیت این روز پیوسته تاکید داشتند و خرداد از این نظر برای ما مهم است که سرآغاز یک حرکت بزرگ برای مسیر انقلاب اسلامی بشمار می‌رود.

روحانی تصریح کرد: اگر ملت ایران در جریان انقلاب اسلامی در برابر اولین فشار و سفاکی رژیم شاه، عقب‌نشینی می‌کرد، بدون تردید امکان نداشت که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

رییس جمهوری افزود: اگر در روز 15 خرداد مردم آماده جانبازی نبودند، بر این باور هستم که آنها یا امام راحل را به شهادت می‌رساندند و یا هرگز ایشان را از زندان آزاد نمی‌کردند. از این‌رو حرکت مردم در آن روز، دفاع از مرجعیت و رهبری نهضت اسلامی بود.

روحانی گفت: مردم ایران در طول همه سال‌ها از سال 41 که نهضت اسلامی، آغاز گردید تا 22 بهمن و دوران دفاع مقدس، آماده ایستادگی و جانفشانی بودند و اگر این ایستادگی‌ها نبود، توطئه‌های ضد انقلاب در مناطق مختلف کشور بدون تردید می‌توانست تمامیت ارضی ایران و حتی انقلاب اسلامی را با خطر جدی مواجه سازد.

رییس جمهوری افزود: با ایثار و فداکاری اقشار و گروه‌های مختلف مردم در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانستیم در برابر توطئه دشمنانی که دست به دست هم داده بودند تا ملت ایران را به زانو درآورند، ایستادگی کنیم و این ایستادگی و فداکاری‌ها باعث شد تا دشمن در برابر این ملت وادار به عقب‌نشینی شود.

وی با تجلیل از ایثار و فداکاری جوانانی که از حرم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند، اظهار داشت: همواره این دشمنان بودند که جنگ را بر ما تحمیل کردند و آنها بودند که حرم امام عسگرین(ع) را تخریب کردند و قصد داشتند قبور مطهر ائمه را بشکافند، آیا می‌توانیم در برابر آنهایی که به اهل بیت عصمت و طهارت، که هر چه داریم از وجود نازنین آنهاست، جسارت می‌کنند، سکوت کنیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: امروز جوانان کشورمان از مسلمان‌ها، هم‌کیشان و از حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند.

روحانی با طرح این سوال که ادامه راه شهدا و ایثارگران به چه معناست؟ اظهار داشت: ادامه راه شهیدان یعنی اینکه از استقلال، نظام، شرف و ارزش‌های خود در برابر هجمه‌های دشمنان دفاع کرده و راه انقلاب را تا نقطه پایانی ادامه دهیم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: در مسیر رسیدن به هدف نهایی، که همانا ساختن حکومت شبیه حکومت پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) بود، گام‌های بسیار خوب و بزرگی برداشته شده است اما هنوز در مسیر رسیدن به این هدف و نقطه پایانی هستیم و باید همچنان به پیش برویم.

وی تصریح کرد: باید در عمل به دشمن نشان دهیم که هر کجا برای نظام، آرمان‌ها، دین و ارزش‌هایمان خطری بوجود آید، تا پای جان آماده جانفشانی و شهادت هستیم، چرا که شهادت را افتخار و رسیدن به جاودانگی می‌دانیم.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه دشمن همواره به دنبال مأیوس و خسته کردن خانواده شهیدان،ایثارگران و جانبازان بوده است، اظهار داشت: به رغم آرزوی دشمنان، هر کجا که با خانواده شهید، جانباز و ایثارگر مواجه شدیم، همواره با لب خندان و با نشاط از فداکاری و ایثار خود و فرزندانشان سخن می‌گفتند و این چیزی است که دشمن را مأیوس می‌کند.

روحانی تصریح کرد: نشاط خانواده شهیدان و ایثارگران افتخار بزرگی برای ما و تعلیم و آموزشی برای نسل جوان و آیندگان است.

در ابتدای این مراسم نیز مصطفی پرکره جانباز ٧٠ درصد قطع نخاع دوران دفاع مقدس با اشاره به افزایش عوارض روحی و جسمی در میان جامعه ایثارگری و جانبازان با توجه به بالا رفتن سن جامعه ایثارگری، تقویت شور و نشاط و ارائه خدمات در زمینه های مختلف را موجب کاهش این آسیب ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته با حمایت دولت در سطح کشور مجموعه های ورزشی و توانبخشی مناسبی ویژه جانبازان و ایثارگران احداث شده است ، خواستار توجه ویژه و تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های باقی مانده و نیمه تمام در این زمینه شد.

حسین زاده فرزند شهید نیز به عنوان فعال رسانه ای در حوزه ایثار و شهادت با تسلیت ایام رحلت حضرت خدیجه کبری (س) به بیان نقش تاثیر گذار ایشان در مسیر رسالت پیامبر اکرم(ص) پرداخت.

وی با اشاره به لزوم حضور و توجه جدی و ویژه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای ترویج و نشر ارزشها و آرمانهای شهدا و ایثارگران از رییس جمهوری به عنوان رییس شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خواست تا با نگاهی ویژه به این مقوله، برای تقویت آن  برنامه ریزی و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

این فرزند شهید همچنین از اهتمام دولت تدبیر و امید در پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری تقدیر کرد.

همچنین خانم طهوری همسر شهید محمد رحیم پورآقایی از شهدای واقعه منا با اشاره به بی کفایتی سعودی ها در برگزاری مراسم حج که منجر به حادثه ای تلخ گردید، از تلاش های دولت و دستگاه دیپلماسی در راستای این واقعه و بازگرداندن پیکرهای شهدا به کشور تقدیر کرد و اظهار داشت: خانواده شهدای واقعه منا خواستار ادامه پیگیری حقوقی این واقعه در مجامع بین المللی از سوی دولت تدبیر و امید هستند.

اسداللهی پدر شهید حمیدرضا اسداللهی از شهدای مدافع حرم با اشاره به اینکه جوانان غیور و با شهامت ایران اسلامی امروز برای دفاع از کیان اسلام و اهل بیت (ع) و گوش به فرمان رهبری با گذشتن از تعلقات دنیوی به مبارزه با تروریست های تکفیری و دفاع از حرم اهل بیت (ع) شتافته اند، بخشی از وصیت نامه فرزند شهیدش را در این مراسم قرائت کرد.

این پدر شهید از توجه خاص دولت تدبیر و امید نسبت به شهدای مدافع حرم و تبیین خط قرمزها و سیاست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حرم های اهل بیت (ع) در مجامع سیاسی و بین المللی تقدیر کرد.

این مراسم در فضایی صمیمی و معنوی و با اقامه‌ نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی و صرف افطار، پایان یافت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
1
0
گویا آقایان بی‌تدبیر و ناامید از فرط بی‌عملی قاطی کرده‌اند و زده‌اند به سیم آخر! شما عّرضه پس گرفتن آن دو میلیارد را ندارید! لااقل این ۲۵ میلیارد را آتش نزنید! لیبرال بودن آقایان همین مشخص میشود!‌ درحالی که مردم از فرط بیکاری، نان شب ندارند، آقای نالایق بفکر خرید هواپیما است!
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
1
0
چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
بله چرا عاقل در سال 87 اين پولها را در امريكا سرمايه گذاري كرد .عاقل!!!!!!!!!!!!!!!دولت پاك
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
1
0
سلام
حکومت آمریکا،یک حکومت دزد،آدم کش ،خبیث ومستکبر است .حضرت امام(ره)درباره آمریکافرمود:آمریکاشیطان بزرگ است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
1
برجام ادامه ميابد و اين سياه بازي هاي جمع ميشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار