کد خبر: 788291
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
روحاني:
رئیس‌جمهور در جمع مردم آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز مسئله اصلی کشور اشتغال جوانان و رونق اقتصادی است، گفت: قدم به قدم درحال حرکت به سمت شرایط قبل از تحریم هستیم و به حول قوه الهی امسال، دارای رشد اقتصادی مناسب خواهیم بود.
جوان آنلاين: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در ورزشگاه تختی ارومیه در اجتماع مردم آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سرزمین ایران به‌ویژه در خطه‌های مرزی و آذربایجان‌غربی‌ همواره شاهد افتخارآفرینی‌های مردم دلاور این سرزمین بوده‌ایم، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی حراست از مرز‌ها را با 3 کشور همسایه در طول این 37 به‌خوبی انجام داده است، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه امروز که منطقه را نا امنی فراگرفته درحالی‌که ایران ما سراسر امنیت و ثبات و نشاط است. 

رئیس‌جمهور ضمن اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای اتحاد و اعتماد خود را نسبت به مجریان دولت نشان دادند، افزود: مردم ایران 2 انتخابات بزرگ را پشت سر گذاشتند. انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ حضور شکوهمند مردم در این 2 انتخابات و به‌ویژه در منطقه آذربایجان‌غربی نشانگر اعتماد مردم به مجریان کشور در انتخابات و وجود رقابت سالم در انتخابات در سرزمین ماست. اگر اعتماد به مجریان نباشد و اگر رقابت سالم نباشد، بی‌تردید انتخابات شکوهمند هم نخواهد بود. 

وی ادامه داد: مردم ما با 62 درصد به‌طور متوسط در سطح کشور و 66 درصد در آذربایجان‌غربی پای صندوق انتخابات آمدند. این حضور به این معنی است که مردم اگرچه یکصدایی را نمی‌پسندند در عین حال حاکمیت واحد ملی سراسر کشور را فرار گرفته است. بنابراین مردم ایران در این انتخابات شکوهمند آری‌هایی گفتند و نه‌هایی در این انتخابات اعلام کردند، شبیه انتخابات سال 92.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: آری مردم ما در این انتخابات به این بود که خواهان بهبهود معیشت‌اند، آری مردم به این بود که خواهان هم‌صدایی و وحدت مسئولان برای توسعه و رونق اقتصادی ایران اسلامی هستند. آری مردم به این بود که مردم در این سرزمین دنبال فرهنگ و هویت اسلامی و فرهنگ و هویت ملی هستند.

وی تصریح کرد: نه مردم به خشونت بود؛ نه مردم به افراطی‌گری بود، نه به این بود که در این سرزمین خواهان رشد و ترقی هستیم نه شعارهای بی‌محابایی که رابطه مردم را با جهانیان با شکاف مواجه کند. این هنر نیست که به‌گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان خودمان در سراسر جهان را علیه خودمان متحد کنیم و رقبای خود را علیه خود متحد کنیم؛ حتی شرایطی را فراهم کنیم که کشورهایی که به‌طور سنتی سال‌ها با ما سابقه دوستی داشتند، در شورای امنیت سازمان ملل در کنار خصم ما، آمریکا، دست به تحریم ملت بزرگ ایران بزنند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: دنیای سیاست،‌ دنیای عرصه امتیازدادن نیست. دنیای عرصه امتیاز گرفتن و شرایط مناسب برای مردم، کار مردم، اشتغال مردم و حرکت مردم به سمت تعالی است. چرا کاری کنیم که مردم ما از حقوق مسلم خودشان، محروم بمانند؟ چرا استانی مثل آذربایجان‌غربی، با این همه عظمت و شکوه و همسایگی با 3 کشور بزرگ عراق، ترکیه و آذربایجان که دروازه ایران به اروپا و غرب است، جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی ما از پسر و دختر نگران کار و اشتغال باشند؟ چرا در دورانی که آن همه وفور درآمد نفتی بود، زمانی که نفت 147 دلار فروخته می‌شد، سالی بیش از 80 میلیارد دلار صرف کالای وارداتی در کشور شد؟ برای مردم اشتغال درست نشد، راه رونق اقتصادی برای کشور فراهم نشد.

وی بیان کرد: مردم ما در این مقطع تاریخی به فکر آن هستند که راه و مسیر برای صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه و کشورهای جهان گشوده شود. نخستین قدمی که دولت یازدهم برداشت، این بود که دروازه‌هایی که دشمن به روی ملت ایران بسته بود و راه صادرات و راه رونق اقتصادی را با تحریم سد کرده‌ بود، با برداشتن تحریم، راه برای فعالیت مردم گشوده شود. این قدم به حول قوه الهی برداشته شده است. 

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: ما امروز دارای شرایطی هستیم که می‌بینید شرکت‌ها و کشورهای مختلف‌ به‌‌صورت مداوم در رفت و آمد با کشور ایران هستند، ما در همین ماه‌های اولیه‌ی برداشته‌شدن تحریم، شاهد نخستین قدم‌های سرمایه‌گذاری در کشور ایران هستیم. 

وی ادامه داد: مردم ما به‌خوبی آگاه هستند که برای اینکه قدم‌های لازم را برای حرکت اقتصادی در این کشور برداریم، گرچه نیازمند به زمان هستیم اما در عین حال در همین قدم‌های اولیه، شما می‌بینید که کشورهای دیگری که در سال‌های گذشته سهم ما را از نفت و میعانات گازی در دنیا گرفته بودند و ما را تحریم کرده بودند، امروز قدم به قدم درحال حرکت به سمت شرایط قبل از تحریم هستیم. ما به حول قوه الهی امسال، دارای رشد اقتصادی مناسب خواهیم بود. 

رئیس‌جمهور افزود: شما اگر در این کشور به فکر اشتغال جوانانمان به‌عنوان مهم‌ترین هدف دولت و ملت هستیم و اگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی با رای خود پای صندوق به نمایندگان خواستید که ملت و دولت و دولت و مجلس و قوای سه‌گانه همه دست به دست هم دهیم برای اینکه اهداف مردم و اهداف ملی را به ثمر بنشانیم. امروز روزی نیست که به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم. مردم نمی‌خواهند این جناح و آن جناح به مسئله دسته دوم و سوم بپردازند. امروز مسئله اصلی کشور رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما میخواهیم جوانان عزیز در مسیر اشتغال و کشور در مسیر رونق و تحول قرار گیرد، اول باید تنش‌زایی داخلی داشته باشیم. برای مسائلی نه‌چندان مهم رو در روی هم نیاستیم بلکه کنار هم بوده و منسجم باشیم. 

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: دولت یازدهم اجازه نخواهد داد در یک کشور اسلامی که همه ایرانی و برادر هستیم، فرقی بین ترک و کرد گذاشته شود. فارس‌زبان و ترک‌زبان، کرد‌زبان و همه ما، شاخه‌های یک درخت تنومند به نام ایران اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون در یک نقطه عطف تاریخی قرار گرفتیم، گفت: اکنون توانسته‌ایم توطئه‌های صهیونیسم و استکبار را خنثی کرده و پشت سر بگذاریم و از پیچ تاریخی عبور کردیم. امروز شما شاهدید که در این کشور به حول قوه الهی به بهترین صورت، امنیت و ثبات برقرار است در شرایطی که همه اطراف ما را نا امنی و اختلافات و کشتار و افراطی‌گری گرفته است. 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه ایران سرزمین وحدت و برادری همه اقوام است، اظهار داشت: آذربایجان غربی همواره سنبل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و سنی و اقوام بوده و امروز بهتر از روزهای گذشته خواهد بود.

وی افزود: آذربایجان‌غربی باید پایانه روابط اقتصادی با همسایگان و مرزهایش نماد رونق اقتصادی باشد و من اعلام می‌کنم دولت یازدهم مصمم است روابط مرزی و مرزهای آذربایجان غربی از تمرچین تا بازرگان و پلدشت را رونق اقتصادی ببخشد. همچنین برای صادرات محصولات کشاورزی از منطقه، تشویق‌های مختلفی در نظر گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امسال 15 هزار هکتار اراضی استان به سیستم آبیاری مدرن تجهیز خواهد شد، خاطرنشان کرد: امسال از ناحیه اجرای طرح‌های کشاورزی در آذربایجان غربی برای 12‌هزار نفر به صورت مستقیم و برای هزاران نفر دیگر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح‌های دولت برای احیاء دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: این دریاچه، نگین آذربایجان غربی است. در نخستین جلسه دولت یازدهم براساس قول خود، احیای دریاچه ارومیه را مطرح کردم، اگر در طول این 3 سال برنامه‌های دولت یازدهم کارساز نبود، تراز دریاچه بیش از 120 سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: به همت مسئولان و مردم سطح آب دریاچه ارومیه بالاتر از سال 92 و شرایط آن به سمت تثبیت است و به همین منوال ادامه خواهیم داد تا وضعیت آن بهتر از قبل شود. به این باور رسیده‌ایم که دریاچه ارومیه توان احیاء شدن را دارد. برای نسل آینده بنویسید که دریاچه ارومیه به دست مردم آذربایجان احیاء شد. آب دریاچه نسبت به سال گذشته در همین روز 46 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده و به این روند ادامه می‌دهیم تا به احیای کامل دریاچه دست پیدا کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امنیت ایران و استان آذربایجان‌غربی در سایه اتحاد و توسعه است، تاکید کرد: عامل اصلی امنیت در کشورمان، وحدت و همدلی در زیر سایه پرچم ایران اسلامی، ولایت فقیه، رهبری معظم انقلاب و فرهنگ بلند ملت ایران است. همه باید بدانیم که تمام اقوام ایرانی و پیروان تمام ادیان و مذاهب در زیر یک پرچم واحد قرار دارند و اختلاف افکنی در کشور جایی ندارد؛ نباید کسی به فکر ایجاد شکاف بین پیروان مذاهب مختلف و اقوام مختلف از جمله ترک و کرد باشد چراکه همه ما ایرانیان مسلمان فداکار برای ایران اسلامی هستیم و خواهیم بود.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
عبد
|
-
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
1
1
نه مردم به خشونت بود؛ نه مردم به افراطی‌گری بود، نه به این بود که در این سرزمین خواهان رشد و ترقی هستیم نه شعارهای بی‌محابایی که رابطه مردم را با جهانیان با شکاف مواجه کند.
آقای روحانی دیگه داری ... زیاد به هم می بافی و این هم از کهولت سن شماست ان شاالله نه اصلی را مردم در انتخابات سال آینده به شما و حزبتان خواهند گفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
1
1
رئیس جمهور های ما هر کدام مانند گرامافون در یک نکته دچار گیر می شوند مانند خاتمی وگفتمان تمدن و احمدی بگم بگم و روحانی برجام واقتضاد . هیچ کدام هم هیچ کاری از دستشان بر نیامد وملت هر روز فقیر تر شدند. چون طبق دستور استکبار اقتصاد باید بدست عوامل سیاسی از بین برود مانند احتکار مسکن بوسیله بانک ها و قاچاق دولتی وانحصارات دولتی و0000
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
1
1
آقای روحانی اگر علیرغم نا امنی منطقه ، کشور ما امنیت دارد از درسی است که دشمنان از دفاع مقدس گرفته اند نه از لبخند دولت شما به دشمنان ! آیه : و اعدوا لهم مااستطتم من قوه و ... که در آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز درج شده به ما می فرماید که در حد توان باید از امکانات نظامی روز برخوردار باشید تا دشمنان از شما بترسند . » این همان سیاست بازدارندگی است که طی مدت بعد از انقلاب دنبال شده و دشمنان را از خیال حمله به ایران اسلامی باز داشته و گرنه آمریکا اگر توان حمله به ایران را داشت نه تعارف می کرد و نه دلش به حال مردم می سوخت . اینقدر برجام برجام نگویید !! دیدیم که با برجام نه تحریمی لغو شد و نه از دشمنی کاسته شد بلکه هم تحریم ها افزایش یافت و هم به اموالمان دستبرد زدند .
این سخنان شما که گفته اید : « دولت یازدهم اجازه نخواهد داد در یک کشور اسلامی که همه ایرانی و برادر هستیم، فرقی بین ترک و کرد گذاشته شود. » به نحوی تحریک آمیز و وجود این تبعیض را به ذهن مخاطب القاء می نماید . خواهش می کنیم بجای این سخنان به وظایف قانونی خود عمل کنید دارد رمان چهار ساله شما به پایان می رسد ولی ما فقط خلف وعده از شما می شنویم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
1
1
آقای روحانی !!
تا کی بنا هست این شعارها بدین؟؟؟
ای مسئول دولت ..."تدبیر و امید".....
حالا دیگه عمل کنید .........
خجالت هم خوب چیزی والا.......
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
دستور عملیاتی ساده دلواپسان در برابر دولت
"بازگشت به قدرت به هر قیمت" ؛ این خلاصه استراتژی جریان بازمانده از دولت است تا بتوانند بار دیگر در نیمه سال 96 قوه مجریه را به دست بگیرند.
آنها اما راه سختی در پیش دارند و سختی راه شان، دو دلیل عمده دارد: یکی کارنامه نابهنجارشان در آن 8 سالی است که در رأس دولت بودند و دیگری، اقدامات زیربنایی دولت روحانی است که هر چند افتان و خیزان، رو به سمت اصلاح تدریجی امور دارد.
جریان دلواپس، برای عبور از این دو مانع، یک دستور عملیاتی ساده دارد: "هر کاری که دولت روحانی انجام داد،بدون توجه به خوب و بدش، تخریبش کن."
اگر برجام به نتیجه رسید، بگو که برجام خیانت بود و اگر به نتیجه نرسید، بگو پس چه شد نتیجه این همه مذاکره.
اگر روحانی به اروپا رفت ، بگو چرا اولویت سیاست خارجی اش با منطقه نیست و اگر توسعه روابط با منطقه را در دستور کار قرار داد، بگو چرا روابط با غرب همچنان متشنج است؟
اگر قرارداد خرید هواپیما منعقد کرد، بگو هواپیما می خواهیم چه کار و اگر توافق نشد، بگو پس چه شد نوسازی ناوگان هوایی کشور؟
اگر پرداخت یارانه ها را ادامه دهد، بگو چرا بر خلاف مصوبه مجلس همچنان به اقشار پردرآمد یارانه می دهند و اگر یارانه پردرامدها قطع شد، بگو چرا توریع یارانه ناعادلانه شد؟
اگر صادرات نفت ایران افزایش نیابد، بگو چرا برغم برجام، نفت مان را نمی خرند و اگر افزایش یافت، بگو چرا خام فروشی می کنید؟
خلاصه آن که مهم نیست دولت چه می کند و کارش اساساً درست است یا غلط؛ مهم این است که هر چه کرد، کاری غلط معرفی شود و تخریب شود.
رسانه های متعلق به جریان تخریب هم که از بیت المال ارتزاق می کنند پر شمارند و عهده دار در بوق و کرنا کردن این ایرادات بنی اسرائیلی.
این روش، دو فایده برای جناج تخریب دارد:
اول این که با این بازی، فرار به جلو می کنند و خود را از پاسخگویی در قبال عملکرد 8 ساله و درآمد 700 میلیارد دلاری کشور در آن سال ها معاف می کنند، کما این که تا کنون نیز حتی به مدت 8 دقیقه درباره آن 8 سال پاسخگو نبوده اند!
دومین نفع شان هم این است که دستاوردهای دولت روحانی، مانند آغاز لغو تحریم ها، بازگشت تدریجی سرمایه گذاران خارجی به کشور، توسعه میدان های نفتی و گازی، شروع نوسازی صنایع و ... به محاق می رود و دولت ناگزیر می شود بخشی از توانش را به جای پرداختن به امور جاری ،صرف خنثی سازی حملات و توضیح واضحات بکند و مثلاً رئیس جمهور مجبور شود توضیح دهد که هواپیما، وسیله خوبی است و کشور به این وسیله نقلیه نیاز دارد.
البته این نوشتار هرگز به معنای بی اشکال بودن عملکرد دولت نیست که اگر نیک بنگریم، نقدهای متعددی بر آن وارد است ولی دو نکته در این میان وجود دارد:
اول این که هدف جریان تخریب، نقد و اصلاح نیست ، بلکه خلط حق و باطل است و تخریب دولتی که با چنگ و دندان توانسته است کشور را از حرکت به سمت جنگ و تشدید تحریم ها برهاند و اگر هیچ کار دیگری هم جز این نکند، همین که ناجی کشور از جنگ و تحریم بوده است، کاری است کارستان و ای بسا اگر دولت مورد نظر دلواپسان رأس کار بود، اکنون سخن از برنامه نفت در برابر غذا بود.
و دومین نکته نیز این است که مدعیان و تخریب‌گران، همان گونه که امروز دولت را تخریب می کنند، وقتی خودشان در دولت بودند، از آن جایگاه، کشور را تخریب می کردند و اگر منصفانه و بدون حب و بغض سیاسی نیز بخواهیم مقایسه و قضاوت کنیم، دولت کنونی، بیشتر در مسیر صلاح کشور است تا دولت قبلی که هنوز هم که هنوز است، احساس طلبکاری دارد و می خواهد برای وصول طلبش بار دیگر بازگردد!
آقای احمدی نژاد در تمام ۸ سال دولت خود ،روزی نبود که شعار ولایتمداری سر ندهد ! اما فقط در شعار ! دولت دهم وقتی احمدی نژاد ،جناب مشایی را به سِمَت معاون اولی خود منصوب کرد ،رهبر انقلاب در اقدامی بیسابقه طی نامه ای به احمدی نژاد دستور عزل جناب مشایی را دادند.‌ اما احمدی نژاد چه کرد ؟! .توقع میرفت احمدی نژاد صراحتا طی نامه ای ،دستور عزل مشایی را صادر می کرد. اما حتی این کار را هم برای حفظ ظاهر نکرد ! بلکه مشایی خودش طی نامه ای اعلام استعفا نمود !

احمدی نژاد تصمیم به عزل وزیر اطلاعات وقت جناب مصلحی میگیرد . رهبری صراحتا خواستار ابقای مصلحی هستند . احمدی نژاد برای تقابل با رهبری و عدم اجرای دستور ایشان ،یازده روز خود را خانه نشین می کند. در این مدت خانه نشینی موقتش ،کسانی مانند آیات جنتی و یزدی به دیدارش میروند و از او میخواهند به سر کار برگردد ! اما او همچنان مصرانه خواستار عزل مصلحی میباشد ! احمدی نژاد پس از یازده روز و در کمال جسارت به سر کار بر میگردد!!!

: روحانی چه می کند؟؟؟:
نمونه واضحش انتقادات رهبری در روز اول عید نسبت به دولت و شخص ریاست جمهوری است. دکتر روحانی هیچوقت شعار ولایتمداری علنا نداده است اما در روز هشتم عید گفت صراحتا میگویم دولت موظف به تبعیت از دستورات رهبری است و عینا آن ها را انجام می دهد.
:آری برخورد مدعیان ولایت مدار با رهبری این گونه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
1
1
دست فروش کوچه وبازار هم همین حرفهارا میزنه.کدوم یکیتون اشتباهی نشستین ؟
با این همه علم واگاهی که جناب رئیس دارن حیرانم ازاین که چطور کمرشون رگ به رگ نمیشه ؟خیلی جملات پر مغزی گفته ها !!!! نمیدانم خودش فهمیده چی گفته یانه !!!؟ هرکس که این مسائل را فهمیده خیلی حالیشه ها !!!فکر نکنید که همه کس میدانند منطقه را ناامنی گرفته ویا اولویت اول مان بیکاری وایجاد اشتغال است !مردم دغدغه معیشت دارن !شما خبر نگارید یا رئیس جمهور ؟با اینهمه که بالاخره فهمیدی مردم چی میخوان ،حالا کی متولی رفع این گرفتاریهاست ؟بنظر دانشمندی چون شما !ایا بابانوئل میتونه مشکل بیکاری را حل کنه یا دولت ؟! بقّال محله که میگفت دولت باید بیکاری را حل کنه !نمیدانم نظر شما چیه .
کارشناس محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
1
0
خانم ابتکار 13 سال بر مسند سازمان محیط زیست نشست و جز کار سیاسی کار دیگه ای نکرد ما که داخل سازمان محیط زیست هستیم شش ماه تمام اعتراض کردیم گفتیم این خانم و تیم سیاسیش برای کار نیامدن .... کلا محیط زیست تعطیله من نمیدونم چرا رییس جمهور بعد از بارندگی ها تشریف برده ارومیه و به به میکنه اگر راست میگی دو ماه دیگه برو ...... در ضمن مردم خیلی اگاه هستند ها
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
2
شاید مرزهای ما امن باشند اما مگر امنیت یک کشور فقط در مرزهاشه معیشت مردم باید در امنیت باشه ناموس مردم باید در کوچه و خیابون در امنیت باشه بنده در اهواز زندگی میکنم وقتی جرات ندارم همسرم یا دخترم رو تنها به بازار یا مهمانی و ... بفرستم این چه امنیتیه وقتی باید در و پنجره خونمو مثل زندان با حصار آهنی و ضد سرقت ایمن کنم تا مبادا در غیابم غارت بشم شما اسم این رو میگذارید امنیت؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار