کد خبر: 790470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
مدیرکل اجتماعی فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه حق بیمه تکمیلی برای بازنشستگان و خانواده‌های آنها تا سه نفر از سوی صندوق تقبل می‌شود گفت: رقم بیمه تکمیلی برای خانوارهای زیر سه نفر، به ازای هر یک نفر 45 هزار تومان است که 20 هزار تومان را بازنشسته و 25 هزار تومان را صندوق تقبل می‌کند.
ایسنا: عباس رشیدی درباره روند ارائه خدمات بیمه تکمیلی و دشواری‌ها و اشکالات پیش روی آن اظهار کرد: این وضعیت قطعا مطلوب ما نیست. هدف غایی ما این است که اصولا نیازی به مراجعه بازنشسته به شرکت بیمه کننده و پیگیری پروسه اداری طولانی وجود نداشته باشد و  بازنشسته با مراجعه به بیمارستان و سایر مراکز درمانی به راحتی بتواند از این خدمات استفاده کند.

وی افزود: اما زیرساختی که اکنون وجود دارد هم شرکت بیمه گر و هم صندوق را محدود کرده است. از سویی، برخی از بیمارستان‌ها به دلیل هزینه سنگین درمانی زیر بار قراردادهای بیمه‌ای نمی‌روند که این مساله منحصر به شرکت بیمه گر مرتبط با صندوق هم نمی‌شود و همه بیمه‌ها این مشکل را دارند. از سویی دیگر طرح تحول سلامت در کشور اجرایی شده و بیمه شده رغبت دارد تا از بیمارستان‌های خصوصی استفاده کند و این بیمارستان‌ها هم هزینه‌های بسیار بالایی در تمامی زمینه‌ها دارند که برای بازنشستگان ما به طور طبیعی مشکلاتی ایجاد می‌کند.

مدیرکل اجتماعی ـ فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید سامانه هوشمندی ایجاد شود تا به تمام مراکز درمانی کشور متصل شده و در بستر وب، به راحتی و به صورت آنلاین اطلاعات بیمه شده و بیمه‌گر را در سیستم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نشان دهد تا بخشی از سیکل اداری حذف شود گفت: شاید نبود چنین سیستمی ارائه این خدمات به بازنشستگان را با دشواری‌ها و کاستی‌هایی مواجه کرده باشد.

رشیدی ادامه داد: البته قراردادهایی که معمولا با بیمه‌ها منعقد می‌شود، قراردادهای محدودی است، اما جمعیت بیمه شدگان صندوق بازنشستگی حدود دو میلیون نفر است که این جمعیت زیادی است. در جمعیت پایین، هم نمی‌توان خدمات کاملی ارائه داد و هم ریسک ارائه خدمات پایین می‌آید. به طور عمومی در دوران سالمندی، نیاز به خدمات درمانی بیشتر می‌شود که این شامل افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هم می‌شود و بنابراین ریسک استفاده از خدمات را بالاتر خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه همه این موارد سبب شده است زیرساخت‌های مناسب ایجاد نشود و نارضایتی‌هایی برای بازنشستگان به وجود بیاورد که به حق و درست است اظهار کرد: وقتی بخواهیم رضایت‌مندی ایجاد کنیم باید همه سیستم‌ها و دستگاه‌ها ورود کنند و ما هم در تلاش هستیم در این زمینه شرایط بهتری فراهم کنیم.

رشیدی درباره افزایش مبلغ بیمه عمر بازنشستگان نیز گفت: در خدمات بیمه عمر و حادثه، مقرر شده تا با فوت بازنشسته، غرامت فوت به مبلغ سه میلیون تومان پرداخت شود. در سال گذشته پیشنهادی به دولت ارائه شد تا هزینه این خدمت افزایش یابد که با افزایش به سقف پنج میلیون تومان موافقت شده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
باسلام
این موضوع مربوط به بازنشستگان است باید هر کاری که از دستمان بر می آید برای این عزیزان انجام دهیم.

خادم شما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار