کد خبر: 791908
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
در ‌تشريح نشست سران سه قوه‌
رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه در نشست سران سه قوه موضوعاتي همچون منطقه‌اي و اقتصاد مقاومتي بررسي شد، تأکيد کرد: هدف ما اين است که اقتصاد مقاومتي را در سال جاري اجرايي و عملياتي کنيم.
حجت‌الاسلام روحاني روز گذشته پس از نشست سران سه قوه که به ميزباني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، در تشريح اين نشست مشترک گفت: امروز خداوند توفيق داد که در مجلس جديد، رؤساي سه ‌قوه جلسه‌اي در محل مجلس شوراي اسلامي داشته باشند البته قبل از هر چيز به نمايندگان مجلس به خاطر آغاز مسئوليت سخت، حساس و سنگين‌شان براي قانونگذاري در کشور و نظارت و هم به جناب آقاي دکتر علي لاريجاني که همچنان مسئوليت رياست مجلس شوراي اسلامي مانند دوره سابق بر دوش دارند، تبريک مي‌گويم.
   
دولت يازدهم و مجلس دهم به هم نزديک‌تر شدند!
رئيس‌جمهور افزود: اميدوارم مجلس دهم و دولت يازدهم در کنار هم تلاش کنند البته ما به طور طبيعي به هم نزديک‌تر شده‌ايم زيرا مجلس قبلي دوره نهم بود و قوه مجريه دولت يازدهم اما حال اين اعداد يعني 10 و 11 به هم نزديک‌تر شده است و به طور طبيعي فاصله‌ها کم شده و اميدوارم با هماهنگي بيشتر و همفکري بتوانيم براي اهدافي که براي آن، مردم به ما رأي داده‌اند يعني حل معضلات و مشکلات زندگي مادي و معنوي‌ مردم تلاش کنيم. وي گفت: در جلسه امروز بحث‌هاي متنوع و مختلفي مطرح شد که يکي از مباحث، فضاي بعد از برجام بود البته ملت ما با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به يک توافق حائز اهميتي به نام برجام دست يافت و امروز ما در شرايط پسابرجام هستيم و بايد از اين فضا حداکثر استفاده را ببريم. دکتر روحاني ادامه داد: به طور حتم خواست سران سه‌قوه از رسانه‌ها اين است که فضاي اميد و نشاط در جامعه روز به‌ روز بيشتر شود و در شرايط امروز کشور بتوانيم از همه استعداد‌ها و ظرفيت‌ها به خوبي براي توسعه و رشد کشور و به خصوص براي ايجاد اشتغال جوانان عزيز که بسياري از آنها داراي مدارج عالي تحصيلي هستند، استفاده کنيم و قطعاً اين کار امکانپذير نيست، مگر با همکاري و هماهنگي سه ‌قوه و ساير ارکاني که در نظام مسئوليت‌هايي را برعهده دارند.
   
رسانه‌ها ذهن مردم را درگير مسائل جزئي نکنند
رئيس‌جمهور تصريح کرد: رسانه‌ها هم بايد فضاي اميد را در ميان جامعه بيشتر کنند از اين‌رو اگر يک نکته يا نقص کوچکي در گوشه‌اي يافت شد، در همان حد مسئله را ببينيم و آن را تعميم و بزرگ نکرده و ذهن مردم را براي مسائل جزئي مشغول نکنيم. وي گفت: در شرايط کنوني اقتصاد مقاومتي هدف اصلي کشور است که بايد با اقدام و عمل آن را اجرايي کنيم، همانطوري که شب گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتدار کشور به اقتدار اقتصادي و علمي کشور برمي‌گردد تا جوانان بتوانند از علم، دانش و فناوري خودشان درست بهره‌برداري کنند. از طرف ديگر در فضاي اقتصادي، هم قدرت علمي و فناوري ساخته شده و هم توسعه انساني به معناي واقعي و رشد اقتصادي شکل مي‌گيرد که اين مسائل موجب پيشرفت کشور و ايجاد اشتغال مي‌شود.

روحاني تصريح کرد: حال در شرايط کنوني براي اينکه بتوانيم از فضاي پسابرجام به درستي استفاده کنيم، برخي از وزارتخانه‌ها مسئوليت‌هاي سنگين‌تري برعهده داشته و فضاي بهتري براي کار دارند که يکي از اين وزارتخانه‌ها، وزارت نفت است. از اين رو در بخشي از نشست امروز وزير نفت گزارشي را از شرايط نفت و گاز کشور، اقدامات صورت گرفته در اين حوزه و همچنين شرايط کنوني ميادين مشترک نفت و گاز ارائه کرد. وي ادامه داد: براساس قانون يک چارچوبي براي قراردادهاي جديد در دولت تصويب شد و آن چارچوب مورد بحث و نقد برخي صاحبنظران قرار گرفت، از اين‌رو نظرات آنها جمع‌بندي و چارچوب مذکور اصلاح شد و با اصلاحات جديد بار ديگر در دولت مورد تصويب قرار مي‌گيرد تا پس از آن به مجلس ارائه شود. رئيس‌جمهور گفت: رؤساي قوه در اينکه ما بايد تحرکمان را در زمينه جذب سرمايه‌گذاري، جذب فناوري‌هاي نوين بيش از پيش اقدام کرده و از اين فضا استفاده کنيم تأکيد و حمايت کردند و اعلام کردند که اين حرکت بايد به خوبي در جامعه به وجود بيايد.

دکتر روحاني ادامه داد: اميدواريم هم با تلاش مسئولان اجرايي، مجلس و قوه قضائيه بتوانيم از فضاي به وجود آمده به خوبي استفاده کنيم از طرفي ديگر يکي از محورهاي مورد بحث در نشست سران قوا، برنامه پنج ساله ششم بود، همانطور که مي‌دانيد اين برنامه در قالب لايحه قبلاً از طرف دولت تقديم مجلس شد و دوره مجلس در آن زمان به اتمام رسيد و حال همان لايحه دوباره مورد تأکيد دولت قرار گرفته، البته اصلاحاتي در اين رابطه مورد نظر نمايندگان مجلس است که ان‌شاءالله اين موارد انجام مي‌شود. وي ادامه داد: از طرف ديگر اميدواريم که لايحه برنامه ششم توسعه در وقت مقرر در مجلس به تصويب برسد تا مبناي تدوين بودجه سال 96 قرار گيرد. روحاني با اشاره به وضعيت کنوني منطقه افزود: در نشست امروز نيز اوضاع بحراني منطقه مورد بحث و بررسي قرار گرفت، در شرايط کنوني اوضاع منطقه، وضعيت مطلوب و مناسبي نيست و ما بسيار دوست داريم که ماه مبارک رمضان، ماهي امن براي مردم عراق، سوريه و يمن باشد اما متأسفانه شاهد هستيم که کشتارها ادامه داشته و تروريست‌ها به اقدامات و کارهاي غيرانساني‌شان ادامه مي‌دهند.
   
کمک‌هايمان به کشورهاي همسايه را ادامه مي‌دهيم
رئيس‌جمهور تصريح کرد: اتفاقات و حوادث منطقه در شرايطي رخ مي‌دهد که هر روز از اعتبار سازمان‌هاي بين‌المللي کاسته مي‌شود، وقتي که دبيرکل سازمان ملل و اين نهاد در مقابل فشار يک کشور به خاطر تهديدات مالي عقب‌نشيني کرده و اسم آن کشور را از ليست ناقضان حقوق کودکان خارج مي‌کنند اين موضوع نشان مي‌دهد که متأسفانه سازمان‌هاي بين‌المللي، حتي آن جايگاه ناقص قبلي را از دست داده‌اند از اين‌رو راه‌حل اين مسائل اين است که ملت‌ها بتوانند از استقلال، امنيت و ثبات خودشان به خوبي حفاظت و استفاده بکنند.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي به عنوان همسايه اين کشورها و با استمداد و درخواست خود اين کشورها به حمايت‌ها و کمک‌ها ادامه مي‌دهد و اميدواريم هرچه سريع‌تر مردم عراق بتوانند به يک امنيت و ثبات برسند و تروريست‌ها را از کشورشان بيرون برانند و همچنين در سوريه شرايط امن‌تر و باثبات‌تري براي مردم آن کشور شاهد باشيم. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
1
0
وزرا هر کدام به روش خود بر علیه اقتصاد مقاومتی اقدام می کنند.مثلا اخوندی با خرید هواپیما از غرب ونعمت زاده و زنگنه با قرارداد ها با غرب وظریف در پافشاری برای مذاکرات با غرب و000
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دلواپس عزيز حتما توليد ملي هواپيما داريد بادكنك تولدت از چين مي آيد ببم
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
1
0
آقای رئیس جمهور!
بنا به امر مطاع رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای ؛ باید در امسال که سال اقدام و عمل است ، اجرائی شود وگرنه ....
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
حتما 28 اسفند عملیاتی اش می کنی !! تا مثل اصحاب شنبه عمل کنی ! نفاق که شاخ و دم ندارد !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار