کد خبر: 788306
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
همه تقابل های روسیه و ولز؛
ولز که لقب اژدهای سرخ را یدک می کشد، به عنوان شگفتی ساز یورو در فرانسه حاضر شده است، می خواهد طلسم نبردن روسیه را بشکند و اولین برد رسمی تاریخ خود را با صعود از گروه دوم یورو 2016 جشن بگیرد.
دیدار دو تیم روسیه و ولز در گروه B در یازدهمین روز دور گروهی یورو 2016 برگزار می شود و احتمال دارد که برای تعیین تیم صعود کننده از حساسیت بالایی برخوردار باشد.

 روسیه تا کنون به ولز نباخته اما آیا دوباره سناریوی دیدارهای قبل دو تیم تکرار خواهد شد؟ یا تزارها در سرزمین مد و موسیقی اولین باخت خود را برابر ولز شگفتی ساز تجربه خواهند کرد؟
جالب این که شوروی سابق 5 بازی برابر ولز انجام داده بود که حاصل ثبت 2 پیروزی به کام شوروی و یک برد برای ولز بوده است. آن هم در شرایطی که 7 گل شوروی زده و 3 گل ولز.

جدول همه تقابل های ولز و روسیه

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

روسیه

4

3

1

-

6

ولز

4

-

1

3

2


* تقابل در جام ملت های اروپا

تا پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ولز هیچگاه در مراحل انتخابی و نهایی جام ملتهای اروپا با این تیم روبرو نشد. پس از فروپاشی، تیم روسیه تنها در مرحله پلی آف برای راهیابی یک تیم به مرحله گروهی انتخابی یورو 2004 با ولز در دو دیدار رفت و برگشت دیدار کرد و موفق شد با تک گل وادیم اوسیف در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 1-0 پیروز شد و صعود کرد.

جدول همه تقابل های ولز و روسیه در مسابقات انتخابی و نهایی جام ملت های اروپا

تیم

مرحله انتخابی

مرحله نهایی

بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

روسیه

2

1

1

-

1

-

-

-

-

-

ولز

2

-

1

1

-

-

-

-

-

-


* بهترین و آخرین برد دو تیم

روس ها در بازی برگشت انتخابی جام جهانی 2014 موفق به شکست 3-1 ولز شدند. ولز هم که در 4 تقابل دو تیم هیچ بردی کسب نکرده و در واقع آخرین و تنها برد ولز مقابل شوروی به 27 اکتبر 1965 (5 ابان 1344) در مرحله انتخابی جام جهانی 1966 برمی گردد که 2-1 به ثبت رسید. البته با توجه به صعود زودهنگام شوروی به مرحله بعد این دیدار حکم تشریفاتی داشت.


* بهترین گلزن دو تیم در دیدارهای رو در روی رسمی

رومن پاولیوچنکو با زدن 2 گل به ولز برترین گلزن تقابل های رو در روی دو تیم است. در ولز هم بازیکن بیش از یک گله دیده نمی شود.


* 4 تقابل آخر روسیه و ولز:

* روسیه 0 - 0 ولز (انتخابی یورو 2004)

* ولز 0 - 1 روسیه (انتخابی یورو 2004)

* روسیه 2 - 1 ولز (انتخابی جام جهانی 2010)

* ولز 1 - 3 روسیه (انتخابی جام جهانی 2010)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار