کد خبر: 791918
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
در سالگرد فتنه 88
تئوريسين جريان اصلاحات در جديدترين مصاحبه خود انتخابات مجلس در مشهد را که دولت روحانی مجری آن بوده است زیرسؤال برد مدعي تقلب در انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابيه شد!
سعيد حجاريان، يکي از تئوريسين‌هاي جريان اصلاحات که در سال‌هاي اخير اظهارات شاذ زيادي در عالم سياست مطرح کرده و مي‌کند، به تازگي در مصاحبه‌اي با يک نشريه دانشجويي، به سبک دوران دوم خرداد و شبيه به سخنان تندروانه‌ اصلاح‌طلبان آن زمان، سخنان عجيب و غريبي گفته است.
 
به گزارش مهر، حجاريان در اين گفت‌وگو که گويي خواسته در ماه خرداد، ياد و خاطره ادعاهاي بي‌سند سال ۸۸ را زنده کند، مدعي تقلب در انتخابات مجلس دهم در حوزه مشهد شده و گفته است: «در انتخابات مشهد تقلب هم شد.» وي در اين مصاحبه سخن از تقلب را از اينجا آغاز مي‌کند که نتيجه انتخابات سال ۸۴ به دليل بي‌توجهي دولت خاتمي به حاشيه شهرها بوده و خروجي آن انتخابات را هم پيش‌بيني مي‌کرده است. او معتقد است: «مشکل بي‌آبي و کمبود بودجه در اواخر دولت خاتمي باعث شد که بخش عظيمي از شهرهاي ما دچار حاشيه‌نشيني شوند. همان موقع پيش‌بيني کردم که اگر ۱۸ خرداد سال ۸۰ مردم پاي صندوق نيايند، گرفتار يک وضعيت بناپارتي مي‌شويم و گفته بودم که صداي پاي احمدي‌نژاد مي‌آيد.»

حجاريان در اظهارنظر اخير خود نيز با آنکه روحاني و دولتش مجري انتخابات هستند مدعي شد که در انتخابات دهم مجلس شوراي اسلامي در مشهد تقلب شده است!

اين تئوريسين اصلاحات ‌مي‌گويد: «در انتخابات اخير وضعيت شيراز خوب بوده اما آيا حاشيه‌هايش هم خوب بوده؟ شهرهاي ديگر استان فارس چطور بوده؟ خوزستان را نگاه کنيد، خراسان را ببينيد، اصفهان را ببينيد، نتايج در حاشيه‌ها بد بوده است (البته در مشهد تقلب هم شد).»

حجاريان در اين گفت‌وگو به همين مقدار از سخنان و ادعاهاي خود بسنده نکرده و با برشمردن اشتباهات دولت اصلاحات و دوم خرداد گفت: «اشتباه ما برگزاري انتخابات مجلس هفتم بود، وزارت کشور خاتمي نبايد انتخابات را برگزار مي‌کرد، بايد مي‌گفت با اين ردصلاحيت‌ها خودتان برگزار کنيد، بايد پايش مي‌ايستاد» او در واقع بار ديگر تمام ادعاهاي فتنه‌انگيزانه دولت اصلاحات را به شکل ديگري بازتوليد کرده است. وي ادامه داد: «خاتمي سر قضيه‌ قتل‌هاي زنجيره‌اي بايد پيگيري مي‌کرد و نکرد، اصلاً معلوم نشد چه شد. ۱۸تير را بايد پيگيري مي‌کرد، انتهاي قضيه نبايد برسد به يک سرباز و ريش تراش! در قضيه‌ مطبوعات و لوايح دوقلو بايد مقاومت مي‌کرد» سخنان خاص آقاي تئوريسين در سال‌هاي گذشته بسيار است، اما به عنوان نمونه مي‌توان به اظهارات وي درباره ادعاي تقلبي که اهالي فتنه در سال ۸۸ کردند و کشور را به آشوب کشاندند هم اشاره کرد.

حجاريان سه سال پيش در مصاحبه‌اي باز هم ادعاي تقلب در انتخابات ۸۸ را تکرار کرد ولي اسم آن را نه «تقلب» بلکه «تدليس سيستماتيک» گذاشت. او گفت: «بنده چند بار گفته‌ام که بحث ما اين نيست که تخلف يا تقلب شده است. اسم آن «تدليس سيستماتيک» است. در توضيح تدليس بايد بگويم که اگر شما سه سال در شهرداري به مردم پول بدهيد، بعد هم چهار سال در دولت به مردم سيب‌زميني و يارانه و پول يامفت بدهيد و رأي بخريد، تدليس سيستماتيک مي‌شود»، تئوريسين نظريه فشار از پايين و چانه زني از بالا در مصاحبه ديگري پيشنهاد انحلال مجلس توسط دولت را هم داد و گفت: «بايد شرايطي فراهم شود تا مانند بسياري از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رأي دهند و سيستمي هماهنگ پديد آورند.»

اظهارات حجاريان را نبايد صرفاً به عنوان سخنان شخصي يک فعال سياسي تحليل کرد بلکه سخنان وي برآمده از تفکر و روحيه تندروهاي اصلاح‌طلب در عدم پذيرش هر آنچه خلاف ميل آنها در رقابت‌هاي سياسي مي‌شود، است. نتايج انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابيه مشهد و برخي از حوزه‌هاي انتخابيه که پيروزي اصولگرايان و شکست اصلاح‌طلبان را نشان مي‌داد، بار ديگر توهم تقلب تندروهاي اصلاح‌طلب را برانگيخت و ثابت کرد هر رأيي که مطابق خواست آنها از صندوق بيرون نيايد، تقلبي در آن صورت گرفته است.

اکنون بايد منتظر ماند که پاسخ دولت تدبير و اميد و وزارت کشور به عنوان متولي و مجري برگزاري انتخابات به اين ادعاها چه خواهد بود؟ 
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
1
2
جناب حداد عادل چطور مدعی تقلب نشده بودند خخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
2
0
حجاریان بر روی حجر بنوس هر چه نوشتی چه کردی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار