کد خبر: 788623
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
گفت‌وگوی «جوان» با تهیه کننده برنامه مسابقه آشپزی دستپخت
اميرطالبي كاشاني از آن دست تهيه‌كنندگان قديمي تلويزيون است كه با ساخت برنامه‌هاي طنز مثل جُنگ 77، 78 و 79؛ طنزهاي آيتمي را وارد عرصه تلويزيون كرد و توانست در آن زمان، يك‌بار ديگر مردم را به ديدن تلويزيون علاقه‌مند سازد...
مجيد معافي


اميرطالبي كاشاني از آن دست تهيهكنندگان قديمي تلويزيون است كه با ساخت برنامههاي طنز مثل جُنگ 77، 78 و 79؛ طنزهاي آيتمي را وارد عرصه تلويزيون كرد و توانست در آن زمان، يكبار ديگر مردم را به ديدن تلويزيون علاقهمند سازد. او بود كه با همكاري با «مهران مديري» به عنوان كارگردان توانست چهرههاي طنزي را مثل رضا عطاران، رضا شفيعي جم، ارژنگ اميرفضلي، مهران غفوريان و ديگران به جامعه هنري و مردم معرفي كند. ساخت سه سري از مجموعه «زير آسمان شهر» نيز از ديگر كارهاي اين تهيهكننده تلويزيون است كه باز براي اولين بار مردم را عادت داد تا به جاي كارهاي طنز شبانه آيتمي، سريال هر شبي طنز با زمان 45 دقيقهاي را تجربه كنند. خبرنگار روزنامه «جوان» با امير طالبي كاشاني كه هم اكنون برنامه آشپزي «دستپخت» كه يكي از پربينندهترين برنامههاي تلويزيون امسال شناخته شده است براي شبكه يك روي آنتن دارد گفتوگوي مفصلي را در مورد چگونگي توليد مجموعه «زيرآسمان شهر» و حواشي آن و همچنين برنامه «دستپخت» در استوديوي اين برنامه در اتوبان كرج انجام داده است كه جالب و شنيدني است.

جنگ 77 و همكاري با مهران مديري

امير طالبي در مورد اولين كار خود به عنوان تهيهكننده تلويزيون گفت: اولين كار من مربوط به توليد جُنگ 77 بود كه در نوروز همان سال پخش شد كه اين برنامه بعد از «ساعت خوش» تهيه شد كه در واقع ميشود از اين برنامه به عنوان يك كار طنز واقعي تلويزيون ياد كرد كه من در اين كار، تهيهكننده و مديرتوليد بودم و كارگرداني آن را هم آقاي مهران مديري برعهده داشتند و امثال آقايان رضا عطاران، رضا شفيعيجم، ارژنگ اميرفضلي، مهران غفوريان و... بازيگران طنزي بودند كه همه آنان با اين برنامه به مردم و جامعه هنري معرفي شدند.

توليد سريال «زير آسمان شهر» با مهران غفوريان

اين تهيهكننده ادامه داد: بعد از آن «برنامه پلاك 14»، «ببخشيد شما» و «برنامه نود شب» را ساختيم و برنامه نود شب در ارتباط با مشاغل مختلف بود كه ما با آدمهاي موفق آن زمان مصاحبه ميكرديم و آيتمهايي را هم مربوط به همان قسمت پخش ميكرديم و بعد از اين برنامه، ساخت سه سري مجموعه «زيرآسمان شهر» را به كارگرداني مهران غفوريان شروع كرديم و بعد مجموعه طنز«هژيرها» و «گلهاي 77»، «گلهاي78» و« گلهاي 79» را باز هم به كارگرداني مهران غفوريان توليد كرديم.

دريافت پروانه زرين جشنواره فيلم كودك اصفهان

دوسال قبل هم، من مجموعهاي به نام «تعطيلات دوست داشتني» را تهيهكنندگي كردم كه كارگرداني آن را وحيد حسيني برعهده داشتند كه از شبكههاي يك، دو و پنج پخش شد و بعد از اينكه ما يك نسخه سينمايي از اين مجموعه 10 قسمتي استخراج كرديم آن را براي جشنواره فيلم كودك اصفهان فرستاديم كه در اين جشنواره موفق به دريافت پروانه زرين و جايزه نقدي شد.

استقبال از سريال «زير آسمان شهر»

از او درمورد توليد مجموعه «زيرآسمان شهر» كه در زمان خودش توانست ارتباط خوبي با مخاطب برقرار كند و هنوز هم مردم از آن مجموعه، خاطرات خوشي را به ياد دارند ميپرسم و طالبي با رجعت به سالهاي دور افزود: مجموعه «زيرآسمان شهر» درحالي ساخته شد كه مردم به خوبي با اين سريال ارتباط برقرار كردند و خوشبختانه اين مجموعه توانست نظر مردم را به خودش جلب كند و به قول معروف اين سريال در ميان مردم گل كرد و گرفت و در زمان خود، سريال موفقي بود و همين موفقيت باعث شد كه ما سري دوم و سوم آن را هم توليد كنيم كه در سري دوم آن، آقاي برزو ارجمند به گروه اضافه شد و در سري سوم نيز آقاي اكبر عبدي به سريال اضافه شدند. با وجودي كه معتقدم مجموعه زير آسمان شهر، كار موفقي بود اما تجربه ثابت كرده است ادامه كارهاي موفق، اشتباه است. البته منظورم از اشتباه اين است كه كار به تكرار ميافتد و كارها يكنواخت ميشود و اين مشكل اساسي ما به ويژه در سري سوم زيرآسمان شهر بود.

سري سوم «زيرآسمان شهر» حتي با حضور اكبر عبدي به موفقيت نرسيد

طالبي اضافه كرد: در حالي كه ما فكر ميكرديم سري سوم اين مجموعه با حضور آقاي اكبرعبدي كه نقش يك خلبان را ايفا ميكرد كه برادر مهران غفوريان بود بهترين سري «زيرآسمان شهر» خواهد بود اما متأسفانه اين اتفاق رخ نداد و سري سوم به هيچ عنوان نتوانست موفقيت سري اول و دوم را تكرار كند. البته دليلش هم اين بود كه خواستههاي مردم و سطح سليقه آنان پا به پاي تكنولوژي افزايش پيدا كرده بود و مردم ديگر سليقه سابق را نداشتند. ديگر الان ما نميتوانيم مثل سال 77 كه مردم را با يك آيتم طنز به خنده ميانداختيم، امروز هم همين كار را بكنيم، چراكه سطح تفكر، بينش، آگاهي و سطح سليقه مخاطبان ارتقا يافته و تغيير كرده است. بنابراين سري اول زير آسمان شهر كه 90 قسمت و سري دوم 75 قسمت بود كافي بود و ما نبايد سري سوم را توليد ميكرديم. اگر الان بود چنين تصميمي را نميگرفتيم اما آن زمان، ما همه متفق القول بوديم كه اين كار را ادامه دهيم و توليد كنيم. البته اين كار براي همه ما يك درس بزرگي بود كه هيچ وقت يك كارگردان نميتواند هميشه موفقيتش را ادامه دهد.

وضعيت بودجهاي صدا و سيما مطلوب نيست

اين تهيهكننده تلويزيون تصريح كرد: در زمان توليد مجموعه «زيرآسمان شهر» هم سعي كرديم يك كار جديدي را به مردم ارائه بدهيم و شايد كساني از مخاطبان باشند كه بپرسند چرا ما ديگر اين سريال را ادامه نداديم كه بايد به آنان گفت الان با همان سبك و سياق قبلي نميتوان مجموعه «زيرآسمان شهر» را توليد كرد مگر اينكه رويكرد جديدي را براي آن تعريف كنيم. ضمن اينكه هم اكنون سازمان صداوسيما به لحاظ بودجه، دچار مشكل است. اين درحالي است كه اگر وضعيت بودجهاي صداوسيما بهتر شود ميتوان شاهد كارهاي بهتر و جديدتري بود.

«زيرآسمان شهر» اولين سري طنز شبانه

طالبي كاشاني با اشاره به مجموعه «زيرآسمان شهر» اظهار داشت: تلويزيون قبل از پخش سريال «زيرآسمان شهر» اگر برنامه طنزي داشت فقط به صورت آيتمي پخش ميشد و به عبارت بهتر، كارهاي طنز شبانه به صورت آيتمي ساخته و پخش ميشد اما سريال زيرآسمان شهر، به عنوان يك كار طنز به صورت سريالي ساخته شده بود كه هر شب از تلويزيون پخش ميشد و آقاي رضا عطاران به عنوان نويسنده اصلي با ما در اين سريال همكاري ميكردند. شايد برخي از مخاطبان از خودشان سؤال كنند كه چرا با توجه به اينكه آقاي رضا عطاران آن زمان بيشتر در بورس بودند كارگرداني سريال «زير آسمان شهر» را برعهده نداشتند و درعوض آقاي مهران غفوريان كارگردان بودند؟ در پاسخ به اين سؤال بايد بگويم كه آن زمان براي ما بحث نويسندگي آقاي رضا عطاران مهمتر از كارگرداني و حتي بازيگري ايشان بود. چون نويسندگي براي ما مهمتر از هر چيز ديگري بود، چراكه اين متن است كه حرف اصلي را ميزند. چون هنگامي كه متن قوي نباشد حتي اگر از بهترين كارگردان و بازيگران هم استفاده كنيد باز ضعف كار خودش را نشان خواهد داد اما هنگامي كه متن خوب در اختيار داشته باشيد مطمئن باشيد كه با يك كارگرداني خوب، مردم جذب كار خواهند شد. گويا آقاي عطاران براي نويسندگي زيرآسمان شهر آفريده شده بودند و متنهايي كه مينوشتند حتي يك دقيقه كم و زياد نداشت. من يادم ميآيد كه آقاي عطاران براي سري اول سريال زيرآسمان شهر 78 متن نوشت و من گفتم دو تا متن ديگر هم بنويس تا تعداد متنها به 80 تا برسد و ايشان گفتند ديگر نميتوانم بنويسم و اگر بنويسم حتماً مجبورم به متنها به اصطلاح آب ببندم و با توجه به اينكه، ايشان براي نوشتن متنها، دستمزد ميگرفتند اما باز هم راضي به اين كار نشدند.

اكبر عبدي در سري سوم «زير آسمان شهر» هنرش را به خوبي نشان نداد

تهيهكننده مجموعه «زير آسمان شهر» كه از اكبر عبدي براي سري سوم اين سريال استفاده كرده بود نسبت به سخنان عبدي كه همان زمان در تلويزيون گفته بود من از بازي كردن در اين سريال پشيمان هستم و از مردم بابت اين بازي عذرخواهي ميكنم در اين مصاحبه واكنش نشان داد و تأكيد كرد: من همچنان معتقدم كه آقاي اكبرعبدي، شخصيت والايي دارند و اميدوارم هميشه زنده و پابرجا باشند اما با توجه به اينكه ايشان آن زمان، نظرش را در مورد سريال زيرآسمان شهر اعلام و به اصطلاح ابراز پشيماني كرده بودند. من هم به عنوان تهيهكننده اين سريال بايد عرض كنم كه آقاي عبدي در سريال «زيرآسمان شهر 3» هنرش را به خوبي نشان نداد و آن فكري را كه ما نسبت به ايشان داشتيم در اين سريال محقق نشد و متأسفانه عبدي فقط به خاطر پول با سريال همكاري كرد و ما بيشترين دستمزد را به ايشان پرداخت ميكرديم اما آن انرژي و هنري كه از آقاي عبدي سراغ داشتيم را در سري سوم زيرآسمان شهر شاهد نبوديم وگرنه اين سري يكي از بهترين كارهاي تلويزيون ميشد.

ابراز پشيماني اكبر عبدي از بازي در«زيرآسمان شهر» منصفانه نبود

امير طالبي كاشاني ادامه داد: باوركنيد دستمزدي را كه ما با ايشان توافق كرده بوديم به گونهاي بود كه من يك قسط از تلويزيون ميگرفتم و دستمزد همه عوامل سريال را تسويه ميكردم و يك قسط ميگرفتم فقط براي پرداخت دستمزد آقاي عبدي! كه اين مبلغ در آن زمان، خيلي پول بود. ضمن اينكه قرار بود ايشان در 60 قسمت با ما همكاري كنند و دستمزد 60 قسمت را به عبدي داده بوديم اما ما در 45 قسمت بيشتر از ايشان استفاده نكرديم و بقيه سريال را بدون آقاي عبدي كار كرديم و خيلي منصفانه نبود كه ايشان همان زمان در تلويزيون از بازي در سريال زيرآسمان شهر ابراز پشيماني كنند! در حالي كه بايد راجع به دستمزد كلاني كه از سريال گرفته بودند هم به مردم توضيح ميدادند كه چه دستمزدي گرفتند. البته يكسري از مسائل وجود دارد كه نميشود همه آنان را گفت و رسانهاي كرد لذا بهتر است از اين موضوع گذر كنيم.

برنامه «قاصدك» و «قرار بيقراران» روي آنتن

طالبي كاشاني درباره كارهاي ديگرش با بيان اينكه برنامهاي به نام «قاصدك» داريم كه مربوط به بنياد شهيد است و يك برنامه مجري محور محسوب ميشود كه خانم شيرين صمدي آن را اجرا ميكند و روزهاي شنبه از شبكه يك پخش ميشود ادامه داد: ما در اين برنامه سعي ميكنيم با آدمهاي موفق گفتوگوهايي داشته باشيم. ضمن اينكه تا الان قريب به 10 قسمت آن پخش شده است اما كل تعداد اين برنامه 52 قسمت است كه من در اين برنامه، مجري طرح و مديريت توليد كار را برعهده دارم. برنامه بعدي ما، به نام «قرار بيقراران» است كه اين برنامه روزهاي جمعه قبل از اذان ظهر از شبكه يك پخش ميشود كه مجري آن را اميرحسين مدرس برعهده دارد و اين برنامه هم 52 قسمت است كه تا الان نزديك به 36 قسمت آن از تلويزيون پخش شده است كه در لابهلاي اين برنامه، يكسري آيتمهاي خاص هم پخش ميشود. در اين برنامه نيز گفتوگوهايي با آدمهاي خاص ضبط شده كه پخش ميشود.

تاكنون برنامهاي به سختي «دستپخت» نداشتم / دنياي آشپزي بيانتهاست

از امير طالبي كاشاني در مورد برنامه موفق و پر بيننده «دستپخت» كه امسال به عنوان پُرمخاطبترين برنامه تلويزيوني شناخته شده پرسيدم كه وي با خرسندي از اين موفقيت يادآور شد: برنامه آشپزي «دستپخت» يك كار بسيار بزرگي است و من تا كنون هيچ كاري به سختي اين برنامه نداشتم! شما تصور كنيد از صبح كه ضبط اين برنامه با شش دوربين شروع ميشود، 9 نفر شركتكننده وارد استوديو ميشوند كه بايد اين 9 نفر به مدت 10 روز كنار هم به رقابت آشپزي بپردازند و بعد كه كار آنان بعد از 10 روز به اتمام رسيد يك گروه 9 نفره ديگر براي 10 روز در برنامه حضور دارند و باز دوباره اين كار تكرار ميشود. بنابراين ما در اين برنامه با آدمهاي زيادي روبهرو هستيم. ضمن اينكه ما تعداد زيادي غذا در ايران داريم و درصدديم با اين برنامه، اين غذاها را به هموطنانمان آموزش دهيم و اعلام كنيم كه دنياي غذا، دنياي بسيارگستردهاي است كه انتهايي نخواهد داشت.

«دستپخت» به لحاظ جذب مخاطب از«خندوانه» جلوتر است

طالبي كاشاني ادامه داد: ما براي ضبط برنامه «دستپخت» نزديك به 80 نفر عوامل در اختيار داريم كه از صبح تا شب حضور دارند. باور كنيد روزهايي وجود دارد كه ما بايد در برنامه «دستپخت» پنج نوع غذا بپزيم و اين مسابقه هر چه جلوتر ميرود به لحاظ پخت غذا نيز سختتر ميشود. ضمن اينكه تهيه و تدارك صحنه مثل فراهم كردن موارد مورد نياز پخت و پز و آشپزي مثل گوشت، مرغ، حبوبات، سبزي، ادويه و دهها موارد ديگر، كار بسيار سختي است و اگر يك وسيله يا يك مواد خوراكي روي يكي از ميزهاي 9 شركتكننده كم باشد ما مجبور ميشويم برنامه را دوباره تكرار كنيم. البته ما همه سختي اين برنامه را به جان و دل ميخريم به اين اميد كه مردم از برنامه راضي باشند و پربيننده بودن اين برنامه نشان ميدهد كه خدا را شكر، مردم تا الان از برنامه راضي بودند و اميدواريم تا آخر هم برنامه ما را تماشا كنند. اين درحالي است كه هم اكنون برنامه «دستپخت» بعد از پخش بيش از 100 قسمت، پر بينندهترين برنامه تلويزيوني امسال لقب گرفته است و الان بين برنامه «دستپخت» و برنامه «خندوانه» يك رقابت نزديك و به اصطلاح مويي وجود دارد. البته طبق آمار، دستپخت از برنامه خندوانه به لحاظ جذب مخاطب، جلوتر است و دليلش هم اين است كه ما همواره در تلاش هستيم هميشه خاص باشيم و كارهاي خاص انجام دهيم.

سرآشپزهاي «دستپخت» رزومههاي معتبري دارند

اين تهيهكننده تلويزيون در مورد انتخاب سرآشپزان اين برنامه كه به عنوان داوران برنامه حضور دارند، گفت: داوران اين برنامه تماماً داراي مدارك بينالمللي هستند و بايد مدرك آنان به گونهاي باشد كه اگر مثلاً سرآشپز معروف فلان هتلي در برنامه ما شركت كرد، اين داوران قادر به داوري كار او باشند. مثلاً ما در ميان داوران خودمان آقاي «سامان گلريز» را داريم كه مدتي قبل كشور سوئيس از ايشان دعوت كرد كه او غذاهايي را كه با انار ايراني طبخ ميشود به مدت يك هفته به آنان آموزش بدهد. لذا همه سرآشپزهايي كه در برنامه «دستپخت» حضور دارند داراي رزومه كاري معتبري هستند. البته اين داوران از ميان بيش از 30 نفر از آشپزهاي بينالمللي انتخاب شدهاند.

فرانسوا حسين سرآشپز فرانسوي

وي درباره انتخاب سرآشپز فرانسوي برنامه «دستپخت» به نام فرانسوا حسين گفت: ما براي اين برنامه مجبور بوديم حتماً يك سرآشپز بينالمللي خارجي داشته باشيم كه نسبت به همه سرتر باشد بنابراين به پيشنهاد آقاي سامان گلريز كه ايشان جزو طراحان اصلي برنامه «دستپخت» هستند ما آقاي فرانسوا حسين فرانسوي كه مسلمان هستند را انتخاب كرديم. البته مدارك ايشان را ديديم و از ايشان تست گرفتيم و ديديم كه آقاي فرانسوا حسين همان كسي است كه ما به آن نياز داريم. ضمن اينكه همسر ايشان هم ايراني هستند و در حال حاضر هم در ايران زندگي ميكنند. اين درحالي است كه ايشان داراي روحياتي است كه با ما هماهنگ است و ضمن اينكه آدم زحمتكشي است كه هيچ ادعايي هم ندارد.

حضور يك سرآشپز مكزيكي در برنامه «دستپخت»

امير طالبي كاشاني البته از جذب يك سرآشپز مكزيكي براي حضور در اين برنامه در آينده نزديك خبر داد و در اين مورد اظهار داشت: به زودي يك سرآشپز مكزيكي وارد برنامه دستپخت خواهد شد تا در كنار آقاي فرانسوا حسين قرار بگيرد. ايشان هم مسلمان هستند، چراكه يكي از شرايط اصلي ما براي حضور در برنامه «دستپخت» مسلمان بودن است.

او در مورد انتخاب شركتكنندگان برنامه دستپخت گفت: پيش از اين شركتكنندگان برنامه دستپخت توسط دانشگاه عملي كاربردي هما تست گرفته ميشدند و آنان بودند كه شركتكنندگان را انتخاب ميكردند اما مدتي است كه ما خودمان بعد از تست گرفتن، افراد شركتكننده را انتخاب ميكنيم. درحال حاضر خانمي به نام مهديه بختياري از سوئد خواستار حضور در اين برنامه به عنوان شركتكننده شده كه به زودي به ايران خواهد آمد.

«دستپخت» تا نوروز 96 ادامه خواهد داشت

كاشاني در مورد تعداد ضبط و پخش برنامه «دستپخت» افزود: تاكنون قريب به 104 قسمت از اين برنامه از شبكه يك پخش شده است و اين برنامه تا نوروز 96 كه فينال فيناليستها را ضبط خواهيم كرد ادامه خواهد داشت.

در ماه مبارك رمضان «دستپخت» پخش نميشود

او با بيان اينكه ساعت پخش برنامه «دستپخت» هر روز و قبل از اذان مغرب است خبر داد كه اين برنامه در ايام ماه مبارك رمضان پخش نخواهد شد.

هزينه توليد سنگين است

امير طالبي از شركت سامسونگ و شركت دنون فرانسه به عنوان اسپانسرهاي برنامه دستپخت ياد كرد و گفت: درحالي ما مبادرت به ضبط اين برنامه ميكنيم كه واقعاً هزينههاي توليد ما خيلي سنگين است. ما روزانه فقط مبالغ زيادي را براي خريد مواد غذايي هزينه ميكنيم كه اين مبلغ به غير از ديگر هزينههاي برنامه است.

غذاهاي تهيه شده به خانه سالمندان هديه ميشوند

از وي پرسيديم شايد يكي از سؤالهايي كه هميشه براي مخاطبان وجود دارد اين است كه اين همه غذايي كه در برنامه دستپخت تهيه ميشود سرآخر چه ميشود و او جواب داد: زماني كه اين غذاها آماده ميشوند ما اجازه نميدهيم اين غذاهايي كه با هزينههاي زيادي هم تهيه ميشوند حيف و ميل يا دور ريخته شوند لذا براي جلوگيري از اين موضوع ما با يكي از خانههاي سالمندان شهر تهران هماهنگ كرديم تا تمام غذاهايي كه در اين برنامه تهيه ميشوند را براي آنان ارسال كنيم. البته اين غذاها قبل از اينكه به خانه سالمندان بروند به دليل اينكه در برنامه دستپخت به خاطركمبود وقت نيمپز ميشوند ما دوباره آنها را ميپزيم و هنگامي كه آماده شد براي خانه سالمندان ارسال ميكنيم.

اتوبان كرج و استوديوي «دستپخت»

طالبي كاشاني در مورد استوديوي برنامه دستپخت هم يادآوري كرد: ما براي ساخت استوديو اين برنامه، ترجيح داديم مكاني خوش آب و هوا و به دور از ترافيك داخل تهران را انتخاب كنيم و به همين جهت، استوديو را در اتوبان كرج و در جايي به نام صنايع آموزشي كه متعلق به آموزش و پرورش است انتخاب كرديم و از همين جا هم از مهندس معصومي، مديرعامل صنايع آموزشي كمال تشكر را داريم. ضمن اينكه امسال قرار شده است يكسري از جوايز برنامه «دستپخت» را صنايع آموزشي تقبل كند.

جوايز برنامه بلافاصله ارسال ميشود

مدير توليد برنامه دستپخت با اشاره به جوايز برندگان اين برنامه گفت: اهداي جوايز برعهده شركت سامسونگ است و اين برنامه مثل ديگر مسابقات نيست كه برندگان براي دريافت جوايز خود از اين ساختمان به آن ساختمان صدا و سيما مراجعه كنند بلكه ما هيچ تعللي در پرداخت جوايز نداريم و برندگان اين برنامه بلافاصله جوايز خود را در منزل دريافت خواهند كرد.

از او در مورد جديدترين كارش پرسيدم و پاسخ داد: هم اكنون مشغول پيش توليد يك فيلم 90 دقيقهاي داستاني با موضوع ارتش هستيم و با توجه به اينكه در ماه رمضان برنامه دستپخت، پخش نخواهد شد لذا درصدديم تا اين فيلم را در اين فاصله توليد كنيم كه شركت شميم گستر، مجري و توليدكننده اين فيلم خواهد بود.

اسپانسر در كارهاي نمايشي بلاي جان داستان است

به عنوان حُسن ختام اين گفتوگوي صميمانه كه بيش از يك ساعت به طول انجاميد از او در مورد تغيير مديريت صدا وسيما پرسيدم و طالبي گفت: متأسفانه يكي از مشكلهاي مهم صداوسيما بحث كمبود بودجه است و به همين دليل است كه توليد بسياري از برنامهها و به ويژه سريالها در انتظار بودجه هستند يا اينكه بايد به دنبال اسپانسر باشند اما در به كارگيري از اسپانسر به ويژه در كارهاي نمايشي يك اشكال عمده وجود دارد و آن اين است كه چون بايد نام و محصولات اسپانسر در كارها لحاظ شود اين مورد موضوع داستان را تحتالشعاع خود قرار ميدهد و فيلمنامهنويس و كارگردان بايد روال داستان را به گونهاي تنظيم كنند تا خواستههاي اسپانسر در فيلم و سريال ديده شود و همين جاست كه ضربه اصلي بر پيكره داستان وارد ميشود اما اميدوارم مديريت جديد صداوسيما در بحث تأمين بودجه براي توليد كارها، كوشاتر عمل كنند، به طوري كه ما شاهد گشايشي در اين موضوع باشيم و ديگر نيازي براي سريالسازي و توليد برنامهها به گرفتن اسپانسر نباشد.

بسياري از هنرمندان از تلويزيون طلبكارند

وي به طلبكاري بسياري از هنرمندان از تلويزيون اشاره كرد و گفت: هم اكنون هنرمندان زيادي وجود دارند كه از تلويزيون طلبكار هستند و با وجودي كه سالها قبل كاري را انجام دادند اما هنوز دستمزدشان را دريافت نكردهاند. متأسفانه اين موارد، آثار بدي روي كار هنر و هنرمند به جا خواهد گذاشت در حالي كه بايد فكر و ذهن هنرمند در خلق هنري آزاد باشد و اميدوارم آقاي علي عسگري رئيس جديد رسانه ملي، نگاه نو و تازهاي به اين رسانه داشته باشند و بتوانند مشكلات اين سازمان را حل و فصل كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار