کد خبر: 788620
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
در پی حکم دادگاه تجدیدنظر بحرین و افزایش مجازات حبس شیخ علی سلمان، دبیرکل جنبش الوفاق، مردم بحرین در سراسر کشور تظاهرات کردند.
پرس تی وی: به گزارش سایت مرات بحرین صدها بحرینی‌ در منامه، پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواستار آزادی شیخ سلمان شدند.

از سوی دیگر با وجود منع آمد و شد در منطقۀ سار در غرب منامه، معترضین به خیابان‌ها رفتند و ضمن سر دادن شعارهای اعتراض‌آمیز پرچم انگلیس را که از حامیان رژیم آل‌خلیفه است، به آتش کشیدند.

تظاهرات اعتراضی بحرینی‌ها در مناطق بلاد قدیم و المعامیر در جنوب پایتخت نیز برقرار بود و نیروهای امنیتی بحرین برای سرکوب معترضان در المعامیر به سوی آن‎ها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

شامگاه دوشنبه (10 خرداد) مناطق بوری، عالی، کرزکان و المرخ نیز صحنۀ تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیزی بود که مردم بحرین در آن‌ها خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی و در رأس آن‌ها شیخ علی سلمان، رهبر انقلابیون شدند.

دادگاه تجدید نظر بحرین روز دوشنبه حبس شیخ علی سلمان را از 4 سال به 9 سال افزایش داد.

 حزب الوفاق این حکم را غیرقابل توجیه و تحریک‌آمیز خواند و اعلام کرد این اقدامِ منامه، تمامی فرصت‌ها برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور را از بین می‌برد.

شیخ سلمان در ماه دسامبر 2014 (دی ماه 1393) بعد از چند سخنرانی صلح آمیز در مخالفت با سیاست‌های آل خلیفه دستگیر و سپس در اوایل تیرماه سال 1394 به اتهام آن چه اهانت به وزارت کشور بحرین و تحریک مردم این کشور برای قانون شکنی و تغییر نظام حاکم عنوان شد، به چهار سال زندان محکوم شد.

دادگاه فرجام خواهی شیخ سلمان در تاریخ 24 فروردین 1395 برگزار شد و دادگاه استیناف بحرین صدور حکم نهایی را به 30 می (10 خرداد) موکول کرد.

دبیر کل گروه اصلی سیاسی مخالف با رژیم حاکم بحرین (جمعیت الوفاق) در دهۀ 1990 از این کشور تبعید شده بود، در سال 2001 به کشور خود بازگشت. وی به عنوان رهبر الوفاق در جریان اعتراضات سال 2011 در بحرین نقشی فعال داشت و به رهبری حرکت اصلاح طلبانه در این کشور ادامه داد.

پیشتر دیده‌بان حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل و برخی دیگر از سازمان‌های بین‌المللیِ فعال در زمینۀ حقوق بشر محاکمۀ شیخ سلمان را فاقد معیارهای بین المللی دانسته و بازداشت وی را غیرقانونی اعلام کردند.

بحرین از حدود 5 سال پیش صحنه انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و همچنین روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما این درخواست‌ها با سرکوب رژیم آل خلیفه مواجه شده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و از این رژیم خواسته‌اند برای اجرای اصلاحات در نظام سیاسی بحرین اقدام کند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جا گذاشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار