کد خبر: 788276
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه رای الیوم با تایید زنده بودن دیپلمات‌های ایرانی از جزئیات ربایش آنان در لبنان و تحویل احمد متوسلیان، محسن موسوی، کاظم اخوان، و تقی رستگار مقدم به رژیم صهیونیستی خبر دادند.
منابع آگاه به روزنامه رای الیوم چاپ لندن اعلام کردند احمد متوسلیان و سه همراه وی دیپلمات های ایرانی هستند که در سال 1982 برخلاف اظهار سمیر جعجع رهبر سابق حزب فالانژ لبنان و از سران ائتلاف 14 مارس به دست نیروهای وی کشته نشده اند بلکه به اسرائیلی ها تحویل داده شدند.

یاسین جمیل در این گزارش می نویسد: این اتفاق در سالی رخ داد که حزب کتائب لبنان زیر نظر سمیر جعجع، جنایت های متعددی را انجام داد. علاوه بر ربودن دیپلمات های ایرانی انفجار خودروی بمب گذاری شده در طرابلس، نزدیک یک پاسگاه ایست و بازرسی سوریه انفجار خودروی مرسدس بنز در یکی از مقرهای حزب الله، کشتارهای صبرا و شتیلا در اردوگاه پناهندگان فلسطینی در لبنان با همکاری رژیم صهیونیستی و تلاش برای ترور ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست پیشرو از جمله اقدامات فالانژهای لبنان در سال 1982 است.

منابع مطلع افزوده اند: عملیات ربودن دیپلمات های ایرانی در نقطه ایست و بازرسی البرباره به دست نیروهای موسوم به قوات لبنان زیر نظر سمیر جعجع و با اشراف اطلاعاتی فردی به نام «عبده راجی» صورت گرفت، کسی که در حزب کتائب و قوات لبنان به «کاپیتان» معروف بود. «بیار رزق» با نام تشکیلاتی «اکرم» یکی از مسئولان دستگاه اطلاعاتی-امنیتی حزب کتائب نیز که گفته می شود بسیاری از انفجارها و آدم ربایی ها را در لبنان مدیریت می کرد در ربودن دیپلمات های ایرانی دست داشت.

منابع اطلاعاتی تصریح کردند: 4 دیپلمات به گروگان گرفته شده ایرانی تحت نظارت «ایلی حبیقه» یکی از سران قوات لبنان و سمیر جعجع زندانی بودند. حزب قوات لبنان در واقع راهنمای اشغالگران اسرائیلی بود و بعد از آنکه حزب الله لبنان در سال 1986 در آزادسازی تعدادی از اسرا طی عملیات مبادله با اسرائیلی ها موفق شد، برخی خبرها حکایت از تحویل 4 دیپلمات ایرانی به همراه تعدادی از زندانیان دیگر به رژیم صهیونیستی داشت و برخی از اسرای آزاد شده از زندان های اسرائیل بعدها گفتند که دیپلمات های ایرانی را زنده در اسارت اسرائیلی ها دیده اند، اما اسرائیل در این باره سکوت کامل اختیار کرد.

به نوشته رای الیوم یک گزارش اطلاعاتی دقیق اشاره کرده است که یک زندانی یونانی بعد از آزادی از زندان های اسرائیلی به کشورش بازگشت و به سفارت ایران در آتن اطلاع داد که هر چهار دیپلمات ایرانی زنده و در زندان های اسرائیل هستند.

همچنین شهید فلسطینی «احمد حبیب الله ابوهشام» رئیس جمعیت «دوستان زندانی» (کسی که به پدر معنوی اسرای دربند اسرائیلی ها شهرت یافت) در بازدید و سرکشی از زندانیان در اسارت صهیونیست ها دیپلمات های ایرانی را نیز دیده و به خبرنگاران در این باره اطلاع داده بود که احمد متوسلیان و دوستانش در زندان «عتلیت» محبوس هستند.

بعد از این افشاگری، اسرائیل در یک تصادف رانندگی ساختگی نزدیک شهرک «کفر مندا» در شمال فلسطین ابوهشام را هدف قرار داد و وی در 15 می 2002 و در سالروز اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت بر اثر خونریزی داخلی به شهادت رسید.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار