کد خبر: 791596
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

بنابر اعلام مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، زمین چمن نقش جهان ۱۰۰ درصد آماده شده و این ورزشگاه برای لیگ شانزدهم افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مدبر در بخشی از نشست خبری خود که امروز سه شنبه در محل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد، گزارشی از آخرین مراحل کار در مجموعه ورزشی نقش جهان ارائه کرد و گفت: هر روز از محل شرکت و به صورت مستقیم پیگیر روند کار در این مجموعه هستیم. در حال حاضر کار اتمام اضلاع به لحاظ سازه ای تمام شده است، فقط در ضلع شمالی نصب یک تیر باقی مانده که هفته آینده انجام می شود و بدین ترتیب کار اضلاع به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ورزشگاه نقش جهان با سرعت خوبی در حال پیشروی است. البته قرار بود این ورزشگاه تا اسفندماه سال گذشته به بهره برداری برسد اما عدم تخصیص بودجه در پایان سال باعث رکود کار شد و این رکود دو ماهه تا شروع دوباره کار، ما را عقب انداخت.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در ادامه یادآور شد: شرکت فولاد سپاهان تا به امروز تمام کارهای خود را در رابطه با ورزشگاه نقش جهان انجام داده است ما هم از ۷ میلیارد تومان، ۳.۵ میلیارد تومان تخصیص داده ایم اما برای اختصاص ۳.۵ میلیارد تومان باقی مانده نتوانستیم از خزانه بودجه بگیریم. در این زمینه استانداری اصفهان علی رغم همکاری خوبی که با ما داشته است، در تخصیص بودجه کاری انجام نداد اما شرکت فولاد همکاری قابل قبولی در این مورد داشت.

وی با تاکید بر اینکه سرعت کار در ورزشگاه نقش جهان بالا رفته و در حال حاضر در سازه بیرونی کار به سرعت پیش می رود، ادامه داد: در بخش رختکن ها به آمادگی رسیده ایم. زمین چمن نیز ۱۰۰ درصد آماده بازی و تمرین است. در محوطه بیرونی و بخش های جانی مانند سرویس بهداشتی، کارهای لازم در دو ضلع به اتمام رسیده است. اگر روند کار با همین سرعت و کیفیت ادامه داشته باشد و تخصیص های خوبی هم به دستمان برسد قطعا ورزشگاه نقش جهان به لیگ شانزدهم می رسد.

مدبر با تاکید دوباره بر اینکه در صورت فراهم بودن شرایط، ورزشگاه نقش جهان ظرف ۲ ماه آینده تمام می شود، گفت: البته اقداماتی برای تکمیل ورزشگاه مانند نصب چادر که به میزان ۱۰ هزار متر خریداری شده است، باقی می ماند که بعد از بهره برداری کامل انجام خواهد شد. خواسته استانداری و شرکت فولاد هم همین است که مراحل اصلی کار تمام شود و آن را به بهره برداری برسانیم و کارهای تکمیلی بعد از آن انجام شود.

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی  با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر در قسمت زیرین نقش جهان مشغول به کار هستند، در مورد هزینه های این ورزشگاه توضیح داد و یادآور شد: شرکت فولاد سال گذشته ۱۴۳ میلیارد ریال برای نقش جهان پرداخت کرد. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز در این زمینه و برای امسال ۱۴ میلیارد در نظر گرفته و ۲ میلیارد هم در طرح کلی لحاظ کرده است. یعنی به طور کل ۱۶ میلیارد شرکت توسعه برای ورزشگاه نقش جهان در سال ۹۵ پیش بینی کرده اما نمی دانیم در نهایت تا چه حد می توانیم تخفیف دهیم. ضمن اینکه امسال و تا به کنون شرکت فولاد ۴ میلیارد کمک کرده است و قول داده با توجه به پیشرفت کار بودجه دوباره ای هم تزریق دهد.

مصطفی مدبر با تاکید بر اینکه در مجموع و تا به امروز ۶۵ میلیارد برای ورزشگاه نقش جهان هزینه شده، گفت: دولت تا به امروز و برای سال ۹۵ به هیچ دستگاهی بودجه عمرانی تخصیص نداده است اما ۲۷ میلیارد اعتبار کلی که برای اتمام پروژه نقش جهان لازم داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار